0 نظر
175 بازدید

جزئیات نتایج دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر تهران

double-quot

تهران – جارپرس -ستاد انتخابات استان تهران جزئیات نتایج دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر تهران شامل نرخ مشارکت و درصد آرای حسن روحانی و سیدابراهیم رئیسی(۲ نامزد انتخابات که حائز بیشترین آرا شدند) را منتشر کرد.

کد خبر : 20878
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 8:53
جزئیات نتایج دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر تهران

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ٩٢ موفق به کسب یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۵۵ رأی در شهر تهران شد در حالیکه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آرا در شهر تهران به ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۹۳ رسید.
براساس آمار ارائه شده میزان مشارکت مردم پایتخت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۳٫۷ درصد گزارش شده در صورتی که میزان مشارکت در دوره قبل ۵۰٫۲ درصد بوده است.
بررسی آمار انتخابات در شهر تهران نشان می دهد حسن روحانی در دوره قبل، موفق به کسب ۴۸٫۸ درصد آراء شده اما در این دوره ۷۱٫۵ درصد آرا را کسب کرده است.
همچنین طبق آمار ارائه شده سید ابراهیم رییسی ۲۶٫۷ درصد آرا معادل ۹۶۸ هزار و ۲۱۸ رای کسب کرده است.
براساس این گزارش، کل آرای ماخوذه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ شهر تهران ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۱۲ با نرخ مشارکت ۵۰٫۲ درصد بود که از میزان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به
به ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۱۴۳ رای با مشارکت ۶۳٫۷ درصد افزایش یافته است.
برهمین اساس، میزان آرای «حسن روحانی» برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در شهر تهران یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۵۵ رای معادل ۴۸٫۸ درصد کل آرا بوده که این میزان آرا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برابر ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۹۳ رای با ۷۱٫۵ درصد کل آرا ماخوذه بوده است.
براساس نتایج حاصله از انتخابات راست جمهوری ۲۹ اردیبهشت شهر تهران، «سیدابراهیم رییسی» با ۹۶۸ هزار و ۲۱۸ رای معادل ۲۶٫۷ درصد آرای ماخوذه شهر تهران را کسب کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.