0 نظر
181 بازدید

سفیر کره جنوبی: اگر بایدن پیروز شود، دیپلماسی شخصی اتمی آمریکا با کره شمالی پایان می‌یابد

double-quot تهران - جارپرس - سفیر کره جنوبی در واشنگتن گفته است، دیپلماسی شخصی که ترامپ آن را در قبال کره شمالی در پیش گرفته ممکن است در صورت پیروزی بایدن در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ دیگر کارایی نداشته باشد.
کد خبر : 34354
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 8:24
سفیر کره جنوبی: اگر بایدن پیروز شود، دیپلماسی شخصی اتمی آمریکا با کره شمالی پایان می‌یابد

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در جریان جلسه حسابرسی پارلمانی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، لی سو-هیوک، سفیر کره جنوبی در آمریکا در واکنش به سوالی از سوی یکی از قانونگذاران درباره احتمال تغییر در رویکرد واشنگتن در قبال کره شمالی در پی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا گفت: آنهایی که مسئول امور امنیتی و دیپلماتیک در آمریکا می‌شوند، باید بدانند که با پیروزی جو بایدن در این انتخابات موضع این کشور در قبال کره شمالی دیگر همانی که امروز هست، نخواهد بود چون آنهایی که در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا روی کار بودند، بار دیگر پست‌های ارزشمند را به دست می‌گیرند.

وی افزود: اگر از گذشته عبرت بگیریم، خواهیم دید که با پیروزی بایدن، دیگر خبری از رویکرد دیپلماسی شخصی در قبال کره شمالی نیست.

این سفیر همچنین پیش بینی کرد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر پیروز شود، رویکرد قبلی را در قبال کره شمالی ادامه می‌دهد و چه بسا آن را تقویت هم کند.

ترامپ با امید به دستیابی به توافق خلع سلاح اتمی در سریعترین راه ممکن و با شکلی جامع، رویکرد شخصی را در قبال کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در پیش گرفت که منتقدان می‌گویند ناکارآمد و هزینه بردار است و تردیدها زمانی بیشتر شد که مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ متوقف شد، در حالیکه کره شمال به برنامه توسعه و ساخت موشک‌های بالستیک خود و سایر سیستم‌های تسلیحاتی و نمایش آنها در رژه روز شنبه ادامه داده است.

سفیر کره جنوبی همچنین با اشاره به دورنمای مذاکرات اتمی با روی کار آمدن بایدن نیز گفت: با توجه به این مساله که تمرکز احتمالا بر روی چین و مسائل داخلی است، مساله کره شمالی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح پیشنهاد مجدد مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی برای اعلام پایان رسمی جنگ دو کره نیز گفت، دولت آمریکا به این پیشنهاد به صورت مثبت پاسخ داده است. واکنش آمریکا این است که پایان رسمی جنگ دو کره یک مساله ارزشمند است. شرایط در آمریکا به گونه‌ای است که تا مادامی که این مساله بار حقوقی به خود نگیرد، برای کشورهای نگران به معنای واقعی پایان جنگ تلقی نمی‌شود.

سفیر کره جنوبی در آمریکا ادامه داد: منظورم این نیست که اگر پایان جنگ اعلام شود، تسلیحات اتمی شبیه با یک عصای جادویی به یکباره کنار گذاشته می‌شوند. بلکه منظورم این است که پایان جنگ می‌تواند یک گام مهم برای روند خلع سلاح اتمی باشد چون آمریکا این را می‌داند و ما منتظریم که کره شمالی نیز آن را درک کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.