تجربه نو هنرمند فرانسوی از تلفیق ساکسیفون و موسیقی الکترونیک/گیوم پره: حتما به ایران بر می گردم

double-quot
تهران – جارپرس – «گیوم پره» هنرمند فرانسوی از تلفیق صدای موسیقی الکترونیک و ساکسیفون در اجرای خود در جشنواره تجربه ای جدید را برای مخاطبان بازآفرید.

کد خبر : 18678
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1395 - 5:51
تجربه نو هنرمند فرانسوی از تلفیق ساکسیفون و موسیقی الکترونیک/گیوم پره: حتما به ایران بر می گردم

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این هنرمند فرانسوی که برای اولین بار به ایران سفر و در سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شرکت کرده، شب گذشته(سه شنبه) در میانه های برنامه خود و بعد از تشویق های فراوان حضار گفت: حضور در این جشنواره برایم مایه افتخار است و حتما باز به کشور شما بر می گردم.
تالار وحدت در پنجمین روز از جشنواره بین المللی موسیقی فجر میزبان هنرمندان خارجی بود؛ گروه اسپانیایی داکوئنده که موسیقی فلامینکو می نواختند و گیوم پره از فرانسه که سبک خاصی از موسیقی را ابداع کرده و می نوازد.
وی که متولد شهر انسی فرانسه در سال ۱۹۸۰ است؛ در نواختن ساز ساکسیفون تخصص دارد و رشته اصلی موسیقی او موسیقی جز است.
بر اساس وب سایت شخصی اش وی علاقمند به کشف اصوات تازه است و برای رسیدن به این هدف از ساکسیفون، افکت های الکترونیکی و پدال های افکت استفاده می کند.
وی در اجرای خود در تالار وحدت که راس‌ ساعت آغاز شد قطعات بی کلامی را با نورپردازی ویژه، استفاده از افکت های ضبط شده و حتی در بعضی قطعات حرکات رمزگونه خود اجرا کرد.
تالار وحدت در این اجرا کاملا تقریبا بود؛ هر چند نوع خاص موسیقی وی باعث شده چند نفری در میانه اجرا سالن را ترک کنند.
وی که در ابتدای اجرا و بعد از قطعه اول به زبان انگلیسی خود را معرفی کرده بود، در ادامه این برنامه گفت: می خواهم با این موسیقی به دنیای جدیدی سفر کنید.
یکی از نکات مورد توجه در موسیقی گیوم پره تسلط وی بر ساکسیفون نوازی بود؛ طوری که در تمام مدت اجرا و بدون وقفه می نواخت و البته هر بار تشویق بیشتری از مخاطبان ایرانی خود می شنید که جشنواره موسیقی فجر را فرصتی برای شنیدن موسیقی متفاوت یافته بودند.
این اجرا نیز به صورت آنلاین به سه دوربین روی صحنه و ۴ دوربین دیگر در تالار فیلمبرداری می شد و از آنجایی که صحنه و نورپردازی آن در دریافت کل موسیقی مهم بود؛ وجود دوربین روی کرین تا حد زیادی مخاطبان را آزار می داد.
امسال برای نخستین بار کنسرت های سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به همت سامانه کنسرت آنلاین (هام) برای مخاطبان در سراسر کشور به صورت زنده پخش می شود و بهای هر کنسرت ۳۰ هزار ریال است. ضمن اینکه امکان تماشای آف لاین بسیاری از اجراها نیز در این سامانه وجود دارد.
در پایان وقتی گیوم پره بعد از یک‌ ساعت و اندی سالن را ترک کرد؛ مخاطبان با دست زدن های بسیار و تشویق ایستاده وی را بازگرداندند و وی این بار قطعه ای را نواخت که امکان همراهی حضار را با‌ او با دست زدن می داد.
گیوم پره غیر از تک نوازی، ساخت آهنگ و همکاری با موسیقیدان مهم سبک جز مانند جان زورن، سرپرستی گروهی به نام الکتریک اپیک/ Electric Epic (حماسه الکترونیکی) را هم برعهده دارد که آلبوم مرا بگشا از فعالیت های ین گروه است. آخرین آلبوم وی به نام آزاد سپتامبر گذشته به بازار آمد که به تنهایی آن را تولید کرده است.
سی ودومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر از ۲۴ دی تا اول بهمن با حضور ۱۰ گروه بین الملل، ۱۰ گروه نواحی، ۱۰ گروه دستگاهی، چهار گروه بانوان، ۱۳ گروه ارکسترال و کلاسیک غربی، ۱۵ گروه پاپ و راک، هشت گروه تلفیقی و شش گروه کلاسیک ایرانی در تالارهای وحدت، رودکی، برج آزادی، میلاد، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، فرهنگساری نیاوران به دبیری حمیدرضا نوربخش برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.