0 نظر
166 بازدید

ممنوع الخروج بودن هواپیما در صنعت هوانوردی بی معناست/برخی صداقت ندارند

double-quot
تهران – جارپرس – قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور بین الملل با یادآوری انتشار برخی خبرها مبنی بر ممنوع الخروج بودن هواپیماهای جدید، گفت: در صنعت هوانوردی جهان طرح این مسایل بی معناست و صحت ندارد.
کد خبر : 18682
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1395 - 7:26
ممنوع الخروج بودن هواپیما در صنعت هوانوردی بی معناست/برخی صداقت ندارند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، اصغر فخریه کاشان افزود: به نظر می رسد افرادی که این مسایل را مطرح می کنند، صداقت ندارند و از مسایل صنعت هوانوردی جهان نیز بی اطلاعند.
وی به روند نهایی شدن قرارداد ایران ایر با شرکت ای.تی.آر(ATR) برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای کوتاه برد ۷۰ نفره اشاره کرد و گفت: قرارداد ما برای امضا نهایی شده و بزودی منعقد می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون قرارداد با ای.تی.آر در مراحل اخذ مجوزهای قانونی قرار دارد، گفت: همانطوری که قرارداد خرید ۱۸۰ فروند هواپیما با ایرباس و بوئینگ به امضا رسید، بزودی قرارداد ایران ایر با این شرکت نیز به امضا می رسد.
قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور بین الملل با اشاره به سقف قرارداد ایران ایر برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای.تی.آر اظهارداشت: طبق قراردادی که به امضا خواهد رسید ارزش خرید این هواپیماها از این شرکت نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار است.
وی درباره مبالغ اعلام شده برای خرید ۲۰۰ فروند هواپیما از شرکت های ایرباس، بوئینگ و ای.تی.آر یادآورشد: با توجه به نوع سفارش ایران ایر، مجموع ارزش این سه قرارداد برای خرید ۲۰۰ فروند هواپیما، کمتر از ۱۸ میلیارد دلار است.
با ورود نخستین فروند ایرباس ۳۲۱، شرکت ایرباس متعهد شده تا پایان امسال ۲ فروند هواپیمای ۳۳۰ از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهد و علاوه بر این شرکت هواپیماسازی ای.تی.آر (زیرمجموعه ایرباس) نیز چند فروند از این هواپیماهای ۷۰ نفره را به ایران ایر تحویل خواهد داد.
مسئولان و متولیان صنعت هوانوردی ایران تاکید دراند که جایگاه کشورمان در این زمینه در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد و افزایش بیش از۵۰ هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل فراهم می کند.
در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری همچون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای.تی.ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.
خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ۸۵ درصد منابع مالی آن را از منابع مالی خارجی و ۱۵ درصد آن را از منابع داخلی و تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.