پذیرش مسوولیت آثار و تبعات فعالیت‌های اقتصادی با مسوولیت اجتماعی

double-quot تهران-جارپرس-رئیس گروه مطالعات اجتماعی و میراث فرهنگی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: مسوولیت اجتماعی دربرگیرنده شفافیت فعالیت‌های کسب‌وکار بر اساس ارزش‌های اخلاقی، تطابق با الزام‌های قانونی، احترام به افراد، تشکل‌ها و محیط زیست و حساس بودن به مسائل اجتماعی است، تا شرکت‌ها مسوولیت آثار و تبعات فعالیت‌های خود را در نظر گرفته و بپذیرند.
کد خبر : 133378
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 شهریور 1402 - 16:53
پذیرش مسوولیت آثار و تبعات فعالیت‌های اقتصادی با مسوولیت اجتماعی

به گزارش جارپرس از ایرنا، چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «همایش ملی مسوولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت» به همت مرکز پایش مسوولیت اجتماعی و فرهنگی جهاد دانشگاهی شهید بهشتی و میزبانی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد.

این نشست با هدف بیان تجربیات و هم‌اندیشی مشاوران اجتماعی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه مسوولیت اجتماعی شرکتی برگزار شد.

رئیس گروه مطالعات اجتماعی و میراث فرهنگی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در این خصوص در تعریف مسوولیت اجتماعی، گفت: مسوولیت اجتماعی شرکتی مفهومی است که بر اساس آن، سازمان‌ها دغدغه‌های اجتماعی و محیط‌زیستی را به‌طور داوطلبانه در عملیات کسب‌وکار خود و همچنین در تعامل با ذی‌نفعان اعمال می‌کنند.

«حمید رشیدی فرد» ادامه‌داد: مسوولیت اجتماعی، پاسخگویی در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی که در آن فعالیت می‌کنیم، است.

وی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مسوولیت اجتماعی بحثی است که در استاندارد «ایزو ۲۶۰۰۰» نیز آمده است.

رئیس گروه مطالعات اجتماعی و میراث فرهنگی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه‌داد: بر این اساس، در فعالیت هایی که سازمان های دولتی و غیردولتی دارند، مسوولیت اجتماعی دربرگیرنده شفافیت فعالیت‌های کسب‌وکار بر اساس ارزش‌های اخلاقی، تطابق با الزام‌های قانونی، احترام به افراد، تشکل‌ها و محیط زیست و حساس بودن به مسائل اجتماعی است، تا شرکت‌ها علاوه انجام وظایف، مسوولیت آثار و تبعات فعالیت‌های خود را در نظر گرفته و بپذیرند.

رشیدی فرد گفت: سازمان‌ها ممکن است در فعالیت‌ها و تصمیم‌هایی که می گیرند، به محیط زیست و جامعه انسانی آسیب هایی وارد کنند و استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ و مسوولیت اجتماعی تاکید دارد مجریان این نوع فعالیت ها همواره در مقابل محیط زیست و جامعه پاسخگو باشند.

رئیس گروه مطالعات اجتماعی و میراث فرهنگی شرکت توسعه منابع آب و نیرو خاطرنشان کرد: تاکنون در عرصه توسعه در کشور، بیشتر مباحث سازه ای مطرح بوده و کمتر به راهکارهای غیر سازه ای پرداخته شده است.

وی ادامه‌داد: شرکت آب و نیرو با ارائه منشور مسوولیت اجتماعی، ایجاد کمیته و کارگروه بررسی مسائل اجتماعی، تاکید بر جلب مشارکت ذینفعان در اجرای طرح ها و پروژه‌ها داشته و در این عرصه به بلوغ فکری و فرهنگی قابل توجهی دست یافته است.

رشیدی‌فرد افزود: برخی مواقع در زمان احداث سد ممکن است چند روستا در مخزن سد، زیر آب برود. اما اینکه چگونه این روستاها جابه‌جا شوند که سامانه زندگی مردم منطقه متلاشی نشود و به فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، علایق و سلایق مردم آسیبی وارد نشود و حتی‌المقدور از لحاظ اقتصادی مردم محلی در منافع طرح سهیم شوند، دید و نگرشی متعالی را می‌طلبد.

وی گفت: برخی مواقع جابه‌جایی جمعیت در مخازن سدها مستلزم تغییر معیشت مردم است که این امر مستلزم هماهنگی برخی از نهادها و سازمان های محلی بوده و نیازمند آموزش مردم منطقه است که مسوولیت اجتماعی تاکید بر ارائه این آموزش‌ها برای آنها دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.