0 نظر
158 بازدید

پیشکسوت وزنه برداری: جای جوانان تیم ملی در جام فجر خالی است

double-quot
تهران – جارپرس – دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی وزنه برداری سال ۲۰۰۳ ونکوور کانادا تورنمنت بین المللی جام فجر می توانست میدان خوبی برای محک نفرات جوان تیم ملی بزرگسالان باشد.
کد خبر : 19793
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 11:30
پیشکسوت وزنه برداری: جای جوانان تیم ملی در جام فجر خالی است

دومین دوره رقابت های وزنه برداری فجر کاپ از ۱۹ تا ۲۴ اسفند به میزبانی شهر اهواز و در سالن ورزشی امام رضا (ع) این شهر برگزار می شود.
تاکنون حضور تیم هایی از کشورهای اردن، جمهوری آذربایجان، انگلیس، پاکستان، ایتالیا، ترکیه، رومانی، مجارستان، عراق، کویت، صربستان، تایلند، نیجریه، کامرون، تونس، لیبی، یمن، بنگلادش، اوگاندا و رومانی قطعی شده است. از آمریکا نیز یک تیم برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده است.
تیم وزنه برداری جوانان ایران به همراه ترکیبی از تیم های باشگاهی مناطق نفت خیز خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران در این پیکارها حضور خواهند داشت.
به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، «محمدعلی فلاحتی نژاد» افزود: حضور نیافتن وزنه برداری عضو تیم ملی در جام فجر تصمیم سرمربی تیم است. البته با توجه به اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده رقابت های قهرمانی آسیا در شهر دوشنبه و بازی های کشورهای اسلامی در باکو برگزار می شود، جام فجر سنگ محک و ارزیابی خوبی برای نفرات جوان دعوت شده به تیم بزرگسالان است.
وی اظهار داشت: جام فجر از مسابقات بین المللی به میزبانی ایران است و حضور تیم ملی بزرگسالان سطح فنی و کیفی مسابقات را افزایش می داد. با توجه به اینکه تعدادی از نفرات ملی پوش جوان ماهها در رویداد مهمی حضور نیافته اند، جام فجر می توانست محل ارزیابی خوبی برای آنان باشد.
وی با اشاره به اینکه اوج آمادگی یک وزنه بردار رقابت های آسیایی، بازی های آسیایی، جهانی و در نهایت بازی های المپیک است، گفت: ملی پوشان جوان با حضور در جام فجر آمادگی فنی و جسمانی خودشان را بهتر متوجه می شوند و اطلاعات بهتری نیز کادر فنی می توانست از این نظر به دست آورد و ضمن آنکه فشار و استرس آنان در رقابت های بین المللی کمتر می شد و با آمادگی بهتری در رقابت های قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ حضور می یافتند.
فلاحتی نژاد بیان داشت: البته حضور وزنه بردارانی چون بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی که امتحان خود را پس داده اند در جام فجر ضروری به نظر نمی رسد.
وی همچنین در خصوص ارزیابی خود در باره وزنه برداری ایران گفت: اگر قهرمانانی مانند کیانوش رستمی، سهراب مرادی و یا بهداد سلیمی آسیب جدی ببینند و یا به دلیل شرایط سنی نتوانند در میادین حضور یابند، آیا جایگزین خوبی برای آنها داریم. به همین دلیل از هم اکنون باید به فکر المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشیم.
این پیشکسوت وزنه برداری ادامه داد: در حال حاضر وزنه برداران خوبی در رده جوانان داریم و فدراسیون باید آنها را تحت پوشش قرار دهد و روی آنها سرمایه گذاری کند و ضمن آنکه چیزی را از دست نخواهیم داد بلکه در سال های آینده وزنه برداران خوبی جایگزین قهرمانان جهان و المپیکی که در اردو هستند، خواهیم داشت.
وی پرداخت حقوق ماهیانه به وزنه برداران را یکی از موارد حمایتی مهم دانست و گفت: اگر قصد داریم که نفرات خوبی را در آینده جایگزین وزنه برداران بزرگی چون بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی کنیم باید از وزنه برداران جوان به طور کامل حمایت شود.
وی یکی از مشکلات اصلی ورزش را توجه به قهرمانان در آستانه رقابت های مهمی چون بازی های آسیایی و المپیک دانست و گفت: در فاصله چند ماه مانده به این مسابقات، مسئولان تازه به فکر ورزشکاران می افتند در حالی که اینگونه برنامه ریزی درست نیست و ورزشکاران باید همیشه مورد حمایت قرار گیرند.
این مربی وزنه بردار تهرانی در خصوص تنها تمرین کردن کیانوش رستمی نیز گفت: مدت یک سال سابقه مربیگری رستمی را دارم و او کسی است که اگر مربی نباشد، این ظرفیت را دارد که خودش به تنهایی تمرین کند و مدال بگیرد.
دارنده مدال طلای قهرمانی جهان افزود: اگر در بازی های المپیک ریو او مدال نمی گرفت، حق با کادر فنی بود اما رستمی یک ورزشکار استثنایی است که شاید تا سال ها مانند او را نداشته باشیم و به همین دلیل دادن برخی امتیازات خاص به او ضرری به ورزش نمی رساند. البته من قصد دفاع از او یا محکوم کردن سرمربی تیم ملی را ندارم.
وی خاطر نشان کرد: کیانوش رستمی نشان داده که وزنه بردار باهوش و بزرگی است و رشته وزنه برداری تنها به قدرت نیست، بلکه قدرت تفکر خیلی بالاتر از قدرت بدنی تاثیرگذار است.
فلاحتی نژاد همچنین در خصوص مربیگری خود در تهران نیز گفت: شش ماه است که به طور کامل و به دلیل خسته شدن، این رشته کنار گذاشته ام، چرا که از این رشته و باشگاه ها هیچگونه حمایتی نمی شود.
وی ادامه داد: وقتی که در باشگاه از جیب خودم هزینه می کنم و تجهیزات استاندارد برای آموزش وجود ندارد و باید با هزینه شخصی میل و هالتر بخرم، دیگر توانی برای ادامه کار باقی نماند و برای همیشه این رشته را کنار گذاشتم.
فلاحتی نژاد در خصوص حضور در یکی از رده های تیم های ملی به عنوان مربی نیز گفت: برای حضور در تیم های نوجوانان و جوانان به من پینشهاد دادند که این پیشنهادات را قبول نکردم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.