اگر برنامه دفاعی و نفوذ ایران در منطقه نبود چه می شد؟

double-quot

تهران -جارپرس-پس از برجام بسیاری توقع داشتند که خیلی از مشکلات میان ایران و ایالات متحده حل وفصل شود اما مشاهده می کنیم که آمریکایی ها مجددا زیر میز زدند و این بار برنامه دفاعی مخصوصا موشکی و همچنین نفوذ ایران در منطقه را هدف قرار داده اند.

کد خبر : 31829
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 11:09
اگر برنامه دفاعی و نفوذ ایران در منطقه نبود چه می شد؟

 

باز هم مشاهده می کنیم آمریکایی ها و متحدین شان با استفاده از ابزار رسانه جمعی و رسانه های گروهی و همچنین راه اندازی جنگ های روانی فضایی را ایجاد کرده اند که برخی درون ایران تصور می کنند که اگر برنامه موشکی ایران و نفوذ ایران در منطقه متوقف شود دیگر کار تمام است و ایران دیگر هیچ مشکلی نخواهد داشت، به قول معروف سوئیس خاورمیانه می شود.

البته اگر این دوستان مقدار کمی به تاریخ مراجعه کنند ومقداری هم در زمینه مسایل ژئوپولیتیک مطالعه کنند متوجه می شوند که شرایط کشورها بر اساس موقعیت جغرافیایی شان در جهان متفاوت است و همه کشورها برای تامین امنیت خود به نوعی یک سیستم دفاعی تشکیل می دهند تا اگر کسی بخواهد به سرزمین آنها حمله کند مجبور باشد هزینه های زیادی را متحمل گردد، حتی همان سوئیس٫

سوئیس کشوری است که هیچ منابع زیر زمینی ارزشمندی در اختیار ندارد به این دلیل دشمن اگر بخواهد به آن حمله کند نمی تواند از منابع زیر زمینی آن بهره ببرد.

همچنین سوئیسی ها یک سیستم پیچیده دفاعی متشکل از کوه های بسیار بلند و تونل های مختلف درون آن تشکیل داده اند وبرعکس بسیاری تصور ها سوییس نظامی‌ترین کشور جهان است وثبات و امنیت آن هم وابسته به همین نظامی بودن اش است.

سوییس دارای بالاترین درصد شهروندانی است که در وظیفه خدمت سربازی قرار دارند. تمامی مردان از ۲۰ تا ۵۰ سالگی به معنای واقعی، نظامی بوده و شب‌ها در زیر تشک خود اسلحه نگهداری می‌کنند. دولت پس از ۵۰ سالگی نیز به شما اسلحه هدیه کرده و امیدوار است که باردیگر شما در خدمت سربازی مشاهده کند. دولت با اعطای تخفیف‌های ویژه، از شهروندانش خواهش می‌کند تا حداقل یک هفت تیر یا یک قبضه شاتگان برای خود خریداری کند.

مردان سوئیس باید تا چهل سالگی هر سال ۳ هفته به پادگان بروند تا باز آموزش نظامی ببینند.

در ضمن بودجه نظامی سوئیس معادل ۲۰ درصد بودجه ملی این کشور می باشد.

به این شکل کلا حدود ۱٫۷ میلیون سرباز سوئیسی همیشه در حالت آماده باش می باشند، در حالی که کشوری مانند ایالات متحده حدود ۱٫۳ میلیون سرباز در حالت آماده باش دارد، فقط مقایسه کنید و توجه داشته باشید که جمیعیت سوئیس حدود ۷٫۵ میلیون نفر می باشد یعنی اگر به تناسب باشد ایران باید چیزی حدود ۲۰ میلیون سرباز در حالت آماده باش داشته باشد و ایالات متحده چیزی حدود هشتاد میلیون.

این اطلاعات را که در مورد سوئیس گفتم بسیار ساده همه می توانند با یک جستجو از روی اینترنت به دست آورند.

این را مطرح کردم تا خوانندگان متوجه باشند که حتی سوئیس که کشوری بی طرف است و با هیچ کشوری مخاصمه ندارد مجبور است برای حفظ امنیت خود چنین ساختار نظامی ای را داشته باشد.

بدیهی است که همین ساختار ژئوپلیتیک ونظامی اصلی ترین دلایلی است که امنیت سوئیس را تامین می کند و مضاف بر آن شرایط ومعادلات وموازنات بین المللی به سوئیس کمک می کنند.

قطعا اگر اینگونه نبود امروزه همان آقای ترامپ چشم به پولها وطلاهای سوئیس می دوخت و به بهانه های مختلف تلاش می کرد که بر سوئیس تسلط یابد تا هر آنچه ذخایر مالی و ارزی در این کشور هست را به یغما ببرد.

امروزه اگر ایرانی ها در امنیت به سر می برند به این دلیل نیست که همسایگانشان قوانین و مقررات بین المللی را رعایت می کنند یا اینکه کشورهایی که به دارایی های خدادادی ایران چشم دوخته اند حرمت مجامع بین المللی و یا توافق ها را مراعات می کنند بلکه به این دلیل است که آنها می دانند حمله به ایران تاوان بسیار سنگینی برای آنها خواهد داشت.

اگر برنامه دفاعی ایران نبود و ایرانی ها توان آن را نداشتند که پایگاه های دشمنانشان در کل منطقه را در هم بکوبند قطعا برخی دشمنان فکر آن را می کردند حال اگر به ایران حمله نکردند گزندی به ایران بزنند.

برخی که امروزه به فکر تفریح و به قول معروف دور دور خود هستند آنوقت شاید متوجه باشند بحث امنیت چه قدر ارزش دارد.

بحث اینجا این نیست که مثلا آمریکا توان نظامی برای حمله به ایران ندارد، چرا دارد و خوب هم دارد و رییس جمهوری اش آنقدر ماجراجو است که شاید حتی حاضر باشد از بمب هسته ای هم بر علیه ایرانی ها استفاده کند اما چون ایرانی ها در کل منطقه نفوذ دارند مستشاران نظامی او قطعا به او گوشزد می کنند که حمله به ایران در چهارچوب مرزهای ایران محدود نیست بلکه به کل منطقه محدود است و ایرانی ها همپیمانانی دارند که در صورت وقوع جنگ بر علیه ایران کل منطقه را حاضر هستند به آتش بکشند.

آنوقت هست که همه متوجه می شوند ارزش و اهمیت غزه و لبنان چیست.

نباید تصور کنید که مثلا اگر ایرانی ها هیچ کاری انجام ندهند مثلا آمریکایی هم کاری نخواهند کرد و کنار خواهند نشست، حتی اگر ایرانی ها با هیچ چیز و هیچ کس کاری نداشته باشند مطمئن باشید آمریکایی ها تا کل دار و ندار ایرانی ها را به یغما نبرند ول کن ماجرا نخواهند بود.

شرایط ژئوپلیتیک ایران به گونه ای است که ماجرا فقط به سرقت اموال خدادادی ایرانی ها ختم نخواهد شد و دشمنان چشم به موقعیت ایران دارند وبه همین دلیل برای ماندن خود همان کاری را که با افغانستان یا عراق یا لیبی یا … انجام دادند انجام می دهند یعنی علاوه بر نابود کردن کشور مردم را به جان هم می اندازند تا وارد جنگ های مختلف با یکدیگر شوند و گروه های تروریستی را در ایران تقویت می کنند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند و تا ابد الدهر به بهانه های مختلف تسلط خود را ادامه دهند.

یعنی چیزی معروف به استعمار نوین که امروزه کشورهای زیادی دچار اش هستند، هم تحت اشغال هستند هم اینکه اشغالگر هیچ مسئولیتی برای حفظ کیان و وحدت و امنیت آنها به گردن ندارد و هم اینکه اشغالگر همه منابع خدادادی آنها را به یغما می برد.

با توجه به این شرایط می توان گفت توان دفاعی و نفوذ ایران در منطقه منجر شده که هم ایرانی ها از ثبات و امنیت برخوردار باشند هم منطقه وگرنه حتما آمریکایی ها جنگ جدیدی را به پا می کردند.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.تهیه شده توسط

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.