افزایش عمر مفید دستگاه های پزشکی با داشتن برنامه امکان پذیر است

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد:افزایش عمر مفید دستگاه های پزشکی با داشتن برنامه امکان پذیر است.

کد خبر : 19955
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1395 - 8:41
افزایش عمر مفید دستگاه های پزشکی با داشتن برنامه امکان پذیر است

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایفدنا، حسین عظیم زاده اظهار کرد: دستگاه های پزشکی وسایلی هستد که مستقیماً برزندگی انسان تاثیرگذارند، همچنین این وسایل به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز داشته و در بسیاری از موارد هزینه نگهداری بالائی دارند.

 

وی ادامه داد: ضروری است که یک برنامه نگهداری طراحی و برنامه ریزی شده وجود داشته که قادر باشد، تجهیزات پزشکی را در مراکز درمانی، قابل اطمینان، ایمن و در دسترس برای استفاده در تشخیص، درمان و مانیتورینگ بیماری قرار دهد.

 

این کارشناس تصریح کرد: علاوه بر این اجرای چنین برنامه ای، عمر مفید دستگاه را افزایش داده وهزینه نگهداری آن را کاهش می دهد.

 

همچنین باعث می شود یک برنامه نگهداشت شامل فرآیندهایی برای بازرسی و همچنین نگهداری پیشگیرانه و نگهداری اصلاحی است.

 

عظیم زاده گفت: بازرسی های عملکردی این اطمینان را می دهد که دستگاه به طور صحیح کار می کند، درحالی که بارزسی های ایمنی، ایمن بودن دستگاه را برای بیمار و کاربر بررسی می کند.

 

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: هدف از نگهداری پیشگیرانه (PM) افزایش عمر دستگاه و کاهش میزان خرابی آن است. علاوه بر این برخی از مشکلات پنهان، ممکن است در طول بازرسی های زمان بندی شده آشکار شوند.

 

عظیم زاده بیان کرد: هرچند انجام بازرسی ها، تنها این اطمینان را می دهد که دستگاه در زمان بازرسی در شرایط عملکردی مناسب است و نمی تواند خرابی هی احتمالی در آینده را برطرف کند و ماهیت بسیاری از اجزاء الکتریکی و مکانیکی طوری است که می تواند در هر زمانی دچارمشکل شده و از کار بیفتد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: نگهداری اصلاحی (CM) عملکرد یک دستگاه معیوب را اصلاح و به حالت آماده بکار بر می گرداند و یک برنامه نگهداشت موثر شامل برنامه ریزی، مدیریت و پیاده سازی مناسب است.

 

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در این فرآیند برنامه ریزی، منابع مالی، فیزیکی و انسانی مورد نیاز جهت پیاده سازی مناسب اقدامات نگهداری در نظر گرفته می شود، همچنین هنگامی که برنامه نگهداشت تعریف شد، جنبه های مالی، انسانی و عملکردی می بایست به طور مستمر بررسی و مدیریت شده تا اطمینان حاصل شود که برنامه بدون وقفه ادامه یافته و درصورت نیاز بهبود یابد.

 

عظیم زاده در پایان گفت:کلید اطمینان از عملکرد بهینه تجهیزات، پیاده سازی مناسب برنامه است.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.