0 نظر
26 بازدید

دانشجویان دانشگاه سن‌فرانسیسکوی آمریکا به موج اعتراض‌ها علیه اسرائیل پیوستند

double-quot تهران-جارپرس- دانشجویان دانشگاه سن‌فرانسیسکو با برپایی چادرهایی در حمایت از فلسطینیان و برقراری آتش‌بس در غزه، به صف دانشجویان آمریکایی معترض به جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی در این باریکه پیوستند.
کد خبر : 140839
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 15:03
دانشجویان دانشگاه سن‌فرانسیسکوی آمریکا به موج اعتراض‌ها علیه اسرائیل پیوستند

به گزارش روز سه شنبه جارپرس از ایرنا، تارنمای ان بی سی گزارش داد: دانشگاه سن فرانسیسکو جدیدترین دانشگاه بزرگ ایالتی آمریکا است که دانشجویان آن با برپایی چادر، همبستگی خود را با اعتراضاتی که در سراسر ایالات متحده شکل گرفته است، ابراز کرده اند.

سازمان دهندگان این اعتراضات از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دلیل موضع گیری هایش درباره جنگ غزه انتقاد و تاکید کردند: ایالات متحده باید اقدام های بیشتری برای جلوگیری از تداوم حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه حماس، که باعث به شهادت رسیدن هزاران غیرنظامی فلسطینی شده است، بکار بندد.

سازمان دهندگان این اعتراضات از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دلیل موضع گیری هایش درباره درگیری غزه انتقاد کردند و گفتند آمریکا باید اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از تداوم حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه حماس، که باعث به شهادت رسیدن هزاران غیرنظامی فلسطینی شده است، بکار بندد.

این گزارش افزود: مانند سایر دانشگاه های آمریکا، در دانشگاه سن فرانسیسکو نیز روز گذشته (دوشنبه) به سرعت ۳۰ چادر برپا شد و دانشجویان معترض قبل از برپایی چادرها در مرکز دانشجویی این دانشگاه تجمع کردند.

این رسانه آمریکایی مدعی شد که برخلاف دیگر دانشگاه ها، پلیس یا گارد امنیتی در محل این دانشگاه حاضر نبود.

سخنگوی دانشگاه سن فرانسیسکو نیز در بیانیه ای ادعا کرد که به حقوق دانشجویان برای اعتراضات آرام احترام می گذارد و تلاش می کند محیط دانشگاه را آرام نگه دارد.

به گزارش ایرنا، جنبش دانشجویی حمایت از غزه در آمریکا با اعتراضات و برپایی چادرها در دانشگاه کلمبیا کلید خورد و به سایر دانشگاه های ایالات متحده سرایت کرد.

به رغم اعتراضات گسترده شهروندان آمریکایی، رئیس جمهوری ایالات متحده پنجم اردیبهشت جاری کمک ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که بخشی از آن سهم رژیم صهیونیستی است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.