« لوپن» وارد بیروت شد/نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در لبنان چه می خواهند؟

double-quot
بیروت – جارپرس – « مارین لوپن» رئیس حزب « جبهه ملی» و نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه عصر (یکشنبه) برای ملاقات با مقامات ارشد لبنانی وارد بیروت شد.

کد خبر : 19489
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1395 - 6:14
« لوپن» وارد بیروت شد/نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در لبنان چه می خواهند؟

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، لوپن ( ۴۸ ساله) قرار است با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری، « سعد حریری» نخست وزیر،« جبران باسیل» وزیر امور خارجه ، کاردینال«بشاره راعی»رهبر مسیحیان مارونی ، شیخ « عبداللطیف دریان» مفتی کل اهل سنت و« سامی الجمیل» رئیس حزب الکتائب لبنان ملاقات و در کنفرانسی خبری شرکت کند.
« البر جامو» مدیر روابط خارجی جبهه ملی فرانسه و مدیر تبلیغات انتخاباتی لوپن، او را در سفر به لبنان همراهی می کند.
این نامزد راست گرای تندرو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با بیان اینکه برای نخستین بار است که به لبنان سفر می کند، گفت که تقویت روابط تاریخی دو کشور را در سطحی گسترده خواستار است.
وی با بیان اینکه« لبنان می تواند نیروی تعادل بخش منطقه باشد»، افزود: با مقامات لبنانی در باره مسائل کشورهای فرانسه زبان، همکاری اقتصادی و مبارزه با اسلامگراهای تندرو گفت وگو می کنم.
لوپن در پاسخ به سوالی اضافه کرد: با مقامات لبنانی در باره بحران سوریه و پیامدهای انسانی ناشی از تعداد زیاد پناهجویان سوری صحبت می کنم.
لبنان که دارای جمعیتی حدود چهارمیلیون نفراز بیش از یک میلون پناهجوی سوری میزبانی می کند.
وی که حزبش با استقبال از پناهجویان در خاک فرانسه مخالف است، گفت: به نظر می رسد، جامعه جهانی برای باقی ماندن و زندگی شایسته پناهجویان سوری در اردوگاه ها تلاش نمی کند.
روزنامه لبنانی الجمهوریه با اشاره به اعتراض ها و بحث و جدل ها در خصوص سفر لوپن به لبنان نوشت که سفر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به لبنان نشان می دهد لبنان هنوز در میان فرانسوی ها جایگاهی ویژه دارد و روابط فرانسه و لبنان تحت تاثیر مستاجر کاخ الیزه نیست.
الجمهوریه افزود: رئیس جمهوری فرانسه ، « فرانسوا اولاند» چپ گرا، «نیکلولا سارکوزی » راست گرا و یا مارین لوپن تندرو راست گرا باشد، تاثیری در روابط بیروت و پاریس ندارد.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد که یکی از اهداف سفر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به لبنان، جذب آرای فرانسوی های لبنانی الاصل است زیرا آرای آنان در پیروزی نامزدها نقش زیادی دارد.
« ایمانویل ماکرون» (۳۹ ساله) نامزد جنبش میانه رو « آن مارش» در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هم چند هفته قبل به لبنان سفر کرده بود.
مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است ۲۸ ماه آوریل آِنده برگزار شود
الاخبار دیگر روزنامه لبنانی هم با طرح این سوال« میهمانان فرانسوی در لبنان چه می خواهند»، تاکید کرد: نگرانی اساسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با گرایش های مختلف سیاسی که به لبنان آمده اند، منافع اسرائیل است.
به گزارش ایرنا، کمپین تحریم رژیم صهیونیستی در لبنان با صدور بیانیه ای از مقامات لبنانی خواسته است تا با مارین لوپن « رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی» در بیروت ملاقات نکنند.
در این بیانیه آمده است: جامعه فرانسه مواضع برخی از اعضای جبهه ملی فرانسه در ضدیت با عرب ها و مسلمانان را مواضعی نژادپرستانه می داند.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است:حلقه نزدیکان لوپن به محافل صهیونیستی فرانسه و رژیم صهیونیستی نزدیک و نزدیک تر شده اند تا به این شیوه اتهام «یهودی ستیزی» را از پیشانی حزب «جبهه ملی» فرانسه پاک کنند.
کمپین مقابله با رژیم صهیونستی خاطرنشان کرده است که موضع گیری های نژادپرستانه و مستبدانه « جلبیر کولار» وکیل لوپن، زبانزد خاص و عام است و با خواسته ملت الجزایر از دولت فرانسه برای اعتراف به جنایت های فرانسه در الجزایر پیش از رهائی این کشور مخالفت کرد.
در بیانیه این کمپین آمده که کولار در سال ۲۰۱۴ با طرح پیشنهادی پارلمان فرانسه مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین مخالفت کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.