پیشنهاد ولیعهد عربستان برای خرید شرکت جاسوسی “NSO” رژیم صهیونیستی

double-quot تهران - جارپرس - یک منبع در دفتر سلطنتی عربستان اعلام کرد، ولیعهد سعودی پیشنهاد کرده شرکت جاسوسی صهیونیستی "ان اس او" را که در آستانه ورشکستگی است، خریداری کند.
کد خبر : 75040
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 22:12
پیشنهاد ولیعهد عربستان برای خرید شرکت جاسوسی “NSO” رژیم صهیونیستی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، این منبع به وبسایت سعودی لیکس گفت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در این شرکت دارد و در صورتی که بتواند بدهی‌های آن را پرداخت کند در آینده بازدهی اقتصادی برایش خواهد داشت.

به گفته این منبع، بن سلمان علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت سایبری و توسعه قابلیت‌های عربستان در زمینه جاسوسی و هک نشان می‌دهد و شرکت NSO را فرصتی بزرگ در این زمینه می‌داند.

با این حال، این منبع تصریح کرد که معامله عربستان برای خرید این شرکت صهیونیستی همچنان در اول راه خود قرار دارد و ممکن است با موانعی روبرو شود، زیرا رژیم صهیونیستی این شرکت را یک امنیت “ملی” برای خود می‌داند.

پس از محدودیت‌هایی که ایالات متحده بر این شرکت سایبری صهیونیستی اعمال کرد، شرکت رتبه بندی اعتباری رتبه شرکت NSO را دو درجه تنزل داده و در مرتبه Caa۲ قرار داد و شرکت رتبه بندی Moods هم هشدار داد که این شرکت ممکن است در بازپرداخت بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری خود با مشکل مواجه شود.

گزارش‌های عبری بیان می‌کنند که تنزل سطح شرکت به درجه Caa۲ هشت پله کمتر از رتبه سرمایه‌گذاری است. علاوه بر آن، شرکت Modis نسبت به خطر تجمعی ناشی از نقض شرایط بازپرداخت بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت به دلیل مشکلات استثنایی جریان نقدینگی هشدار داد.

اگر طلبکاران بر پرداخت بدهی پافشاری کنند، این شرکت سایبری ممکن است در مورد موجودیت خود با تهدید واقعی مواجه شود. Modis همچنین خاطرنشان می‌کند که در ژوئن گذشته، NSO پس از اینکه خط اعتباری بانکی ۳۰ میلیون دلاری خود را مصرف کرد تنها ۲۹ میلیون دلار اعتبار رایگان داشت.

فقط دو سال پیش ارزش NSO یک میلیارد دلار بود. این شرکت اکنون در مورد برنامه جاسوسی “پگاسوس” از تلفن همراه با اتهاماتی مواجه است مبنی بر اینکه دولت‌ها از آن برای جاسوسی از مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر استفاده کرده‌اند.

اما NSO این اتهامات را رد و ادعا می‌کند که این نرم افزار به دولت‌ها کمک می‌کند تا از خود دفاع کرده و از جرم و جنایت و تروریسم جلوگیری کنند.

با این حال، اتاق بازرگانی ایالات متحده NSO را به لیست شرکت‌هایی که بر خلاف امنیت ملی و منافع خارجی ایالات متحده فعالیت می‌کنند، اضافه کرده است و این به معنای اعمال محدودیت‌های صادراتی جدید بر این شرکت است که می‌تواند تلاش‌های این شرکت برای بازیابی را بیشتر به چالش بکشد.

NSO قبلاً در سال گذشته یک جریان نقدینگی منفی را گزارش کرده بود که دلیل آن کاهش سود سهام بود. طبق اعلام شرکت، پس از کاهش پیش بینی شده در فروش، به دلیل محدودیت‌های جدید، مشکلات در طول سال جاری بیشتر نیز خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.