0 نظر
163 بازدید

لاوروف: ناتو، اوکراین را به پادگانی علیه روسیه مبدل می‌کند

double-quot تهران - جارپرس - وزیر خارجه روسیه گفت، کشورهای عضو ناتو به صورت سیستماتیکی در حال تبدیل کردن اوکراین به یک پادگان نظامی علیه روسیه و ایجاد پایگاه‌هایی در آنجا هستند.
کد خبر : 79017
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 8:45
لاوروف: ناتو، اوکراین را به پادگانی علیه روسیه مبدل می‌کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای عضو ناتو به صورت سیستماتیکی در حال تبدیل کردن اوکراین به یک پایگاه نظامی علیه روسیه، ایجاد پایگاه در آن کشور و استفاده از اوکراین برای انجام رزمایش‌های خود هستند.

وی ادامه داد: اگر در سال ۲۰۲۱ ما شاهد هفت مانور نظامی در قلمروی اوکراین بودیم، در سال ۲۰۲۲ و بر اساس قانون تصویب شده توسط پارلمان این کشور ۱۰ مانور نظامی برگزار می‌شود.

وزیر خارجه روسیه همچنین ادامه داد، تعداد سربازان شرکت کننده در این رزمایش در اوکراین در سال پیش رو دو برابر می‌شود و به ۶۴ هزار تن می‌رسد.

وی همچنین گفت: مسکو تمامی اقدامات لازم را برای دفاع از صدها هزار شهروند روس در دونباس (شرق اوکراین) انجام می‌دهد و درگیری‌ها را به صورت صلح آمیزی حل و فصل خواهد کرد. دولت روسیه به صورت متناسبی به احتمال اقدامات و تحریکات نظامی کی‌یف پاسخ می‌دهد.

این دیپلمات ارشد روس همچنین به این نکته اشاره کرد که غرب به حمایت از جاه طلبی‌های کی‌یف ادامه می‌دهد و مقام‌های اوکراینی چنین حمایتی را به عنوان کارت سفید برای یک عملیات نظامی در نظر می‌گیرند. در مورد ساکنان دونباس که صدها هزار شهروند کشور ما در آن زندگی می‌کنند، روسیه تمام اقدامات لازم را برای محافظت از آنها انجام خواهد داد. ما به تلاش برای حل مناقشه داخلی اوکراین از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: پیشنهادهای مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی با هدف ایجاد و قانونی کردن یک سیستم جدید از موافقت نامه‌ها در زمینه امنیت است. اگر ایالات متحده و ناتو به پیشنهادات مربوط به تضمین‌های امنیتی در یک چارچوب زمانی مناسب پاسخ ندهند، مسکو اقداماتی را برای تضمین تعادل استراتژیک و حذف تهدیدها اتخاذ خواهد کرد.

این دیپلمات ارشد روس ادامه داد: پیشنهادهای مسکو در مورد ضمانت‌های امنیتی، عدم پیشروی ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات ضربتی در نزدیکی مرزهای روسیه را پیش‌بینی می‌کند، اما همه آنها حاوی مولفه‌های دیگری هستند که در نهایت باید تضمین‌های امنیتی بسیار قابل اعتماد و الزام‌آور قانونی را تشکیل دهند.

لاوروف با بیان اینکه روسیه اجازه نخواهد داد آمریکا و ناتو با گفتگوهای بی‌پایان، روند مذکور را درباره ضمانت‌های امنیتی به تعویق بیندازند، گفت: حضور نظامیان عالی رتبه ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.