مرکز پژوهش های آمریکا در قطر: انتقال سفارت واشینگتن به بیت المقدس، خسارت جبران ناپذیری به منافع ما وارد می کند

double-quot
تهران – جارپرس – مرکز پژوهش های آمریکا در قطر (بروکینگز) روز دوشنبه درخصوص انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد،‌ نوشت:‌ این اقدام به منافع آمریکا به صورت جبران ناپذیری خسارت وارد می کند و این یک اقدام غیر مدبرانه و بسیار خطرناک است.
کد خبر : 19524
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 اسفند 1395 - 8:06
مرکز پژوهش های آمریکا در قطر: انتقال سفارت واشینگتن به بیت المقدس، خسارت جبران ناپذیری به منافع ما وارد می کند

به گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) موسسه بروکینگز وابسته به موسسه مطالعات آمریکا که سازمان اصلی آن در واشینگتن است، تصریح کرد:‌ تعلل انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، با هدف چگونگی توافق سازش بین کشورهای عربی و اسرائیل در منطقه صورت می گیرد.
این سازمان از ترامپ و دولت جدید آمریکا خواست تا برای مردم این کشور و جهان تشریح کنند که چگونه دگرگونی در سیاست ۷۰ ساله آمریکا و مخالفت بی دلیل با یک چهارم مردم جهان، می تواند به منافع آمریکا کمک کند.
این موسسه مطالعاتی آمریکا در ادامه تاکید کرد: هرگونه تغییر شرایط بیت المقدس خارج از چارچوب مذاکرات، منجر به بی ثباتی گسترده در منطقه شده و به گونه ای به منافع آمریکا خسارت وارد می کند که قابل اصلاح نیست.
بروکینگز افزود:‌ یکی از خسارت هایی که آمریکا متحمل خواهد شد،‌ نقش خود را به عنوان میانجی در نزاع بین اسرائیل و فلسطین از دست خواهد داد و به طرف مستقیم نزاع تبدیل می شود.
این موسسه مطالعاتی آمریکا به تاثیرات اقتصادی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس می پردازد و می افزاید: با توجه به این که آمریکا بزرگ ترین اقتصاد جهان است و منافع متعددی در سرتاسر جهان دارد، به همین دلیل این کشور نمی تواند که این گونه تصمیمات حیاتی در سیاست خارجی را براساس احساسات نژادپرستانه و فرقه گرایانه با دیدگاهی بسته و تنگ نظرانه در پیش گیرد.
این مرکز می افزاید: مساله به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اقدامی است که همه دولت های پیشین آمریکا (چه جمهوری خواه و چه دمکرات) از آن خودداری کرده اند و همه جهان تقریبا از سال ۱۹۴۸ با این موضوع، رفتار ثابتی داشته است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۶ (آبان/ آذرماه ۹۵) و در جریان مبارزات انتخاباتی خود، اعلام کرد که درصورتی که رئیس جمهور شود، سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند و این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۱۴ با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفت، به دلیل کارشکنی اسرائیل در متوقف نکردن شهرک سازی بدون حصول نتیجه مطلوب به شکست انجامید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.