0 نظر
161 بازدید

مقام آمریکایی: ممنوعیت ورود عراقی ها به آمریکا باعث کاهش همکاری آنها در جنگ با داعش می شود

double-quot
تهران – جارپرس – معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در امور عراق و افغانستان گفت: دستور ‘دونالد ترامپ’ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا نافی برنامه امنیت ملی ارایه شده از سوی ‘جیمز ماتیس’ و وزارت دفاع برای شکست داعش است و موجب تضعیف همکاری عراقی ها در جنگ با داعش می شود.
کد خبر : 18993
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 7:00
مقام آمریکایی: ممنوعیت ورود عراقی ها به آمریکا باعث کاهش همکاری آنها در جنگ با داعش می شود

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ‘مگان او سولیوان’، از عراق به عنوان یکی از مهم ترین شرکای آمریکا در جنگ با داعش یاد کرد و افزود: همانگونه که تلاش های ماتیس برای مستثنی کردن عراقی ها از شمول فرمان منع ورود مهاجران نشان می دهد، ما به عراقی هایی که مایلند به خاطر همکاری با ما، جان خود و خانواده هایشان را به خطر اندازند، به شدت متکی هستیم؛ این همکاری به قیمت جان بسیاری از عراقی ها تمام شده است و ما تا زمانی که در عراق هستیم به آنها نیاز داریم.
درست است که آمریکا و متحدانش مسوولیت پشتیبانی هوایی، اطلاعاتی و لجستیکی در شمال عراق را به عهده دارند، اما این نیروهای عراقی، اعم از عرب و کرد، هستند که در حال عقب راندن داعشی ها از موصل هستند.
اگر ما آنها را به عنوان تهدیدی برای امنیت آمریکا محسوب کنیم، آنگاه بلافاصله باید در انتظار تبعات ناخوشایندی باشیم؛ این بی اعتمادی محدود به عراقی هایی که می خواهند مقیم یا شهروند آمریکا شوند، نیست بلکه کل روابط ما را تحت الشعاع قرار می دهد.
فرمان ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان عراقی به آمریکا باعث از بین رفتن وجهه قانونی سربازان آمریکایی در عراق نمی شود، اما حامل این پیام به عراقی هاست که واشنگتن بیش از این علاقه ای به داشتن رابطه ای جامع و بلند مدت با عراق ندارد.
اما، واقعیت آن است که بدون وجود شرکایی صادق و واقعی در عراق، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که داعش را شکست دهیم. تا وقتی که ما به سران و مردم عراق بگوییم که ما در عین حالی که برای جنگیدن و کشته شدن در عراق به شما احتیاج داریم، به شما اجازه سفر به آمریکا نمی دهیم، نباید انتظار داشته باشیم با ما همکاری کنند.
ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا جمعه گذشته با امضای دستوری با ادعای حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی، ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایرانیان به آمریکا را به مدت ۳ ماه ممنوع کرد.
این هفت کشور، ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.
گروه‌ های مدافع حقوق بشر این تدابیر را تبعیض‌ آمیز خواندند و گفتند که این تدابیر باعث سرگردانی پناهجویان در نواحی خطرناک می‌ شود و وجهه آمریکا را به عنوان سرزمین مهاجران خدشه ‌دار می ‌کند.
این دستور همچنین با انتقاد چهره ‌های برجسته، شماری از برندگان نوبل و دانشگاهیان برجسته در آمریکا روبرو شد.
گروه ‌های مدنی طرفدار مهاجران و پناهندگان می‌ گویند که در حال بررسی جزئیات دستور‌العمل‌ های جدید ترامپ هستند و به مواردی که خلاف قانون اساسی باشد، اعتراض خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.