0 نظر
143 بازدید

جهانگیری: کسانی که مطلبی علیه آذری جهرمی گفتند،حلالیت بطلبند/باوجود جوانی حتی عصبانی و حاضر به پاسخگویی نشد

double-quot

تهران – جارپرس – معاون اول رییس جمهوری گفت: براساس شناختی که در همین دوران مسوولیت از محمد جواد آذری جهرمی وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات پیدا کردم، می توانم این اطمینان را بدهم در عمل کسانی که به هر دلیلی ابهام داشتند و مطلبی به حق یاناحق علیه وی گفتند بعدا مجبور می شوند یک روز حلالیت بطلبند.

کد خبر : 22573
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1396 - 11:32
جهانگیری: کسانی که مطلبی علیه آذری جهرمی گفتند،حلالیت بطلبند/باوجود جوانی حتی عصبانی و حاضر به پاسخگویی نشد

به گزارش جارپرس از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه محمود واعظی و محمد جواد آذری جهرمی وزیران پیشین و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مهندس محمد جواد آذری جهرمی در دولت ما جوان هستند وگرنه زمانی هم که ما وزیر شدیم در همین سن و سال بودیم.
وی افزود: ایشان در دولت ما پیرمردها؛ خیلی جوان هستند و این جوان بودن یک امتیاز است. البته جوان متولد بعد از انقلاب که وزیر شده است احتمالا وی اولی است یعنی ما همه اگر در سن جوانی هم مسوولیت های بالا قبول کردیم قبل از انقلابی بودیم.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: مهندس جهرمی مسئولیت بسیار مهمی بردوش گرفته اند و وی خوشبختانه از زیرکی، توانمندی، هوش و ابتکار عمل بسیار خوبی برخوردار هستند.
جهانگیری یادآور شد: من براساس شناختی که در همین دوران مسوولیت از وی پیدا کردم می توانم این اطمینان را بدهم در عمل کسانی که به هر دلیلی ابهام داشتند و مطلبی به حق یا ناحق علیه آقای جهرمی گفتند بعد مجبور می شوند یک روز از وی حلالیت بطلبند.
وی تاکید کرد: من اطمینان دارم ایشان با عمل و با این آرامشی که در جوانی دارند حتی حاضر به پاسخگویی و عکس العمل و عصبانی نشدند ، یک روز به شوخی به من گفتند که «فقط نگفتند که زلزله بم کار من بوده است دیگر هرچه بود به من گفتند».
معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: کسی که در سن جوانی اینقدر حوصله دارد و می تواند تحمل کند مطمئن هستم که نه با حرف پاسخ می دهد که بلکه با عمل تمام دغدغه هایی که برخی فکر می کردند می بینند که در این دوره وجود نخواهد داشت بلکه نقطه مقابلش خواهد بود و در این دوره شاهد توسعه بیشتر در کل بخش فناوری اطلاعات، بخش های مرتبط با آن، اینترنت و فضای مجازی خواهیم بود و دغدغه های جدی هم که برای خانواده ها وجود دارد در جای خودش دنبال شود که نگران تهدیدهای این بخش نباشد.
جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین کارهایی را که برای توسعه کشور باید انجام شود شناسایی و تمرکز بر بخش های پیشران توسعه دانست و گفت: مسیری که در دولت یازدهم در بخش ارتباطات باز شد اگر با همین سرعت ادامه یابد، می تواند آینده توسعه کشور را با سرعت بیشترکند .
وی با بیان این که در مقطع فعلی اولویت های اول کشور بخش های اقتصادی است، اظهارکرد: در اقتصاد کشور مساله اصلی اقتصاد مقاومتی است، چرا که همه ارکان نظام بر روی آن اجماع دارند.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم در همه بخش های مختلف کشور، چه سیاسی،چه اقتصادی و چه اجرایی کارهای بزرگی انجام شد.
معاون اول رییس جمهوری به شرایطی که دولت یازدهم شروع به کار کرد، شرایطی که امروز در آن قرار دارد و دشواری هایی که پیش روی دولت در اجرای برنامه ها وجود داشت، اشاره کرد و گفت: اگر منصفانه نگاه کنیم کارهای بزرگی در همه بخش ها از جمله فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.
جهانگیری تاکید کرد: امروز با اطمینان می توان گفت مسیری که در دولت یازدهم در بخش ارتباطات باز شده است، اگر با همین سرعت ادامه پیدا کند، می تواند آینده توسعه کشور را با سرعت بیشتر ادامه داد.
وی یکی از مهم ترین کارهایی که برای توسعه کشور باید انجام شود را شناسایی و تمرکز بر بخش های پیشران توسعه دانست چراکه نقش موتور محرک را در کشور دارند و وقتی آن بخش ها حرکت کنند، بخش های دیگر کشور را مانند لکوموتیوی که واگن های دیگر را دنبال خود می کشد، به حرکت در می آورد.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: فناوری اطلاعات یکی از دستگاه های پیشران توسعه کشور است که توجه به آن باعث توسعه بخش های دیگر کشور می شود.
جهانگیری در ادامه به دیدار روز گذشته رییس جمهوری و اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار مجددا تاکید کردند که بازهم اولویت اول کشور مساله اقتصاد است.
وی با بیان این که بخش فناوری اطلاعات در پنج رویکرد اصلی در اقتصاد مقاومتی بخش اول است، افزود: یکی از اصلی ترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی درون زایی است یعنی استفاده از ظرفیت های درون برای به حرکت درآوردن اقتصاد است.
وی خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات چه در بخش سخت افزاری و چه در بخش نرم افزاری به معنای واقعی استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور است و ارزش افزوده آن در فکر و مغز متخصصان این حوزه است.
معاون اول رییس جمهوری افزود: فناوری اطلاعات می‌تواند برون گر باشد و چهاره ای جز این ندارد چرا ارتباط آن به طور قطعی با دنیا است.
جهانگیری تاکید کرد: باید به نقطه ای برسیم که صادرات نرم افزای و سخت افزاری تبدیل به نقاط قوتی دراقتصاد و صنعت شود.
وی در ادامه یکی دیگر از رویکردهای اقتصاد مقاومتی را دانش بنیان بودن اقتصاد عنوان کرد و گفت: در سخنان رهبری و رییس جمهوری و همچنین در جهت گیری های نخبگان کشور بر این موضوع تاکید می‌شود که تکیه بر منابع طبیعی برای پیشرفت کشور در قرن بیست و یکم دیگر پاسخگو نیست، اقتصاد وقتی می تواند جای خود را محکم کند که متکی بر دانش انسان ها باشد.
وی یادآورشد: رشته هایی که امروز پیش روی ما است و می تواند نقش پیشران را در اقتصاد داشته باشد فناوری اطلاعات است.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه یکی از مهم ترین جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی و حتی از آرمان امام راحل را عدالت محوری دانست و اظهارکرد: همانطور که گفته می شود پایتخت کشور از امکانات مناسبی در زمینه زیر ساخت‌های اینترنت و فناوری اطلاعات برقرار است بنابراین باید این زیرساخت ها در کل کشور توسعه و برقرار شود.
جهانگیری یادآور شد: در این دوره در ۲۸ هزار روستا و استان ها و شهرهای دور افتاده از این امکانات برخوردار شدند که البته باید این امکانات و زیرساخت ها توسعه یابد و ادامه پیدا کند و استفاده های مناسب از آن شود.
جهانگیری در ادامه مردمی بودن اقتصاد را از دیگر محورهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی باید محور اصلی توسعه باشند که در جهت گیری های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری بوده است.
وی تاکید کرد: شکل گیری و فعالیت های شرکت های خصوصی در بخش آی تی (فناوری اطلاعات) و آی سی تی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، موجب می شود که وزارت ارتباطات به طور کامل خود از تصدیگری و مداخله گری کنار بکشد و صرفا یک دستگاه تنظیم گر و سیاست گذار و برنامه ریزی باشد که بتواند کار توسعه فناوری اطلاعات را کنترل و رسد کند که به نقطه مطلوب برسد.
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که برخی گروه ها معتقدند به دلیل وجود برخی تهدیدات در فناوری اطلاعات باید از توسعه این بخش جلوگیری شود، افزود: جفاست که وقتی توسعه فناوری اطلاعات می تواند کانون اصلی توسعه کشور باشد، به خاطر برخی تهدیدها و آسیب ها در این زمینه تعلل کنیم.
جهانگیری ادامه داد: آیا مگر در بخش های دیگر صنعتی و حتی رشته های صنعتی سنتی تهدید وجود ندارد. مهم این است که از فرصت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه کشور استفاده مطلوب کنیم.
وی به برخی اولویت های دولت در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و یادآور شد: یکی از برنامه های دولت استقرار دولت الکترونیک است و هدف از این اقدام دسترسی آسان و لحظه ای مردم به انواع خدمات همراه با کیفت بهتر و ارزان تر است.
معاون اول رییس جمهوری شفاف سازی و سلامت اقتصاد را از دیگر اهداف استقرار دولت الکترونیک عنوان و تاکید کرد: فساد باید از کشور ریشه کن و از نظام اقتصادی و اداری برچیده شود اما متاسفانه امروز فساد در برخی سطوح که تصور آن را نمی کردیم، رسوخ کرده است و اطلاعات مربوط به این تخلفات در اختیار ما است که در زمان لازم بازگو خواهیم کرد.
جهانگیری گفت: دولت الکترونیک شرایطی را مهیا می کند که خدمات با سالم ترین روش در اختیار مردم قرار گیرد و باعث از بین رفتن فساد در نظام اداری شود و هدف اصلی نظام و مسئولین کشور نیز این است که رضایت را در چهره مردم مشاهده کنیم.
وی از وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست که صندوقی (داشبردی) ایجاد کند تا رییس جمهوری و مسئولین ارشد دولت بتوانند بصورت لحظه ای از میزان پیشرفت دولت الکترونیک مطلع شوند تا زمینه هماهنگی سایر دستگاه ها با این وزارتخانه را فراهم کنند.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه بر ضرورت بهبود فضای کسب و کار که از اولویت های اصلی دولت به شمار می آید، تاکید کرد و یادآور شد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی و بهبود محیط کسب و کار ایفا کند.
جهانگیری در ادامه شبکه ملی اطلاعات را از مطالبات جدی کشور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه کارهای زیادی در این بخش انجام شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید برای ادامه این مسیر نواقص و موانع موجود را برطرف سازد.
وی ادامه داد: شرکت های کسب و کار نوین و استارتاپ ها نیز باید فعالیت خود را به شکل قانونمند و در چهارچوب قوانین کشور انجام دهند تا دستگاه های دیگر نتوانند برای این شرکت ها که عمدتاً متشکل از نیروهای جوان هستند مانع ایجاد کنند.
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: لازم است در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، معاون حقوقی رییس جمهوری شرایطی را مهیا سازند که این شرکت ها از چارچوب قانونمند برای فعالیت برخوردار شوند.
جهانگیری در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته دولت، بر شهیدان رجایی و باهنر درود فرستاد و گفت: از خداوند می خواهم که به همه ما این توفیق را عنایت کند که قدردان شهدا باشیم.
وی همچنین یادو خاطره شهید حججی را گرامی داشت و اظهارکرد: شهید حججی از شهدای بسیار عزیزی بود که در دوران ویژه ای به شهادت رسید، نحوه شهادت و صلابتی که از خود در چنگال تروریست ها نشان داد، همه ما را به یاد روزهای سخت ایام عاشورای حسینی انداخت که چگونه انسان به راهی که می رود، باور دارد و مستحکم در آن مسیر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: شهید حججی زمانی که دستگیر شد خود می دانست چه بلایی سرش خواهند آورد اما یک ذره در چهره این شهید آثاری از ترس و نگرانی دیده نمی شد و اقتدار وصلابتی از ایران و ایرانی به نمایش گذاشت.
معاون اول رییس جمهوری در حضور خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی از تمبر یادبود این شهید رونمایی کرد و در لوح یادبود این تمبر نوشت: « خدا رحمت کند شهید حججی عزیز را که با صلابت و اقتدار نام ایران و ایرانی را در جهان سرافراز کرد».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.