اخراج ۵۰ تبعه کره شمالی از مالزی/ جسد ‘کیم جونگ نام’ مومیایی شد

double-quot
کوالالامپور- جارپرس – معاون نخست وزیر مالزی روز سه شنبه از اخراج ۵۰ تبعه کره شمالی به رغم داشتن روادید اقامت طولانی از این کشور جنوب شرق آسیا خبر داد و آن را یک استثنای آشکار در ممنوعیت خروج اتباع کره شمالی از مالزی پس از ترور ‘کیم جونگ نام’ دانست.

کد خبر : 19988
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 7:55
اخراج ۵۰ تبعه کره شمالی از مالزی/ جسد ‘کیم جونگ نام’ مومیایی شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، کشته شدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی طی ماه گذشته میلادی با عامل اعصاب ‘وی.ایکس’ به تنش مناسبات کوالالامپور و پیونگ یانگ منجر شد و دو کشور با اخراج سفرای یکدیگر، خروج شهروندان دو کشور را نیز ممنوع کردند.
معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی در مجلس این کشور به خبرنگاران، گفت که اتباع کره شمالی در حال حاضر در یک انبار ایالت ساراواک تحت بازداشت موقت بوده و پس از اینکه اسناد و مدارک و روند کار کامل شد، اخراج آنها آغاز خواهد شد.
حدود ۱۷۰ تن از اتباع کره شمالی در ایالت ساراواک به سر می برند که به عنوان کارگر متخصص در یک معدن زغال سنگ و یک پروژه آبی فعال هستند.
وی نگفت که چرا دولت مالزی تصمیم به اخراج اتباع کره شمالی گرفته است.
سه تن از کارکنان سفارت مالزی در پیونگ یانگ و ۶ تن از اعضای خانواده آنها نیز در حال حاضر در کره شمالی هستند و اجازه خروج ندارند.
پیونگ یانگ که هرگز هویت ‘کیم جونگ نام’ را تایید نکرده، بارها و بارها خواستار تحویل جسد وی شده است، اما مقامات مالزی آن را منوط به ارائه یک نمونه ‘دی.ان.ا’ DNA از خویشاوندان نزدیک برادر ناتنی رهبر کره شمالی کرده اند.
معاون نخست وزیر مالزی به نوشته تارنمای ‘نیو استریت تایمز’ همچنین اعلام کرد جسد ‘کیم جونگ نام’ در حال حاضر در یک سردخانه در پایتخت مالزی نگهداری می شود و برای جلوگیری از تجزیه شدن در بیش از یک ماه مومیایی شده است.
وی گفت که این کار تلاشی برای حفظ جسد است، چرا که نگهداری آن به تنهایی در سردخانه ممکن است به تجزیه بدن منجر شود.
دو زن ویتنامی و اندونزیایی به اتهام این قتل دستگیر شده اند. فیلم های دوربین های مدار بسته نشان می دهد آنها صورت این مرد ۴۵ ساله را با یک تکه پارچه آلوده کرده اند. پیونگ یانگ اصرار دارد که او به احتمال زیاد براثر حمله قلبی جان سپرده است.
از سوی دیگر نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد فرد به قتل رسیده در فرودگاه مالزی برادر ناتنی رهبر این کشور نبوده است.
وی آمریکا و کره جنوبی را عامل اصلی این صحنه سازی دانست.
‘کیم این ریونگ’ گفت که این ترور ‘محصول اقدام بی پروای آمریکا و مقامات کره جنوبی با هدف خدشه دار کردن چهره کره شمالی’ است.
با این حال، او اذعان کرد قربانی که در فرودگاه بین المللی کوالالامپور در ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) توسط دو مهاجم مسموم شد، یکی از شهروندان کره شمالی با گذرنامه دیپلماتیک بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.