شاخص آلودگی هوای همدان به ۱۰۲۸ رسید

double-quot تهران - جارپرس - مسئول برنامه بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اعلام کرد: متأسفانه شاخص کیفی هوای همدان در شرایط بسیار خطرناک و بحرانی قرار دارد.
کد خبر : 91646
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 خرداد 1401 - 13:01
شاخص آلودگی هوای همدان به ۱۰۲۸ رسید

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، مهدی خدابخشی مطرح کرد: براساس نتایج حاصله از ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوای محیط زیست، شاخص کیفیت هوای همدان در ساعت ۸ صبح امروز –سه شنبه ۳ خردادماه- در شرایط بسیار خطرناک و بحرانی قرار داشته است.

وی ادامه داد: غلظت ذرات گردوغبار pm۱۰ موجود در هوای همدان براساس دستگاه پایش محیط زیست ۱۰۲۸ میکروگرم بر مترمکعب به ثبت رسیده است.

خدابخشی با بیان اینکه غلظت ذرات براساس دستگاه دانشگاه علوم پزشکی ۱۵۲۲ میکروگرم بر مترمکعب است، تصریح کرد: عمده آلودگی به علت افزایش گردوغبار است که تا ظهر امروز به اوج می رسد و از بعدازظهر کمتر می شود.

وی با تأکید بر اینکه چهارشنبه و پنجشنبه نیز شاهد وجود غبار در آسمان همدان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده همچنان گردوغبار داریم اما از شدتش کاسته می شود.

مسئول برنامه بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان توصیه کرد: همه مردم به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی، تنفسی که در معرض خطر هستند به هیچ عنوان در هوای آزاد حضور نداشته باشند و اگر ضرورت دارد از ماسک مناسب استفاده کنند که به صورت کامل به صورتشان بچسبد و راهی برای ورود هوا نباشد.

وی ادامه داد: از شهروندان می خواهیم از باز کردن پنجره منازل و پایین کشیدن شیشه اتومبیل به شدت خودداری کنند و تا حد امکان تلاش شود مواجهه با آلودگی هوا به حداقل برسد.

خدابخشی در پایان اظهار کرد: ماسک های موجود مورد استفاده برای پیشگیری از ورود آلودگی به سیستم تنفسی مناسب هستند اما خیلی مانع ورود گردوغبار نمی شوند بنابراین توصیه می شود از ماسک های N۹۵ که در داروخانه موجود است، استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.