سد محکم کنکور در تحول آموزش و پرورش/رشد صندلی های دانشگاه ها راه حل نیست

double-quot

تهران – جارپرس – رئیس مجلس شورای در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: برای مقابله با تب کنکور مسئله رشد صندلی های دانشگاه ها راه حل نیست.

کد خبر : 15931
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 مرداد 1395 - 11:38
سد محکم کنکور در تحول آموزش و پرورش/رشد صندلی های دانشگاه ها راه حل نیست

 

 

صبح امروز علی لاریجانی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به وجود معضل کنکور در کشور اظهارکرد: یکی از مسائل و موضوعات مهم برای تحول و توسعه حوزه آموزش و پرورش حل معضل کنکور است، از این رو تا وقتی که کنکور با این وضع در کشور وجود داشته باشد تحولی رخ نداده و ما با سد بزرگی برخورد می کنیم، از این رو تا زمانی که این مسئله در اذهان و برنامه ها دیده نشود، نمی توان یک نظام پویا و خلاق برای آموزش و پرورش طراحی کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی کنکور را سد محکمی برای تحول آموزش و پرورش توصیف و تصریح کرد: برای مقابله با تب کنکور مسئله رشد صندلی های دانشگاه ها راه حل نیست.

 

لاریجانی ادامه داد: البته در مجلس برای ساماندهی موضوع کنکور قانونی گذاشته شد تا این موضوع بهبود یافته و فرزندان ما در اواسط دوره تحصیل خود برای مسئله کنکور دچار استرس نشوند، زیرا در شرایط کنونی استرس کنکور از سال های آخر دبیرستان به سال های اول دبیرستان کشیده شده که این مسئله مخل فهم و درک مسائل علمی است، زیرا تست زدن و کنکور دادن تنها یک فن بوده و ما باید این مسئله را از جلوی پای آموزش و پرورش برداریم، از این رو برداشتن و رفع این مسئله نیاز به آیین نامه ندارد، بلکه نوع تفکر و ارزیابی ها در میان مدارس، معلمان، دانش آموزان و جامعه باید تغییر کند.

وی افزود: این مسئله مهم است که در خانواده ها جا بیفتد که زندگی با کرامت، کسب مدرک نیست بلکه افراد باید خلاق و صاحب حرفه باشند، بنابراین معلمان، رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید این مسئله را ترویج کند، از این رو این فرهنگ باید تغییر کند تا بتوان با کنکور به عنوان یک سد مقابله کرد، اما اگر در این میان همه مسئله مدرک گرایی را ترویج کنند نمی توان آن را حل کرد هر چند برای آن قانون گذاشته شود.

لاریجانی تصریح کرد: قطعا برای مقابله با تب کنکور مسئله رشد صندلی های دانشگاه ها راه حل نیست زیرا براساس آمارها در شرایط کنونی ۵۰ درصد از فارغ التحصیلان بیکار هستند. از این رو اگر افراد دارای فن و خلاقیت باشند شغل و کار ایجاد می شود. همچنین اگر می خواهیم شرایط خروجی سیستم آموزش و پرورش متناسب با بازار باشد باید سد کنکور را برداریم. البته در گذشته این میزان حجم پذیرش دانشجو در دانشگاه ها وجود نداشت اما در مقطعی این موضوع تغییر کرد و دانشجویان برای تحصیل جذب شدند که در آن زمان گسترش دانشگاه اقتضای توسعه بود، اما نه در این حجم باید صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه آموزش و پرورش، یک دستگاه تمدن ساز برای کشور است، گفت: این دستگاه مانند سایر دستگاه‌های کشور که امور جاری را پیگیری می‌کنند نیست بلکه آموزش و پرورش امروز یکی از مسائل و محورهای امنیت ملی در کشور است. از طرفی دیگر خوشبختانه بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی حوزه آموزش و پرورش کشور با وجود تغییرات مختلف در این بخش به تجربیات خوبی دست پیدا کرده و مسیر معقولی را دنبال کرده تا افراد در جامعه اسلامی در تراز آن تربیت شوند.

لاریجانی با اعلام اینکه تحقق اهداف و خواسته‌های حوزه آموزش و پرورش نیازمند ارزیابی مستمر از این حوزه است، گفت: یکی از محورهای این مسئله اهمیت سند تحول است که این سند در شورای انقلاب فرهنگی بررسی شده و خوشبختانه از یک پختگی خوبی برخوردار است.

رئیس قوه مقننه کشور بر لزوم متمرکزسازی و اولویت‌سازی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: قطعا برای پیشبرد کارهای بزرگ اگر اهدافی را انتخاب کرده و همه استعدادها را برای تحقق آن متمرکز کنیم قطعا کار به خوبی پیش می رود اما اگر اهداف متکثر باشد به نتیجه نمی‌رسیم؛ به طور مثال در چند سال اخیر شاهد بودیم که وقتی دولت جدید سرکار آمد وضعیت تورم شدید و میزان آن حدود ۴۰ درصد بود از این رو در آن زمان اولویت اصلی در نظام کنترل تورم تعیین شد و به همین دلیل، دولت و مجلس بر آن تمرکز کردند حال بعد از سه سال رشد تورم کاهش پیدا کرده است البته این مسئله به معنای وجود وضعیت اقتصادی خوب نیست بلکه در این حوزه نیز دچار چالش‌هایی هستیم که باید آن‌ها را حل کرد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل موضوع هسته‌ای بود که در آن زمان به یک موضوع بغرنجی تبدیل شده بود به طوری که از یک طرف کشور با فشارهای بین‌المللی روبه‌رو بود و از طرف دیگر مردم خواست مشروعی برای ایستادگی در مقابل زورگویی‌ها و حفظ دانش هسته‌ای داشتند، از این رو به طور حتم اگر همه نظام در این مسئله وفاق نداشتند، قابل حل نبود؛ بنابراین همه تمرکز کردند تا دانش هسته‌ای بومی به یک راه‌حل برسد و از طرف دیگر در اصل توانمندسازی کشور در مسئله هسته‌ای وفاق وجود داشت و ایران به خوبی به این دانش دست پیدا کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات متعدد حوزه آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در شرایط کنونی این حوزه با مشکلات بسیاری از جمله مشکلات معیشتی، معوقات و موضوع تغییر نظام آموزشی روبه رو است که به نظر می‌رسد که اگر در سطح ملی این مسائل به اولویت تبدیل شده و همه روی آن وفاق داشته باشند، قطعا قابل حل است از این رو به نظر من آموزش و پرورش باید در سطح ملی به چند اولویت برسد تا در برنامه ششم توسعه آن‌ها دیده شده و همه دستگاه‌های کشور برای حل آن متمرکز شوند اما اگر این موضوع و اولویت انتخاب نشود، قطعا تحقق و رسیدن به همه آن ها امکان پذیر نیست.

لاریجانی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان در شرایط کنونی تصریح کرد: به طور حتم یکی از ارکان مهم حوزه آموزش و پرورش، جایگاه معلمان است از این رو همانقدری که توانمندسازی معلمان به اسلوب کار آموزشی دارای اهمیت است به همانقدر رفع مشکلات آن‌ها و ایجاد آرامش برای این افراد بسیار مهم است. وقتی معیشت معلمان سامان یافته نباشد، آن‌ها آرامش کافی برای تدریس نداشته و نمی‌توان انتظار داشت که مشکلاتشان را کنار گذاشته و تدریس کنند بنابراین من این وضعیت کنونی را برای حوزه آموزش و پرورش مضر می‌دانم و قطعا باید آرامش روحی معلمان فراهم شود.

وی ادامه داد: البته کشور در شرایط کنونی با مشکلات درآمدی بسیاری روبه‌رو است اما قطعا باید برای ۵ ساله آینده و با توجه به منابع موجود برنامه ریزی کرده تا افق روشنی در این حوزه تعریف شود. همچنین توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی در کشور بسیار مهم است اما ایجاد فضای مناسب برای تحقق آن نیز یک موضوع اساسی بوده از این رو زمانی اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شده و رخ می‌دهد که جامعه شاداب و امیدوار باشد بنابراین اگر خیل عظیم معلمان شادابی نداشته باشند روحیه غمگینانه در جامعه رخ می‌دهد از این رو این مسائل جز موضوعات مهم بوده که باید در برنامه ششم توسعه تعیین تکلیف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر نظام آموزشی کشور گفت: این نظام آموزشی یک نظام نوپا و جدید بوده و در طول سال‌های پس از انقلاب بارها نظام آموزشی تغییر کرده حال سوال اینجاست که آیا با این تغییرات، افراد مفیدتر و توانمندتری تربیت می‌شوند البته ممکن است از وجوهی بگویید که موفق بوده اما هرچه که باشد، نظام جدید سیستمی نوپا است و باید از آن صیانت کرد تا در آینده بار دیگر تغییر نکند چون تغییر نظام آموزشی هزینه‌بر، انرژی بر بوده و فضاها و موقعیت ها را از بین می‌برد.

وی بر لزوم ایجاد یک نظام ارزیابی مستمر در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: ایجاد این نظام ارزیابی می‌تواند مشکلات این حوزه را ارزیابی و شناسایی کرده تا بتوان به خوبی آن‌ها را رفع کرد از این رو با ایجاد یک نظام ارزیابی دیگر احتیاجی به تغییر نظام آموزشی نیست.

✳وزیرآموزش و پرورش گفت : پیروی از آرمانهای امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری آموزش و پرورش را به اهداف می رساند

 

شامگاه روز گذشته علی اصغرفانی در مراسم تجدید بیعت با آرمانهای امام خمینی (ره) که با حضور سید حسن خمینی در مرقد امام (ره) برگزار شد ،با اشاره به این جمله از شهید رجایی که «درتابستان مدرسه تعطیل می شود اما تربیت تعطیل نمی شود » اظهار کرد : من به عنوان وزیر آموزش و پرورش با این جمله موافقم و برای تحقق این امر در سند تحول بنیادین، تبدیل مدرسه به نهاد تربیتی ناظر به این جمله شهیدبزرگوار است و باید برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم دانش آموزان را به این شیوه زیر نظر مربیان تربیت کنیم .

علی اصغرفانی با تاکید بر ادامه راه رجایی عنوان کرد : آنهایی که طرفدار رجایی هستند می دانند که شهید رجایی هرنوع هزینه ای را در آموزش وپرورش سرمایه گذاری تربیتی می دانست و باید تلاش کنیم تا بتوانیم راه این شهید بزرگوار را به خوبی ادامه دهیم .

وی بر لزوم اهمیت عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت : شهیدان رجایی و باهنر به دنبال آن بودند که هیچ ایرانی از تحصیل محروم نمانند و ما امروز در کنار همه این شهیدان عزیز که با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند پیمان می بندیم که به راه رجایی و شهید باهنر و دیدگاه های بهشتی پایبند باشیم و رسیدگی به مناطق محروم و توسعه تربیت معلم را در اولویت کاری قرار دهیم.

✳تولیت مرقد مطهر امام (ره)گفت : جامعه خوب جامعه ای است که آموزش و پرورش خوبی داشته باشد و یک نظام هر چه بیشتر به آموزش و پرورش توجه کند سعادتمندتر خواهد شد چراکه در دوره نوجوانی داشتن الگوی صحیح و نظام ارزشی و آموزشی در جهت چیزی است که جامعه را در راه سعادت می کشاند.

 

شامگاه روز گذشته سیدحسن خمینی در دیدار با وزیر ومدیران آموزش وپرورش سراسر کشور که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، در ضمن یاد آوری تقدم تزکیه بر تعلیم تاکید کردند هرکس اول باید خودش را و نفسش را بسازد و پاک کند و پس از آن به علمی خودش را بیاراید اول در بخشهای عرفانی خودش را تزکیه کند سپس به امر آموزش بپردازد چرا که تربیت مقدم بر تعلیم است .

تولیت مرقد مطهر امام (ره) با بیان اینکه جامعه ما جامعه تربیت شده است تصریح کرد : با همه اینها در جامعه مشکلاتی داریم که باید آنها را حل کنیم ،مشکل طلاق،مواد مخدر ، استفاده از الفاظ رکیک در شبکه های اجتماعی از جمله مشکلاتی است که ما شاهد آن هستیم.

وی در ادامه افزود: برخی ریشه همه این مشکلات را اقتصادی می دانند، لیکن مشکلات اقتصادی تنها علت پیدایش این مشکلات هر چند میتوانند تاثیر گذار باشند. مهمترین شرط تربیت ، الگو است، اگر الکوی صحیح برای فرد در جامعه باشد ،انسانها خود به خود تربیت می شوندچنانچه اگر الگوی بد در جامعه داشته باشیم انسان ها خود به خود بد می شوند، نقش الگو در یک نظام تربیتی از مهمترین عواملی است که تاثیر می گذارند تک تک، جامعه را می سازیم ، هرکس به اندازه وسع خودش جامعه را می سازد.

سید حسن خمینی بیان کرد: از دیگر مشکلاتی که اکنون به آن دچار هستیم یکی این است که اگر قبلا می گفتند این کار بد است آن فرد قبول می کرد ،خودش و وجدانش را از این کار باز می داشت اما بسیاری از ناهنجاری ریشه در تفلسف دارد، یعنی وقتی می گویند این کار بد است آن فرد بر می گردد و می گوید : چه کسی می گوید بد است؟ چرا بد است ؟ اگر دزد دزدی را بد بداند درمانش راحت تر است .

وی با تاکید بر نظام مد در دنیا و اینکه این نظام هر از چند گاهی تغییر می کند علت این تغییر را ،تغییر الگو توصیف کرد و گفت: هر جامعه ای برای خودش الگویی دارد؛ همه، هم الگوپذیریم هم الگو هستیم و برای بهتر شدن آن باید از خودمان شروع کنیم.

تولیت مرقد مطهر امام (ره) با تاکید بر امر آموزش و پرورش برای جامعه اظهار کرد: در دیداری که علی امینی،نخست وزیر وقت، با امام خمینی (ره)داشتند، ایشان تنها اعتراضی که بیان کردند این بود که چرا شرعیات را از آموزش حذف کرده اید؟ این نشانه چیست؟ آیا در دوره های راهنمایی و دبیرستان که تاثیرگذار ترین دوره سنی هر فرد است مقوله ای مهمتر از آموزش و پرورش می تواند تاثیر گذار باشد.

 

✳ معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با بیان اینکه طبق شاخص توسعه انسانی و به تصریح گزارشهای بین المللی، دستاوردهای ایران سالهای بعد از انقلاب بسیار درخشان بوده است اظهار کرد: مالیات تنها راه مطمئن اداره کشور است و خواسته ما از معلمان این است که بچه ها را طوری بار بیاورند که مالیات را پول زور نپندارند.

 

پیش ازظهر امروز محمدرضا واعظ مهدوی، در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، درخصوص راهبرد توسعه نیروی انسانی حاکم بر کشور گفت: ما ثمره تربیت آموزگاران پیشکسوت هستیم و کارنامه کاری ما نیز همین است که وجود دارد و اگر می خواهیم این بیلان کاری بهبود یابد باید نسلی را تربیت کینم که از ما بهتر باشند و این یک راهبرد توسعه ای است که بر آموزش کشور حاکم است.

واعظ مهدوی ادامه داد: امروزه بسیاری از متخصصان توسعه به این نتیجه رسیده اند که به نسل فعلی امیدی نیست و باید روی نسل آینده که وارد مدرسه ها می شوند کار کرد تا انسانهایی عدالتخواه تربیت شوند. هدف تربیت مردم و ارسال رسل به تعبیر قرآن تربیت انساننهای عدالتجو است اگر ما در این کار موفق شویم می توانیم بار توسع کشور را به مقصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در جدول ارزیابی شاخصهای بین الملل از نظر شاخص کسب و کار، فساد و محیط زیست در انتهای جدول قرار دارد، دستاورد ایران در زمینه ی توسعه منابع انسانی را مطلوب دانست و گفت: طبق شاخص توسعه انسانی و به تصریح گزارشهای بین المللی دستاوردهای ایران بخصوص در سالهای بعد از انقلاب بسیار درخشان بوده است و بالاترین دستاورد در جهان را داشته و از نظر کارایی هم بعد از کره جنوبی در رتبه دوم است. دستاورد نظام آموزش در شاخص توسعه انسانی که سه رکن دارد و شامل آموزش، امید به زندگی و درآمد سرانه است، خوب بوده و جمهوری اسلامی در شکل دهی به سرمایه انسانی اقدامات ارزنده ای کرده که باید بیشتر از اینها هم انجام شود.

واعظ مهدوی همچنین با بیان اینکه دولت حاضر برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تلاش و تاکید دارد، افزود: دولت در همین راستا روی کنترل تورم تمرکز دارد. برای دستمزد بگیران که معلمان و دانشگاهیان را نیز شامل می شود، بدترین آسیب همین تورم است. حفظ توان خرید برای این اقشار بهترین کار برای حفظ کیفیت زندگی است. بنابر این استراتژی، تلاش دولت بر کنترل تورم، بهبود روابط خارجی و امنیت ملی متمرکز شده است و در این چهارچوب، یک نگاه عدالت محور به ما می گوید هرکاری انجام می شود باید برای همه انجام شود. دولت باید استراتژی افزایش ضریب دستمزد را برای همه کارکنان صورت دهد که البته این به توان مالی دولت بستگی دارد.

معاون توسعه و امور علمی فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در همین زمینه به اینکه در سال جاری حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور بوده است، اشاره کرد و ادامه داد: این رقم شامل دستمزدهای تمام نهادهای دولتی و عمومی است و ۴۰ هزار میلیارد تومان هم بودجه مورد نیاز یارانه هاست که به آن اضافه می شود. در حالی که حصول این درآمدها برای دولت قطعی نیست و از طرفی نمی توان روی آینده صنعت نفت نیز حساب کرد.

او با اشاره به اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها نیز امروزه نیازشان به نفت را کاهش داده اند و برای ما هم تنها راه اداره کشور در آینده دریافت مالیات است، تصریح کرد: مالیات تنها راه مطمئن است که اگر آن را به دست نیاوریم در امور کشور با مشکل مواجه می شویم. خواسته ما از معلمان این است که بچه ها را طوری بار بیاورند که مالیات را پول زور نپندارند.

واعظ مهدوی در پایان ورزش، تجهیز مدارس، تمکز روی سرانه ها، آموزش پیش دبستانی، تکمیل فضاها، تعادل بخشی به فضاهای موجود و… را از جمله موارد مهمی که در دستور کار قرار دارندبرشمرد و تاکید کرد: باید با افزایش تولید و افزایش کار و تلاش انتظارات را برآورده کنیم زیرا در غیر این صورت تعارض و دلسردی در جامعه روی می دهد و روحیه کار از دست می رود. امکانات ما در کشور محدود است و باید مراقب باشیم انتظارات از امکانات بیشتر نشود.

✳مدیر آموزش و پرورش سازمان برنامه وبودجه گفت:اقتصاد آموزشی یکی از مواردی است که در رفع مشکلات آموزش و پرورش تاثیر به سزایی دارد و پیشرفت در این حوزه نیازمند رفع گلوگاه های تولید است.

 

الهیاری در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در میزگرد چشم انداز اقتصاد آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه با اشاره به بحث مطالعات تطبیقی اظهارکرد: «تمام مسائل و مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن مواجه است در دیگر کشورها هم وجود دارد و فقط مختص آموزش و پرورش ایران نیست. مسئله ای که در این باره حائز اهمیت است نحوه مواجهه با این مشکلات می باشد؛ در همین راستا یکی از مواردی که در این باره تاثیرگذار است اقتصاد آموزشی است. باید توجه داشته باشیم که در آموزش و پرورش صرف منابع به معنای صرف هزینه نیست بلکه برای سرمایه گذاری است.»

 

وی با اشاره به اینکه صرف منابع و نحوه صرف آن یکی از مهمترین سوالات اقتصاد آموزشی است، تصریح کرد: «باید به دنبال یک سری کارکردهای برنامه ریزی شده باشیم تا اثربخشی را بالا ببریم. در همین زمینه ما در آموزش و پرورش قرآیند تولید داریم و اقتصاد آموزش به دنبال این است که گلوگاه تولید را رفع کند تا سرعت و کیفیت را افزایش دهد.»

 

الهیاری گلوگاه های عمده اقتصد آموزش را دررفع موانع در فرآیند تولید برشمرد و اظهار کرد: «جذب، توزیع و به کارگیری تیروی انسانی، محتوای آموزشی، روش هایی که فرآیند تولید را تسهیل می کند، اتصال آموزش و پرورش با سایر نظام ها، کیفیت آموزش در فرآیند تولید، کارایی داخلی و اثربخشی بیرونی از مواردی است که میتوان به عنوان گلوگاه های اقتصاد آموزش برشمرد. در همین راستا میتوان گفت افزایش اعتبارات مشکل ما را حل نمی کند و در کنار افزایش اعتبارات باید گلوگاه ها را رفع و کنترل کنیم.»

✳مدیر کل امور زنان وزارت آموزش وپرورش به انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت زنان اشاره کرد و گفت:اولین طرح آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دختر است که در ۱۵ استان اجرایی شده و ترویج آن نتایج مثبتی در زندگی دختران خواهد داشت. اگر دختران و پسران حقوق و تکالیفشان را در زندگی بدانند حجم زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

 

مهناز احدی در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در میزگرد توسعه مشارکت با اشاره به عدم به کارگیری زنان در مناصب مدیریتی گفت: «آقایان باید به این سوال جواب بدهند و علت عدم به کارگیری زنان در مناصب مدیریتی را بررسی کنند. ما در زمینه قوانین، مشکلی نداریم ولی مشکل اصلی باور و دیدگاه هایی است که از گذشته وجود دارد و باید به مرور زمان برطرف شود.»

وی در ادامه با اشاره به مرخصی زایمان شاغلین آموزش وپرورش تصریح کرد: «این مسئله در آموزش و پرورش حل و عملیاتی شده است. در مورد تعطیلی پنج شنبه ها هم برای بانوان در دوره قبل طبق بخش نامه ای بانوانی که فرزند زیر ۵ سال یا فرزند دارای مشکل داشتند می توانستند روزهای ۵شنبه در محل کار حاضر نشوند ولی در حد بخش نامه بود و قانونی در این مورد تصویب نشده بود ولی در حال حاضر به مجلس ابلاغ شده و منتظر تصویب آن هستیم.»

احمدی در ادامه سیاست های اجرایی دفتر امور زنان را برشمرد و تصریح کرد: «محرومیت زدایی و بهره مندی عادلانه دختران دانش آموز، جاری سازی نگاه جنسیتی در سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان آموزش و پرورش، ارتقا سلامت دانش آموزان در مناطق محروم، حمایت از دانش آموزان دختر در معرض آسیب و توان افزایی و ایجاد فرصت های عادلانه خدمت زنان در عرصه های سیاست گذاری، سیاست های اجرایی در حوزه بانوان است.»

وی به انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت زنان اشاره و طرح های آن را برشمرد: «اولین طرح آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دختر است که در ۱۵ استان اجرایی شده و ترویج آن نتایج مثبتی در زندگی دختران خواهد داشت. دومین طرح مربوط به وضعیت بهداشتی مناطق محروم برای دختران و طرح سوم برای آسیب شناسی روانی- اجتماعی دانش آموزان دختر در دوره متوسطه دوم است که اجرایی شده و در حال انجام است.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.