0 نظر
156 بازدید

وقوع ۶۶ درصدی تصادفات در شهریورماه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: ۶۶ درصد تصادفات در شهریورماه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها و ۶۰ تا ۶۲ درصد تصادفات در این محدوده در طول سال رخ می دهد.
کد خبر : 16453
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 4:51
وقوع ۶۶ درصدی تصادفات در شهریورماه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدحسین حمیدی در جمع خبرنگاران افزود: تصادفات در تابستان از ساعت ۱۲ ظهر تا هشت شب به دلیل گرمای هوا و اینکه رانندگان در انتهای مسیر بوده و دچار خواب آلودگی و خستگی می شوند، رخ می دهد.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد کشته ها در تصادفات به دلیل واژگونی خودرو است، گفت: این رقم در شهریورماه بیشتر است چرا که نواقص جاده و سطح راه را باید در نظر بگیریم.
سرهنگ حمیدی با تاکید بر اینکه شهروندان باید زمان سفر و نحوه حرکت خود را برنامه ریزی کنند، افزودک استان های اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، فارس شمالی و آذربایجان شرقی بیشترین وقوع تصادفات و ۳۸ درصد واژگونی خودرو را به خود اختصاص داده اند.
رئیس پلیس راه راهور ناجا اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۹۸۳فقره واژگونی در محورهای مواصلاتی کشور در شهریورماه ۹۴، تعداد ۶۷۷ نفر معادل ۳۸ درصد در پنج استان ذکر شده، کشته شدند.
حمیدی اضافه کرد: در پنج ماه امسال واژگونی سواری ۶۷ درصد، وانت ۱۵ درصد، موتور ۱۰ درصد و کامیون هفت درصد را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: همچنین تا امروز ۲۶۲ نفر در صحنه کشته شدند در حالی که امار پزشکی قانونی بیشتر از این رقم است.
سرهنگ حمیدی افزود: ۵۰ درصد سر صحنه و ۵۰ درصد از محل حادثه تا بیمارستان یا در بیمارستان کشته شدند.
وی با اشاره به روند مقایسه ای تلفات جاده ای در ایران با سایر کشورها، گفت: تعداد هفت هزار و ۳۵۷ نفر (۳۸ درصد) برابر آمار پزشکی قانونی از سال ۸۵ تا ۹۴ به رغم افزایش خودرو، جمعیت، داده ها و متغیرها کشته شدند که نشاندهنده کاهش کشته ها است به گونه ای که اکنون تعدادکشته ها ۹/۲۰ درصد رسیده است.
رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه در سال ششم کاهش کشته ها قرار داریم، گفت: در دنیا با دو شاخص ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یا ۱۰ هزار وسیله نقلیه میزان تلفات سنجیده می شود اما پلیس شاخص خودرو را قبول دارد چرا که عامل راه و خودرو در تصادفات و تلفات دخیل است.
سرهنگ حمیدی افزود: براساس شاخص هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در سال ۸۵، ۵/۱۹ نفر کشته شدند و در سال ۹۴ این عدد به ۷/۵ درصد رسید.
وی با اشاره به تعداد کشته ها به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه (خودرو و موتورسیکلت) در سال ۲۰۱۲، گفت: در دنیا میزان کشته ها براساس این شاخص ۵/۶ نفر؛ در اروپا ۵/۲ نفر، آسیا ۵/۹ نفر و در ایران این رقم ۷/۵ نفر بوده است.
سرهنگ حمیدی با بیان اینکه سهم بار و مسافر در کشور در جاده ها ۹۳ درصد است، گفت: این در حالی است که سهم سیستم ریلی، هوای یو دریایی هفت درصد است با این شرایط ایران را با کدام کشور می توان مقایسه کرد.
وی با اشاره به روند مقایسه ای تلفات ناوگان مسافربری، گفت: در پایان سال ۹۴ کل دوربین های کشور ۴۰۰ دوربین بود که از این تعداد ۲۰۰ دوربین توسط پلیس و ۲۰۰ دوربین دیگر توسط راهداری در سطح جاده ها نصب شده بود.
سرهنگ حمیدی اضافه کرد: اکنون دو هزار دستگاه دوربین در تمام راه های اصلی کشور نصب شده که در شبانه روز سرعت لحظه ای و میانگین را ثبت کرده و در آینده رعایت فاصله طولی را ثبت خواهد کرد.
وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۶ دو هزار و ۴۰۰ دوربین در ۳۴ هزار کیلومتر از راه های اصلی نصب می شود که البته اکنون ۷۰۰ دستگاه دوربین نصب شده است.
سرهنگ حمیدی با بیان اینکه از ۲۳۰ هزار کیلومتر راه و جاده ۱۱۰ هزار کیلومتر جاده روستایی و مابقی اصلی و خاکی است، گفت: نیاز ما نصب شش هزار دوربین برای سایر محورها است.
وی با اشاره به آمار تصادف اتوبوس ها از سال ۸۶ تا ۹۴ گفت: در سال ۸۶ میزان تصادف اتوبوسها ۲۵۰ فقره و در سال ۹۴ ، ۱۲۰ فقره بوده است.
رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به تعداد متوفیان ناشی از تصادفات اتوبوس ها از سال ۸۶ تا ۹۴، گفت: در سال ۸۶ تعداد ۵۴۳ نفر و در سال ۹۴ تعداد ۲۱۷ نفر در اثر تصادف اتوبوس ها کشته شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.