نمایشگاه بیستم مطبوعات به روی مردم آغوش باز کرد

double-quot

تهران – جارپرس -بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی که روز گذشته با حضور مسولان کشور گشایش یافت از امروز یکشنبه(۱۸آبان ماه ۹۳) رسما پذیرای علاقه مندان بازدید از این رویداد بزرگ رسانه ای است.

کد خبر : 6376
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1393 - 5:43
نمایشگاه بیستم مطبوعات به روی مردم آغوش باز کرد

 بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع با شعار’ آزادی مسئولانه ‘ بعدازظهر شنبه (۱۷ آبان ماه ۹۳) با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و جمعی از مدیران عامل خبرگزاری ها و مدیران مسئول نشریات و جمعی از اصحاب رسانه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) گشایش یافت.

این درحالی است که ۳۱ رسانه بین المللی نیز برای حضور در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی اعلام آمادگی کرده بودند.

۳۱ رسانه بین المللی شامل ۲۵ شبکه تلویزیونی، چهار خبرگزاری و پایگاه خبری، یک شبکه رادیویی و یک مجله از جمله رسانه خارجی داوطلب حضور در این آیین بودند.

همچنین شبکه های تلویزیونی ZDF آلمان، آناتولی ترکیه، الجزیره قطر، المنار لبنان، فونیکس چین، خبرگزاری ایتارتاس روسیه، AFP فرانسه، آسوشیتدپرس و مجله تایم آمریکا و شبکه رادیویی CRI چین نیز از دیگر رسانه های حاضر در این نمایشگاه هستند.

بر اساس این گزارش، رسانه های ۱۳ کشور دنیا ازجمله، آلمان، آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، لبنان، ترکیه، امارات، کویت، عراق، افغانستان، سوریه و قطر متقاضی حضور در این آیین بودند.

۵۶۰ رسانه اعم از خبرگزاری، رسانه های مکتوب و پایگاه های اطلاع رسانی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند که از این میان ۳۷۳ رسانه خصوصی و ۱۸۳ رسانه دولتی و عمومی هستند.

همچنین در نمایشگاه امسال ۳۸ روزنامه، ۲۰ خبرگزاری، ۱۱۶ رسانه آموزشی و تخصصی، چهار تشکل مطبوعاتی، ۶۳ رسانه سیاسی ـ اقتصادی، ۷۰ نشریه عمومی و خانواده، ۸ نشریه غیر فارسی زبان ، ۴۵ نشریه فرهنگی،۱۰ نشریه کودک و نوجوان، ۲۴ موسسه رسانه ای، ۶۷ نشریه استانی و ۱۳ عنوان نشریه ورزشی حضور خواهند داشت.

همچنین سه گروه نشریات دانشجویی وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد نیز بالغ بر ۲۰۰ نشریه را در نمایشگاه عرضه می کنند.

در نمایشگاه بیستم دو بخش رسانه های مرتبط با دین و اندیشه، روابط عمومی دستگاه ها، همچنین کسب و کار مرتبط با رسانه به این رویداد بزرگ رسانه ای اضافه شده اند.

امسال به منظور تسهیل در امور اجرایی و غرفه سازی، محل برگزاری نمایشگاه از پنج روز پیش در اختیار رسانه ها قرار گرفت تا نسبت به غرفه آرایی و آماده سازی اقدام کنند.

به گفته دست اندرکاران نمایشگاه بیستم اغلب فعالیت های این دوره از نمایشگاه با حضور و مشورت و همراهی تشکل های صنفی و مطبوعاتی و صاحبنظران بخش مطبوعات و اطلاع رسانی کشور انجام می شود.

ضوابط حضور رسانه ها، تعرفه واگذاری غرفه ها، متراژ اختصاصی رسانه ها و برخی مسائل جزئی اجرایی و برنامه های جنبی تدوین شده است.

همچنین در برگزاری این دوره نمایشگاه کارگروه های متعدد و متنوعی راه اندازی شده که تشکیل کمیته های مطبوعات و خبرگزاری ها، رسانه های خارجی، اطلاع رسانی و تبلیغات و کمیته نشست های تخصصی و جانبی و …از جمله آنها است.

حضور جوانان و دانشجویان علاقه مند به حوزه مطبوعات و رسانه به خصوص از شهرستان ها و همچنین اساتید ارتباطات و پیشکسوتان مطبوعاتی نویسندگان و سردبیران مطرح کشور در این دوره پیش بینی شده است.

در نمایشگاه امسال مشارکت نشریات استانی به دو شکل پیش بینی شده به طوریکه آن دسته از نشریاتی که توان اجرایی متناسبی دارند، با غرفه ای مستقل در نمایشگاه شرکت خواهند کرد و دسته دیگر با همکاری ادارات کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متمرکز، در نمایشگاه فعال خواهند بود.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی از ۱۸ تا ۲۳ آبان ماه ۹۳ همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان بازدید از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.