0 نظر
167 بازدید

استقرار سازمان بازرسی کل در استانداری تهران/ تاکید استاندار تهران بر آمادگی استانداری برای بسترسازی جهت برخورد قاطع با مدیران متخلف اجرایی

double-quot

تهران – جارپرس-استاندار تهران با اشاره استقرار سازمان بازرسی کل کشور در استانداری تهران ضمن اشاره به اهمیت ضوابط قانونی بر آمادگی استانداری برای بسترسازی جهت برخورد قاطع با مدیران متخلف اجرایی خبر داد.

کد خبر : 31060
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398 - 10:34
استقرار سازمان بازرسی کل در استانداری تهران/ تاکید استاندار تهران بر آمادگی استانداری برای بسترسازی جهت برخورد قاطع با مدیران متخلف اجرایی

به گزارش چارپرس ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، جلسه معارفه هیئت های بازرسی سازمان بازرسی کل کشور به منظور اجرای ماموریت های سازمان بازرسی کل کشور جهت بررسی عملکرد استانداری تهران و همچنین بررسی تعارضات و تداخلات حریم شهر تهران با شهرهای همجوار در استانداری تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی اظهار داشت: نظارت و بازرسی و اجرای صحیح قوانین توسط سازمان بازرسی کل کشور به نحو مطلوب و تاثیرگذار بعد از انقلاب نمود پیدا کرده است.

وی سپس افزود: هرچند قوانین و مقررات کشور بر مبنای تفکر و تلاش متخصصین امر تبیین شده ولی اگر مردم شفافیت و سلامت اجرای قانون را درک نکنند و قوانین دچار خدشه شود ترمیم آن بسیار سخت خواهد بود.

استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: این توان در استانداری وجود دارد که با نگاه پیشگیرانه و به صورت پایلوت بستر برخورد قاطع با مدیران متخلف اجرایی را فراهم کند بر این اساس استانداری در اجرای اهداف سازمان بازرسی کل کشور آماده همکاری و تعامل با هیئت‌های بازرسی را دارد.

محسنی بندپی با اشاره به تراکم جمعیت در استان تهران گفت: تراکم جمعیتی شهر تهران با تراکم ۱۰۰۰ نفری و همچنین ۱۰ هزار نفری شهر کوچکی مثل بهارستان در مقایسه با تراکم متوسط ۴۵ نفری برخی از سطوح کشور یکی از آسیب‌های جدی این استان است.

وی سپس بیان کرد: یکی از مشکلات عمده در استان تهران ساخت و سازهای غیرمجاز و مشکلات پیش رو در تامین آب شرب تهران است که برنامه ریزی صحیح برای رفع این مشکلات در دستورکار قرار دارد.

در ادامه این جلسه بلندیان بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری ها به تشریح دیدگاه ها و دستورات رئیس قوه قضاییه و مصوبات جلسه شورای عالی قوه قضاییه مبنی بر اقدام سریع و بررسی خارج از نوبت پرونده‌های مهم و مورد انتظار مردم و رسانه‌ها نظیر ساخت و سازهای غیرمجاز پرداخت.

وی همچنین اظهار داشت: وجود تعارضات و تداخلات حریم شهر تهران با شهرهای همجوار سبب گسترش حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز و سوء استفاده برخی افراد در حریم شهر تهران شده است و این موضوع تبعاتی را به همراه داشته است.

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری ها عنوان کرد: موضوع ساخت و ساز در حریم شهر تهران همچنین از سوی دفتر مقام معظم رهبری مورد پیگیری بوده و مورد تاکید رئیس سازمان در بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم کلانشهرهای کشور و طبقات اجتماعی، آسیب‌های امنیتی و اقتصادی ناشی از آن می باشد.

بلندیان با اشاره به بررسی انجام شده توسط بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری ها تصریح کرد: مشکلات و ابهامات قانونی مترتب بر حریم شهر تهران همچون رشد ناهمگون سکونتگاه ها و توسعه نقاط جمعیتی واقع در حریم کلانشهر تهران، وجود تعارضات حاکمیتی و تداخلات قانونی پدید آمده طی سال های اخیر سبب تخریب گسترده اراضی طبیعی، باغ و زمین های کشاورزی واقع در حریم شهر تهران شده است که بخش قابل ملاحظه‌ای از این عرصه ها به ساخت و ساز های بی کیفیت و فعالیت های ناسازگار و نامتجانس مبدل شده که خود بستری برای وقوع بحران های مختلف در پیرامون شهر تهران می باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.