0 نظر
291 بازدید

باتصویب دولت و موافقت وزیر نفت

صنعت پتروشیمی در استان مازندران ایجاد می شود

double-quot ساری جارپرس -استاندار مازندران با اشاره به این که ایجاد صنایع بزرگ از راهبردهای اقتصادی استان است، گفت: خوشبختانه ایجاد صنعت پتروشیمی در استان مورد تصویب دولت و موافقت وزیر نفت قرار گرفته است و تعیین کاربری زمین آن نیز در جلسه شورای برنامه ریزی مصوب شد.
کد خبر : 39105
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 آذر 1399 - 17:31
صنعت پتروشیمی در استان مازندران ایجاد می شود

به گزارش جارپرس از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران،احمد حسین زادگان با بیان این که خوشبختانه ایجاد صنعت پتروشیمی در استان مورد تصویب دولت و موافقت وزیر نفت قرار گرفته است و تمهیدات آن نیز از جمله خط انتقال گاز دامغان – ساری – نکا فراهم است؛ عنوان داشت: مکان بررسی شده و با مشارکت بخش خصوصی کار دنبال می شود و مجوزهای لازم هم صادر شده و در جلسه شورای برنامه ریزی امروز نیز بحث واگذاری زمین و تعیین کاربری آن مورد تاکید و تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: ان شاء الله بزودی پس از ارایه طرح زیست محیطی این مجموعه به محیط زیست و طی مراحل، به مرحله اجرایی نزدیکتر می شود.

استاندار با بیان این که استقرار و فعالیت صنایع بزرگ نظیر پتروشیمی و فولاد و صنایع پایین دستی و وابسته به آن ها؛ میزان قابل توجهی اشتغال را در پی دارد، تاکید کرد: همه دستگاه های موظفند در راستای توسعه استان با این نوع پروژه های بسیار مهم و موثر در اشتغال و اقتصاد استان نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار مازندران اشتغال زایی مجموعه پتروشیمی مازندران را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود : نگرانی های مردم را در مورد مقولات زیست محیطی با رعایت علمی در نظر گرفته ایم.

حسین زادگان با اشاره به این که مازندران مختصاتی ویژه خود دارد و صنایع و پروژه های مختلف باید بر اساس یک نظم فنی استقرار یابند تا سیمای شهری بهم نریزد، اظهار داشت: بر اساس این مطالعه مشخص می شود تا در اطراف جاده های استان چه نوع فعالیت هایی باید استقرار یابد تا فعالیت ها بر اساس کاربری ها صورت گیرد و تقاضا محور نباشد.

حسین زادگان با اعلام این که در تعیین کاربری ها یکی از اولویت ها؛ فعالیت های حوزه گردشگری است، گفت: اولویت اصلی توسعه استان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و حفظ زمین های کشاورزی است. وقتی نیاز منطقه تعیین شود؛ عملا زمینه انحراف از میان می رود و نظارت، آسان تر می شود و از رفتن فعالیت ها به عمق ممانعت می گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.