0 نظر
113 بازدید

رهبر صرب‌های بوسنی: دعا می‌کنم ترامپ به قدرت بازگردد!

double-quot تهران - جارپرس - رهبر صرب‌های بوسنی ضمن تمجید از ولادیمیر پوتین، گفت که امیدوار است دونالد ترامپ به عرصه قدرت بازگردد و صرب‌ها منتظر "شرایط جهانی مناسب‌" خواهند بود تا به هدف خود برای جدایی از بوسنی که آن را "دولتی ناپایدار" خواند، برسند.
کد خبر : 94621
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 15:53
رهبر صرب‌های بوسنی: دعا می‌کنم ترامپ به قدرت بازگردد!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ «میلوراد دودیک»، رهبر صرب‌های بوسنی و یکی از مقامات نادر اروپایی که از زمان آغاز جنگ اوکراین، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگوهایی داشته است، این اظهارات را در یک گردهمایی به مناسبت آغاز فروپاشی خونین بوسنی که ۳۰ سال پیش رخ داد، بیان کرد.

میلوراد دودیک گفت که او متقاعد شده است که صرب‌ها به زودی تصمیمات مهمی درخصوص سرنوشت خودشان در بوسنی خواهند گرفت. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دوباره رهبری ایالات متحده را برعهده بگیرد.

وی افزود: «برای اولین بار در تاریخ، صرب‌ها منتظر زمان هستند. ما باید صبور باشیم و زمان را دریابیم. اروپا با مشکلات داخلی خود ناگزیر سردرگم شده است. من به درگاه خدا دعا می‌کنم که دونالد ترامپ مجدد به عرصه قدرت بازگردد.»

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود به ندرت علیه تلاش‌های مداوم صرب‌های بوسنی جهت بی‌ثبات کردن بوسنی صحبت کرد. پس از آنکه جو بایدن، به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شد، میلوراد دودیک به دلیل هدف اعلام شده خود مبنی بر تقسیم نیمی از بوسنی و پیوستن آن به صربستان،‌ با تحریم‌های آمریکا و انگلیس مواجه شد.

دودیک اوایل ماه جاری میلادی با ولادیمیر پوتین دیدار و روز یکشنبه اعلام کرد که به این دیدار افتخار می‌کند.

وی افزود: پوتین فقط یک چیز به من گفت. ما دوستان خودمان را ترک نمی‌کنیم. این روس‌ها هستند که هیچ آسیبی به ما نرسانده‌اند.

بوسنی جنگ ویرانگری را در سال‌های ۱۹۹۲ الی ۱۹۹۵ پشت سر گذاشت؛ جنگی که طی آن بیش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند. توافقنامه صلح “دیتون” در سال ۱۹۹۵ با میانجیگری آمریکا به جنگ بوسنی پایان داد و این کشور را به دو منطقه خودمختار تقسیم کرد؛ جمهوری صرب‌های ارتدوکس تحت تسلط صرب‌ها و فدراسیونی تحت سلطه کروات‌های کاتولیک و بوسنیایی‌های مسلمان. دودیک مدت‌هاست که از جدایی منطقه خودمختار صرب‌ها و پیوستن به جمهوری صربستان حمایت می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.