0 نظر
464 بازدید

گفتگو با فریبرز قلی زاده نویسنده کتاب “از سیر تا پیاز بازاریابی خدمات بانکی و فنون مذاکره”

double-quot
بابلسر – جارپرس – مهندس فریبرز قلی زاده متولد ۱۳۴۶ تالش از استان گیلان است. وی با بیش از ۲۵سال سابقه در سمت مدیر روابط عمومی بانک ملی استان گیلان و مازندران، هم اکنون رئیس بانک ملی شعبه مرکزی بابلسر می باشد.
کد خبر : 28746
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 اسفند 1397 - 8:23
گفتگو با فریبرز قلی زاده نویسنده کتاب “از سیر تا پیاز بازاریابی خدمات بانکی و فنون مذاکره”

قلی زاده که مدیری مدبر و توانمند در امور بانکی است، از جمله روسایی است که هر روز با رویی گشاده و دلی رئوف با مشتریان برخورد و با خلوص نیت در جهت حل مشکل مراجعه کنندگان بر می آید.
با شناختی که از این مدیر دارم همواره مورد دعای خیر افرادی قرار می گیرد که در مواقع دشوار و تنگنا دستگیرِ بسیاری از افراد در شرایط سخت زندگی شد.
نمونه ای از این می توان به روزی اشاره کرد که برای این مصاحبه نزد او رفتم. خانمی در حین مصاحبه، با نزدیک شدن به ما، شروع به تشکر و دعای خیر در حق او و خانواده اش کرد. این خانم خطاب به من گفت: به لطف و محبت این انسان به دلیل ناتوانی مالی، فرزندم که چند سال ازدواج او به تعویق افتاده بود زمینه ازدواج او فراهم شد و بعد از چند ماه نیز با کارکرد حسابش و لطف آقای قلی زاده و اعطای وام صاحب منزل هم نیز شد.
از این روایت میگذریم، نکته جالب اینجاست که رفتار و منش این مدیر توانا برای کارکنان آن شعبه و شعبات تابعه نیز قابل تحسین است.
فریبرز قلی زاده در گفتگوی صمیمی با من در خصوص چاپ کتاب خود بیان داشت: خداوند قادر و متعال را شکر می کنم که در طول حیات فرصتی به اینجانب عنایت فرمود تا بتوانم در سنوات خدمت در بانک ملی ایران، سال های طولانی در سمت کارشناس روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی و امور مشتریان خدمت نمایم و از این رهگذر با برگزاری جلسات، همایش ها، دید و بازدید ها با مسائل مهمی آشنا شوم و یاد بگیرم که در جهت برگزاری صحیح یک نشست چه مواردی را باید رعایت کنم و از چه رفتاری بایست پرهیز کنم. آموختم هر حرفه ای باید ها و نباید هایی دارد که رعایت آن در موفقیت فرد و سازمان سهم بسزایی دارد.
او ادامه داد: در کتاب”از سیر تا پیاز بازاریابی خدمات بانکی و فنون مذاکره” سعی شد بسیار کاربردی و دقیق و متناسب با ساختار فرهنگی و بومی کشور با مخاطبین صحبت نمایم و رخدادهای طبیعی و واقعی را در مذاکرات به قلم آورم. سعی کردم از کنار اتفاقات خوب و بد بی تفاوت نگذرم چون معتقدم اگر رفتارمان درست باشد در متقاعدسازی مشتریان موفق تر عمل خواهیم کرد. لذا بسیار خرسندم از اینکه توانستم با مطالعه جامع بازار هدف سیستم بانکی به نتیجه ای در خور توجه دست یابم. نتیجه ای که ضرورت پرداختن به بحث بازاریابی و فنون مذاکره با مشتریان را در بردارد. مشتریان امروز با مشتریان گذشته متفاوت می باشند، تفاوتی که ناشی از هجوم اطلاعات محیطی پیرامون بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بوجود آمده است. چرا که مشتری امروز مطلع، آگاه و هدفمند است و با گذر زمان به دامنه اطلاعات، مهارت های فنی و ادراکی او افزوده می شود بنابراین ضرورت بحث بازاریابی تخصصی بانکی پیش از هر زمانی محسوس و ضروری به نظر می رسد. لذا با همین فرآیند تلاش نمودم تا آمیخته بازاریابی خدمات بانکی با محوریت فنون مذاکره را تهیه و به تمامی پرسنل زحمتکش سیستم بانکی کشور تقدیم نمایم تا گامی ارزشمند در اعتلای تعامل فی ما بین بانک و مشتریان برداشته شود.
قلی زاده تصریح کرد: این کتاب اصول اولیه یک معاشرت اجتماعی است که آن را به قلم آوردم. هر فردی که در زندگی خود با یک انسان دیگر ارتباط دارد مانند: همسر، پدر، مادر و فرزند و یا در اجتماع شریک تجاری، مرکز آموزشی و یا مرکز خرید و هرجایی که انسان پای می گذارد نیاز به یک سری آموزش های اولیه در فنون مذاکره و نحوه مدیریت گفتمان دارد که من در این کتاب به ریزه کاری های آن اشاره کردم. ترجیحا تمامی صاحبان مشاغل و حرف که به دنبال مارکتینگ و بازاریابی معرفی کالای خدمت خود هستند این اصول اولیه فنون مذاکره را باید رعایت کنند. در بخش اول کتاب که بحث از بازاریابی خدمات بانکی است، به اقتضای شغل خود آن را به فضای بانکی منحصر کردم. تمام افرادی که دنبال بازاریابی کالای خود هستند می توانند از این بخش الهام گیرند و استفاده کنند، ضمن اینکه این امر تجربه ۲۵ سال کار و خدمت خود در بازاریابی و روابط عمومی بانک بوده است و این هدیه است ناقابل به جامعه که امیدوارم مفید واقع باشد.
وی گفت: هیچ هدفی از لحاظ مادی از چاپ و انتشار این کتاب ندارم و فقط به نفوذ این کتاب به گستره خانواده ها می اندیشم. در صورت استقبال کتاب انتشار یافته، این مدیر هنرمند همچنین از آماده بودن یک کتاب شعر جهت عرضه و انتشار به بازار کتاب خبرداد.
او در بخش دیگری از گفته های خود به بیان مختصری از زندگینامه خود پرداخت و افزود: اهل گیلانم منطقه سرسبز تالش، فرزند روستا از خانواده ای کشاورز٫ از سال پنجم ابتدایی تا دیپلم هر روز پیاده با طی مسافت ۱۶کیلومتری در گرما، سرما، باران و برف به تحصیل پرداختم. از آنجایی که به سخنرانی علاقه زیادی داشتم و در مسیر خانه به مدرسه و بلعکس با خود حرف می زدم و سخنرانی می کردم شغل شریف معلمی را از جمله شغل هایی می دانستم که در آن فرصت سخنرانی بیشتر است. اما با ادامه تحصیلات و فارغ التحصیلی در رشته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران در سازمانی مشغول بکار شدم که از مقبولیت عموم برخوردار است. در این سازمان با گذشت بیش از ۳سال خدمت با توانایی که در امور ارتباطات و نویسندگی داشتم مورد توجه مدیران ارشد قرار گرفتم و با توفیق خداوند در سایه درایت آنان به عنوان مدیر روابط عمومی بانک ملی استان گیلان منصوب و قریب به یک دهه در آن استان خدمت کردم. بعد از آن با انتقال به استان فرهیخته و هنرپرور مازندران نیز در همان سمت مشغول و پس از تفکیک واحد بازاریابی از روابط عمومی سازمان، در بخش بازاریابی و امور مشتریان به ادامه خدمت پرداختم. در ابتدای رسالت خود سعی بر آن شد یادگیری ام بصورت آموزه علمی و موجب منشا اثرات خیر باشد.
قوت قلب من همواره علاقه مندی مدیران مافوق به اینجانب و فعالیت های من بود. به عنوان یک مسلمان و ایرانی وظیفه شناس ضمن تشکر از همه مدیرانم، جا دارد از زحمات رئیس وقت اداره امور شعب بانک ملی استان مازندران جناب آقای برات کریمی بعنوان استاد بازاریابی و مشتری مداری و جناب آقای خانعلی رشیدی رئیس اداره امور شعب استان مازندران بعنوان مشوقین خود تقدیر و تشکر کنم.
شایان ذکر است؛ کتاب”از سیر تا پیاز بازاریابی خدمات بانکی و فنون مذاکره” در دو بخش بازاریابی خدمات بانکی و فنون مذاکره با شمارگان ۵۰۰۰ جلد در ۵۶ صفحه و با قیمت ۲۰ هزارتومان به چاپ رسیده است.
علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند پاسخ بسیاری از پرسش های خود در خصوص اعتلای تعامل بین بانک و مشتریان را در فهرست های مختلف این کتاب دنبال نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.