0 نظر
158 بازدید

لاریجانی: کمیسیون عمران ارایه گزارش درباره پلاسکو را پیگیری کند

double-quot
تهران – جارپرس – رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون عمران خواست که ارایه گزارش درباره حادثه پلاسکو را پیگیری کند.
کد خبر : 20185
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 فروردین 1396 - 7:54
لاریجانی: کمیسیون عمران ارایه گزارش درباره پلاسکو را پیگیری کند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد.
نماینده مردم شاهین شهر درتذکر شفاهی گفت: سه سال از زمان انقضای قانون مدیریت بحران کشور گذشته است اما در بودجه سال جاری برای آن اعتبار قرار داده شده است.
وی در تذکر دیگر با یادآوری این که پس از تشکیل جلسه ای درباره حادثه پلاسکو قرار بود گزارش کمیسیون عمران مجلس طی یک ماه به مجلس ارایه شود، اظهارداشت: این گزارش باید تا ۱۵ اسفند نهایی و ارایه می شد اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.
رییس مجلس نیز از کمیسیون عمران خواست نهایی شدن گزارش مربوط به حادثه پلاسکو را پیگیری کند و به مجلس ارائه دهد.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از اداره قوانین مجلس نیز خواست موضوع انقضای مدت قانون مدیریت بحران کشور را بررسی کرده و اگر نقص قانونی در این باره وجود دارد، آن را رفع یا تمدید قانون فعلی را بررسی کند.
به گزارش ایرنا، حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو ۳۰ دی ماه ۹۵ رخ داد که ۱۶ آتش نشان و تعدادی شهروند جان باختند.

**درخواست بررسی دوباره پیشنهادات درباره قانون شوراها
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه در تذکر ماده ۱۵۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: در موارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان، کمیسیون اصلی باید نظر کمیسیون های فرعی را نیز بخواهد تا نظرات خود را ارایه کنند.
وی افزود: در زمانی که ما از طرف شما برای شرکت در کنفرانس الجزایر مأموریت داشتیم، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را بررسی کرده اند و بدون نظرخواهی از ما تعداد اعضای شورا را تغییر داده اند.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت که اصلا شورا را قبول نداشتند، تعداد اعضا انجمن شهری با جمعیت آن زمان، ۴۵ نفر بود.
کواکبیان با تأکید بر این که تقاضای افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران را دارد، بیان داشت: اگر دستور بفرمایید با توجه به این که لایحه به کمیسیون شوراها ارسال شده پیشنهاد خود را مطرح کنیم.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح گفت: اگر پیشنهاد شما در چارچوب موارد اعاده شده باشد منعی ندارد اما در غیر این صورت، خلاف آیین نامه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.