0 نظر
162 بازدید

تداوم بارش ها در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور/ تهران، ابری و ۴ درجه

double-quot
تهران – جارپرس – امروز سامانه بارشی که در کشور فعال است در مناطق جنوبی، شرق و جنوب شرق و بخشهایی از نواحی مرکزی کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد خواهد شد.
کد خبر : 7689
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1393 - 5:54
تداوم بارش ها در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور/ تهران، ابری و ۴ درجه

به گزارش جارپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز “دوشنبه ۲۹ دی ماه ۹۳” سامانه بارشی که در کشور فعال است در مناطق جنوبی، شرق و جنوب شرق و بخشهایی از نواحی مرکزی کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

براساس این گزارش، شدت بارش های امروز در سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی خواهد بود و فردا این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و در اواخر این روز از کشور خارج می شود همچنین امروز خلیج فارس و فردا خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهند بود.

شایان ذکر است ، امروز به علت بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استانهای هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها پیش بینی می شود بنابراین توصیه می شود اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از وقوع سیل در مناطق فوق انجام گیرد همچنین طی امروز و فردا به سبب بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استانهای کهگیلویه وبویراحمد، کرمان و خراسان جنوبی احتمال لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود، بنابراین برای تردد در جاده های کوهستانی بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می شود.
گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون ارومیه و همدان با کمینه دمایی ۶- درجه و تبریز، کرمانشاه، اردبیل و اراک با کمینه دمایی ۵- درجه و شهرکرد و قزوین با کمینه دمای ۴- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی ۲۰ درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد و فردا، صاف تا کمی ابری درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی و روز چهارشنبه، صاف تا کمی ابری درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی و شهر تهران امروز، ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به ۱۰ درجه بالای صفر و در کمترین حالت به ۱ درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر ۴ درجه بالای صفر است .

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

۷

۵-

فارس

۱۰

۱-

آذربایجان غربی

۶

۶-

قزوین

۱۱

۴-

اردبیل

۶

۵-

قم

۱۳

۱-

اصفهان

۸

۱-

کردستان

۶

۰

البرز

۸

۲-

کرمان

۸

۱

ایلام

۹

۳-

کرمانشاه

۹

۵-

بوشهر

۱۹

۱۳

کهکیلویه و بویراحمد

۷

۲-

تهران

۱۰

۱

گلستان

۱۳

۳

چهارمحال و بختیاری

۶

۴-

گیلان

۱۲

۴

خراسان جنوبی

۱۰

۰

لرستان

۹

۲-

خراسان رضوی

۵

۱-

مازندران

۱۲

۴

خراسان شمالی

۵

۳-

مرکزی

۴

۵-

خوزستان

۱۶

۷

هرمزگان

۲۰

۱۶

زنجان

۶

۱-

همدان

۴

۶-

سمنان

۱۰

۳

یزد

۱۳

۳

سیستان و بلوچستان

۱۵

۱۰

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.