0 نظر
163 بازدید

روابط دوجانبه و حل مساله کره شمالی محور دیدار رئیسان جمهوری چین و کره

double-quot

پکن-جارپرس-روابط دوجانبه و حل مساله کره شمالی محور دیدار ‘شی جین پینگ’ و ‘مون جائه این’ رئیسان جمهوری چین و کره جنوبی در حاشیه اجلاس اپک در ویتنام بود.

کد خبر : 23662
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1396 - 3:30
روابط دوجانبه و حل مساله کره شمالی محور دیدار رئیسان جمهوری چین و کره

به گزارش جارپرس از ایرنا ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری چین روز یکشنبه در دیدار با همتای کره جنوبی خود گفت که دو کشور به عنوان دو همسایه نزدیک باید روابط مناسبی با همدیگر داشته باشند و به همکاری های دو جانبه نیاز دارند.
شی افزود: دو کشور در زمینه پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی، ایجاد صلح، ثبات و رفاه در منطقه، منافع مشترکی دارند.
وی افزود که مبادلات دوستانه و همکاری های دو جانبه همواره موضوع اصلی روابط دیپلماتیک چین و کره جنوبی بوده است و پکن بر روابط خود با سئول اهمیت می دهد.
رئیس جمهوری چین گفت: چین آمادگی خود را برای همکاری با کره جنوبی به منظور دستیابی به توسعه سالم، پایدار و روابط دوجانبه اعلام می کند چرا که روابط دوجانبه خوب، مطابق با روند تاریخی مناسبات دو کشور و همچنین انتظارات مشترک دو ملت است.
‘مون جائه این’ رئیس جمهوری کره جنوبی هم در این دیدار به خاطر برگزاری موفقیت آمیز ۱۹ امین کنگره ملی حزب کمونیست چین (CPC) و انتخاب مجدد شی به عنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب به او تبریک گفت و افزود: از چین برای ایجاد یک جامعه با آینده مشترک برای بشریت حمایت می کنیم.
او گفت: کره جنوبی از طرح ابتکاری ‘یک کمربند یک جاده’ حمایت می کند و مایل است در اجرای آن مشارکت فعال داشته باشد.
رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار تلاش هماهنگ برای از سرگیری مبادلات دو جانبه و همکاری در زمینه های مختلف در اسرع وقت شد.
مون افزود: کره جنوبی حساسیت چین به موضوع سامانه موشکی تاد را درک می کند اما اطمینان می دهیم هیچگونه قصدی برای آسیب رساندن به منافع استراتژیک پکن نداریم.
چین، آمریکا، ژاپن، ویتنام، روسیه، فیلیپین، کره جنوبی، پرو، سنگاپور، استرالیا، هنگ کنگ، تایلند، تایوان، مالزی، کانادا، مکزیک، نیوزیلند، شیلی، اندونزی، پاپوآ گینه نو و برونئی ۲۱ عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) هستند.
شعار امسال نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک، ‘ایجاد پویایی جدید و پرورش آینده مشترک’ است و حاضران مباحثی همچون آینده تجارت آزاد، محرکه های جدید رشد اقتصادی و نقش سازمان سازمان اَپِک در مقابله با چالش های جدید در منطقه را مورد بحث و گفت وگو قرار می دهند.
سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک در واقع یک واحد تجاری کلیدی است که ۳۹ درصد از جمعیت جهان، ۴۸ درصد از تجارت جهانی و ۵۹ درصد از تولید ناخالص کل جهان را در اختیار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.