سردار جلالی: پاسخ هر کشوری که به ما حمله سایبری کند، می‌دهیم

double-quot تهران - جارپرس - رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه امنیت سایبری باید تأمین شود، گفت: هر کشوری که بخواهد حمله‌ای در حوزه سایبری به ما داشته باشد، باید منتظر پاسخ ما نیز باشد.
کد خبر : 71918
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 آبان 1400 - 14:26
سردار جلالی: پاسخ هر کشوری که به ما حمله سایبری کند، می‌دهیم

سردار جلالی: پاسخ هر کشوری که به ما حمله سایبری کند، می‌دهیم

به گزارش جارپرس از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در آستانه هفته پدافند غیرعامل در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه تقویت پدافند غیرعامل یک ضرورت است، اظهار کرد: تمامی تهدیدات آشکار و پنهان رصد می‌شود ما امروز با ترکیبی از تهدیدات روبرو هستیم، اما دشمنان امروز در ضعیف‌ترین شرایط هستند و بیشترین آسیب‌پذیری را دارند دولت‌های ترامپ و نتانیاهو شکست خوردند و ضعیف شدند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: رژیم صهیونیستی فشار همه‌جانبه تا آستانه وقوع جنگ را در دستور کار داشت که شاهد درگیری‌های متنوع این رژیم با منافع ملی کشورمان بودیم، اما با اینکه دشمن تلاش‌های بسیاری انجام داد، به موفقیت نرسید و مقاومت ایران در برابر فشار حداکثری و فشار همه‌جانبه آن‌ها را تضعیف کرد.

جلالی با اشاره به اینکه آمریکا در بیش از ۵۰ کشور آزمایشگاه‌ بیولوژیک دارد که سازمان‌های جهانی بر آن نظارت ندارند و فعالیت‌هایشان مشکوک است، تاکید کرد: روسیه و چین نیز در هفته گذشته نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند یکی از این آزمایشگاه‌ها در عراق است و می‌تواند تهدیدی برای ایران باشد.

وی یادآور شد: در حوزه ماهواره‌ها نیز آمریکایی‌ها در حال تهدیدزایی هستند و هیچ مجوزی بر آن‌ها وجود ندارد این اقدام موجب اشراف اطلاعاتی و ارتباطاتی و زمینه‌ساز وقوع ترورهای الکترونیکی همچون ترور شهید فخری‌زاده خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل اظهار کرد: ما نیازمند راهبرد جامع، مدرن و نوین پدافند غیرعامل هستیم و تدوین استراتژی عمیق و لایه‌به‌لایه مهم است که ما در این‌باره اقدام کرده‌ایم.

جلالی افزود: برنامه‌های توسعه‌ای کشور باید مبتنی بر رویکرد دفاعی هوشمند و ژن دفاع غیرعامل باشد. وقتی کشور در برابر تهدید قرار می‌گیرد باید راهبرد جامع داشته باشیم در گذشته راهبردها تنها دفاع نظامی بود، اما اکنون ترکیبی از دفاع نظامی و غیرنظامی است. کشور باید یکپارچه در برابر تهدیدات آماده باشد که در این راستا رزمایش‌های بسیاری انجام گرفته و یا اجرای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به موضوع ایمنی و پدافند شیمیایی باتوجه به توسعه صنعت نفت و گاز تاکید کرد: لازم است زیرساخت‌ها و نظامات ایمنی ایجاد شود تا خطرات در این حوزه متوجه مردم نشود که الحمدلله تاکنون اقدامات خوبی انجام گرفته است.

جلالی گفت: برای شهرها نیز دفاع شهری تعریف شده است و امروز مدرن‌ترین و علمی‌ترین دفاع شهری را آماده کردیم و در اختیار شهرداری‌ها قرار دادیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: دولت دوازدهم از منظر پدافند غیرعامل کشور را دچار آسیب‌های بسیاری کرد در حوزه سایبری، شاهد یک بی‌ضابطگی بودیم و آسیب‌هایی خوردیم. واگذاری زیرساخت‌های افکار عمومی به شبکه‌های خارجی و رها کردن صیانت از افکار عمومی جزو عبرت‌های دولت دوازدهم است.

جلالی گفت: در سه ماه اول شیوع ویروس کرونا، قرنطینه توسط وزیر پیشین مورد تمسخر قرار گرفت. ما تاکید داشتیم که تجربه دنیا بهداشت‌محور و نه درمان‌محور است، اما توجه نشد. امید است در دولت سیزدهم با رویکرد انقلابی، اقدامات جدی در حوزه پدافند غیرعامل انجام بگیرد و تاکنون در تعامل با دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی برای بازسازی زیرساخت‌های پدافند غیرعامل انجام گرفته است.

وی از برگزاری ۵۰ رزمایش سایبری از ابتدای سال تاکنون در کشور خبر داد و گفت: در این رزمایش‌ها ضعف‌های سایبری و زیرساختی دستگاه‌ها احصا و ۷۰ دستگاه مصون‌سازی شدند.  همچنین برخی صنایع از دستگاه‌های کنترل صنایع خارجی استفاده کردند که اقداماتی برای امن‌سازی این دستگاه‌ها در حال انجام است که یک اقدام راهبردی است.

جلالی با تاکید بر اینکه امنیت سایبری باید تأمین شود، گفت: هر کشوری که بخواهد حمله‌ای در حوزه سایبری به ما داشته باشد، باید منتظر پاسخ ما نیز باشد. همچنین مدیرانی که نسبت به مسائل امنیت سایبری کم‌توجه باشند، باید منتظر عواقب ترک فعل خود باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: برای ۵۲ شهر پرجمعیت کشور سامانه پدافند نوین تهیه شده است. ایجاد مرکز کنترل فرماندهی زیرساخت‌های شهری در این برنامه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع پدافند هسته‌ای تصریح کرد: در این رابطه سازمان ایمنی هسته‌ای داریم و رزمایش‌های مربوطه نیز انجام می‌گیرد امسال دو مانور شیمیایی هسته‌ای برای اولین‌بار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.