دیدار مشاور ارشد وزیر خارجه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه

double-quot تهران - جارپرس - علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی امروز با گیر پترسون، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 80556
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 20:27
دیدار مشاور ارشد وزیر خارجه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در این دیدار،  پیرامون آخرین تحولات بحران سوریه ،  گفتگوهای کمیته قانون اساسی، مقابله با تحریم ها و ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم این کشور ، بحث و تبادل نظر شد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این گفتگو اظهار داشت: ایران از تلاشهای سازمان ملل در جهت تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی  سوریه، تشویق گفتگوهای سوری _ سوری و  ایجاد صلح و ثبات در این کشور،  همواره حمایت کرده و خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد، دولت و مردم سوریه بیش از ده سال است که در مقابل داعش و سایر گرو های تروریستی،  ایستادگی کردند  و الان به ثبات نسبی رسیده و روابط آن کشور با کشورهای منطقه در حال افزایش بوده و لازم است سازمان ملل متحد و سایر بازیگران منطقه ای و بین المللی  به این شرایط دولت و ملت سوریه، توجه کرده و برای رفع تحریم ها، کمک رسانی به مردم، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازی این کشور ، تلاش جاری را تشدیدکنند .

پترسون که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است از تلاشهای کشورمان در همکاری با سازمان ملل و همچنین در قالب فرمت آستانه با هدف  تقویت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از  گفتگوهای ملی سوری،  قدردانی نمود و بر  استمرار این  همکاری ها تاکید کرد.

دو طرف در پایان این نشست نسبت به  تقویت رایزنی های مشترک در آینده تاکید کردند .

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.