0 نظر
128 بازدید

نقش رسانه بر آموزشهای شهروندی / انقلاب اطلاعات و ارتباطات منجر به تحولاتی در جوامع شد.

double-quot

نقش رسانه بر آموزشهای شهروندی با بهره گیری از تحولات جامعه می تواند بر شهروندان اثر گذار باشد. به گزارش خبرنگار جارپرس ، هر روز که می گذرد زندگی شهری گسترده تر می شود ودر کنار آن معضلات شهری نیز گسترش می یابد ، از یک طرف معضلات شهری و از طرف دیگر عدم آموزش

کد خبر : 9131
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 5:22
نقش رسانه بر آموزشهای شهروندی / انقلاب اطلاعات و ارتباطات منجر به تحولاتی در جوامع شد.
نقش رسانه بر آموزشهای شهروندی با بهره گیری از تحولات جامعه می تواند بر شهروندان اثر گذار باشد.
به گزارش خبرنگار جارپرس ، هر روز که می گذرد زندگی شهری گسترده تر می شود ودر کنار آن معضلات شهری نیز گسترش می یابد ، از یک طرف معضلات شهری و از طرف دیگر عدم آموزش شهرنشینی به شکل متمرکز مشکلاتی را برای مدیران شهری ایجاد کرده است تا وقتی فرهنگ شهرنشینی شکل نگرفته و نهادینه نشده انتظار حل مسایل و مشکلات را نمی توان داشت .
رسانه ها می توانند در زمینه آموزش فرهنگ شهروندی به کمک مدیران شهری بیایند ودر اشاعه و ارتقای آموزش فرهنگ شهروندی کوشا باشند .
با انقلاب اطلاعات و ارتباطات تغییرات جمعیتی و تغییرات تکنولوژیک شکل گرفت و آموزش الکترونیک ، تجارت الکترونیک و شهروند الکترونیک جزو تحولاتی اند که مطرح شد .
رسانه هایی که در حوزه آموزش شهروندی ایفای نقش می کنند به چند گروه رسانه های نوشتاری ( مکتوب) ، دیداری و شنیداری ، محیطی و مجازی تقسیم می شوند.
این دسته بندی در واقع آرایش رسانه از نظر سیاست گذاران ، برنامه ریزان ، فعالان حوزه اجتماعی و فرهنگی است که می توانند برای تبدیل یک انسان شهر نشین به شهروند که فراتر از ساکن شهر و کسی که قواعد زندگی شهری و ارزشهای اخلاقی آن را می شناسد از رسانه ها کمک بگیرند .
در واقع رسانه ها در نقش آموزش به ۲ شکل ابزار آموزشی و ابزار آموزشی مستقل عمل می کنند.
بی نظیر سیاوشی مدیر اداره آموزشهای شهروندی منطقه یک در گفت و گو با جارپرس گفت : نقش رسانه قابل انکار نیست و مهم این است که دست اندرکاران آموزشهای شهروندی بر اساس نقش رسانه بر شهروندان تاثیر بگذارند.
وی در ادامه گفت : این آموزشها که از طریق رسانه بر شهروندان صورت می گیرد باید کوتاه و اثر گذار باشد و بعد از مدت کوتاهی تاثیر آموزش رسانه رابر شهروندان مشاهدات کرد ودر آموزش رسانه بر شهروندان باید نسبت به بعد تبلیغات ، بعد نگارشی ، میزان حجم مخاطب و نوع انتقال آن به مخاطب توجه شود .
سیاوشی تصریح کرد : نقش رسانه بر اساس بعد آموزشی آن است که بر شهروندان تاثیر می گذارد و اگر ذینفعان در آموزشهای شهروندی در شهر بنگرند باید اثر گذاری رسانه ها را در شهر ببینند .
استفاده از دانش روز آمد و تجارب جهانی با رویکرد هوشمندانه رسانه و فن آوریهای نوین این موضوع را نشاندیم دهد که نگاه از بالا به پایین و سلطه جویانه به مخاطب باید عوض شود و شهروندان خود به عنوان ریز سیاست گذار از باب برنامه‌ها و توزیع کننده‌ام ، نقش و سهم فعال داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.