کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی از مادرید تا تهران

double-quot

تهران- جارپرس-خبرگزاری د.پ.آ آلمان امروز (جمعه ۱۲ اردیبهشت) در گزارشی نوشت: پس از هفته‌ها محدودیت به دلیل بحران کرونا و در حالی که برخی کشورها همچنان تدابیر شدیدتری برای بحران می‌اندیشند، در برخی کشورها مانند ایران شرایط بهبود می‌یابد.

کد خبر : 32052
تاریخ انتشار : جمعه 12 اردیبهشت 1399 - 13:58
کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی از مادرید تا تهران

این رسانه در گزارش خود آورده است: زندگی در برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی رفته رفته به حالت عادی بازمی‌گردد. با این حال رفع محدودیت‌ها معمولاً تحت شرایط و رعایت دقیق است و در برخی کشورها، حتی قوانین سختگیرانه‌تری نیز وجود دارد. ممکن است حتی در شرایط کنونی همه چیز تجدید شود. اکنون تعدادی از کشورها محدودیت‌ها را کاهش می‌دهند و آنها نخستین مراحل آزمایشی را سپری می‌کنند.

اگرچه برخی از کشورهای جنوب اروپا به شدت به درآمد حاصل از گردشگری نیاز دارند اما هنوز راه طولانی برای آن باقیمانده است.
«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تأکید دارد که حداقل در این کشور، این موضوع اکنون در دستور کار نیست. با این حال اقدامات امیدوارکننده دیگری در مرحله اجراست.

اجازه پیاده‌روی به اسپانیایی‌ها
خبرگزاری آلمانی در ادامه اضافه کرده است: بعد از تعطیلات آخر هفته جاری، شهروندان اسپانیایی که تحت تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا قرار گرفته‌اند، می‌توانند پس از ۷ هفته، برای نخستین‌بار پیاده‌روی یا ورزش کنند.
«سالوادور ایلا» وزیر بهداشت اسپانیا گفته، برای انجام این فعالیت‌ها پنجره‌های زمانی و محدودیت‌های محلی وجود دارد. افراد مجاز به ترک خانه از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح و بین ساعت ۸ تا ۱۱ شب و پیاده‌روی تا یک کیلومتر دورتر از خانه هستند.

پرتغال با احتیاط حرکت می‌کند
پس از پایان وضعیت اضطراری ۶ هفته‌ای در پرتغال، بسیاری از مغازه‌ها مجاز خواهند بود برای نخستین‌بار، دوشنبه هفته آینده در این کشور بازگشایی شوند.
«آنتونیو کاستا» نخست وزیر عصر دیروز(پنجشنبه) اعلام کرد، برنامه سه مرحله‌ای مفصلی برای خروج «تدریجی و دقیق» از محدودیت‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس دولت سوسیالیست پرتغال هشدار داد، اما این بدان معنا نیست که همه‌گیری به پایان رسیده و دیگر هیچ خطری وجود ندارد و یا اینکه ما به حالت عادی خود باز خواهیم گشت.
وی از همه خواست تا اقدامات احتیاطی خود را ادامه دهند.
از دوشنبه هفته آینده، فروشگاه‌های کوچکتر با مساحت حداکثر ۲۰۰ متر مربع از جمله کتاب فروشی‌ها، آرایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کفش و همچنین نمایندگی‌های فروش اتومبیل مجاز به بازگشایی خواهند بود. مردم همچنین می‌توانند دوباره در فضای باز ورزش کنند.

فرانسوی‌ها می‌توانند دوباره دوچرخه‌سواری کنند
فرانسوی‌های بزرگسال نیز مجاز به دوچرخه سواری برای فعالیت‌های ورزشی خود در طول محدودیت‌های شدید کرونایی شده‌اند. این تصمیم توسط بالاترین دادگاه اداری کشور گرفته شد. وزارت ورزش و مقام‌های محلی پیش از این بارها تأکید کرده بودند که بزرگسالان ممکن است برای پیاده‌روی یا آهسته دویدن مجاز به خروج از منزل باشند، اما تاکنون دوچرخه‌سواری فقط برای کودکان مجاز بود.
دادگاه اعلام کرد، در قانون اضطراری که ذیل محدودیت‌های خروج در فرانسه اجرا می‌شود، این موضوع مشخص نشده است. دولت اکنون باید در ۲۴ ساعت به مردم اطلاع دهد که دوچرخه‌سواری به عنوان یک ورزش مجاز است.

لهستان شرایط را برای مسافران تسهیل می‌کند
لهستان به دلیل همه‌گیری کرونا، الزامات سختگیرانه برای مسافران در مرزها را برمی‌دارد.
«ماتئوس موراواکیکی» نخست‌وزیر در فیسبوک خود نوشت: از چهارم ماه مه (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت)، شهروندان لهستانی که در آلمان، اسلواکی، جمهوری چک یا لیتوانی مشغول به تحصیل هستند، دیگر در بازگشت به لهستان قرنطینه نخواهند بود. آیین‌نامه مربوطه پس از مشورت با کشورهای همسایه تدوین شده است.
وی با بیان اینکه افزایش موارد ابتلا به کرونا نسبتاً کم و پایدار است، افزود: ما هنوز همه‌گیری را پشت‌سر نگذاشته‌ایم، اما به طور فزاینده‌ای تحت کنترل هستیم. بنابراین، اکنون می‌توانیم قاطعانه‌تر عمل کنیم تا زندگی اقتصادی دوباره از سر گرفته شود.

در مترو تهران و اتوبوس‌ها ماسک اجباری شد
این رسانه آلمانی در ادامه گزارش خود آورده است: به دلیل بحران کورنا، شهروندان پایتخت ایران دیگر مجاز نیستند بدون ماسک محافظ از مترو و اتوبوس استفاده کنند.
از روز شنبه(۱۳ اردیبهشت)، همه مسافران طبق دستورالعمل ستاد بحران کرونا باید ماسک بزنند. در غیر این صورت حتی ممکن است نتوانند وارد ایستگاه قطار یا سوار اتوبوس شوند. بر این اساس استفاده از ماسک به زودی در دیگر شهرهای ایران نیز الزامی می‌شود.

کاهش محدودیت سفر در ترکیه
به دلیل تعطیلات ماه جاری میلادی، محدودیت‌هایی که پیشتر برای سفر در ترکیه اعمال شده بود، یکشنبه‌شب لغو می‌شود.
در حال حاضر بزرگترین شهر ترکیه، استانبول و پایتختش آنکارا تحت تأثیر بیماری قرار گرفته‌اند.
در آیین‌نامه جدید، سوپر مارکت‌ها تا ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی باز خواهند بود. در طول آخر هفته نانوایی‌ها می‌توانند نان را بیرون برده و آن را در مناطق مسکونی با کامیون بفروشند.
علاوه بر این، کلینیک‌ها، داروخانه‌ها و سایر ارائه دهندگان خدمات باز هستند. با این حال برای بیشتر افراد زیر ۲۰ سال، مبتلایان مزمن و همه افراد بالای ۶۵ سال ممنوعیت خروج از خانه همچنان وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.