رئیس قوه قضاییه: ترس دشمن الگوشدن ایران برای یک میلیارد مسلمان است

double-quot
تهران – جارپرس – رییس قوه قضاییه گفت: دغدغه و ترس اصلی دشمن الگو شدن جمهوری اسلامی ایران برای یک میلیارد مسلمان در جهان است.

کد خبر : 19089
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395 - 7:52
رئیس قوه قضاییه: ترس دشمن الگوشدن ایران برای یک میلیارد مسلمان است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز یکشنبه در اولین همایش نظام سلطه و جریان نفوذ که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما جمهوری اسلامی برگزار شد با طرح این سوال که چرا نظام سلطه به دنبال نفوذ به خصوص در ایران است، افزود: پاسخ این است که اولا جمهوری اسلامی به یک قدرت عظیم در منطقه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: نظام سلطه در مساله نفوذ یک انگیزه بسیار مهمتری دارد. مساله آنان این نیست که جمهوری اسلامی قدرت نظامی در منطقه است بلکه یک مساله اساسی تر در منطقه وجود دارد و آن این است که یک نظام منسجم و پایه دار و تاثیرگذار که نظام فکری است، دارد.
آملی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی شیوه ای از حیات برگرفته از قرآن را ارایه کرده است و اصل دوم قانون اساسی اش که میثاق ملی کشور است برگرفته از توحید است، در حالی که نظام سلطه نحوه حیات و همچنین آثار و لوازم دیگری دارد.
وی ادامه داد: حیات توحیدی آثار و لوازم دیگری دارد که دشمن در نظام جمهوری اسلامی این آثار را دیده است بنابراین با نفوذ می خواهند این نظام را از درون بپاشند و مشکلاتشان در رقابت فکری و بنیان های عملی است.
آملی لاریجانی گفت: نظام جمهوری اسلامی براساس نگاه قرآنی و نحوه حیات قرآنی و توحیدی بنیان شده است و منشا عمل نیر دارد و دشمن از این منشا فکر و عمل می هراسد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمدن خاص و بنیان های نظری قوی و سابقه تمدنی عظیمی دارد که که ملت را در طول تاریخ به هم پیوند می دهد.
رییس قوه قضاییه گفت: انسان هایی که مومن هستند و با نگاه قرآنی عمل می کنند مانند بمبی عمل می کنند که این بمب یعنی تاثیرگذاری جمهوری اسلامی و کشاندن ایمان به ساحت های مختلف جامعه بود.
آملی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی براساس تعالیم امام راحل و خلف صالح ایشان (رهبر معظم انقلاب) همان ایمانی را که مردم قبول داشتند به صحنه آورد و با این کار نفوذ خود را ثابت کرد.
وی با طرح این سوال که حزب الله در کنار گوش اسراییل چه می کند؟ این همه حساسیت به آنها چیست و چرا آنها را تروریست می خوانند، گفت: جمهوری اسلامی، حزب الله را خلق نکرد بلکه آنها با آموزه ها و تعالیم اسلام، حزب الله شدند. در یمن و عراق و افغانستان هم گروه هایی که به وجود آمده همین آموزه های اسلام آنها را ایجاد کرد.
آملی لاریجانی ادامه داد: یکی از دغدغه های نظام سلطه برای نفوذ در جمهوری اسلامی این است که آن را یک رقیب فکری و عملی در منطقه می داند که نحوه حیاتش توحیدی و براساس آموزه های قرآن است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.