همایش شرکت های نوظهور اقتصاد ایران در برلین برگزار شد

double-quot

برلین – جارپرس -همایش شرکت های نوظهور در اقتصاد ایران موسوم به «پل» (ای بریج) با هدف بررسی فرصت های رونق و توسعه برای تعامل با همتایان غربی با حضور بیش از ۲ هزار نماینده از ۸۰ شرکت نوپای تجاری و کارآفرین ایرانی و خارجی، در برلین پایتخت آلمان برگزار شد.

کد خبر : 9797
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 - 4:09
همایش شرکت های نوظهور اقتصاد ایران در برلین برگزار شد

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا؛ حدود ۶۰ درصد شرکت های حاضر در این همایش که تا امروز -شنبه- ادامه دارد، ایرانی بوده و شرکت کنندگان در این همایش تلاش کردند که فرصت های رشد و رونق اقتصادی برای شرکت های نوپای ایرانی را مور بررسی قرار دهند.

‘خشایار رازقندی’ پژوهشگر دانشگاه معتبر ‘هامبولت ‘آلمان که برگزار کننده این کنفرانس است، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در برلین، آینده تعامل شرکت های نوپای اقتصادی ایران را ‘بسیار درخشان’ توصیف و اظهار کرد که اشتیاق ملموسی در میان ایرانیان حاضر در عرصه تجارت و اقتصاد در اروپا برای کارکردن با شرکت های نوپای ایران احساس می شود.

وی شرح داد که این همایش فرصتی مغتنم پیش روی شرکت های نوپای ایرانی است تا از مجرای آن تولیدات و خدمات خود را در یک گردهمایی بین المللی در برلین به نمایش بگذارند و ضمن آن عملکرد خود را در یک صحنه بین المللی به بوته ارزیابی و نقد در محک آزمون قرار دهند.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر شرکت کنندگان از این همایش، هدف از برپایی این اجلاس را متصل ساختن شرکت های نوپای ایرانی با شرکت های ایرانی که سالیان متمادی تجربه حضور در کشورهای غربی را دارند، برشمرد .

رازقندی یادآور شد که این نشست بین المللی مانند پلی میان طرفین بوده و امیدواریم هر دو طرف بتوانند به نحو مطلوب از این همکاری متقابل در راه توسعه و تبادل تجربیات و اطلاعات بهره ببرند.

وی میزان رضایتمندی شرکت کنندگان از دستاوردهای کنفرانس را بالا توصیف کرد.

رازقندی در مورد علت انتخاب شهر ‘برلین’ برای میزبانی این کنفرانس گفت که برلین ظرف ۱۰ سال گذشته قطب شرکت های نوظهور اروپا بوده و شرکت های نوپای ایرانی می توانند با حضور در این کنفرانس از تجربیات شرکایشان در برلین بهره مند شوند و با آنها تعامل تجاری برقرار سازند.

نقش آموزش و مربی گری شرکت های نوپا، رهنمودهای سرمایه گذاری و تبادل دیدگاه ها در موضوعاتی همچون تعیین علامت تجاری (مارک یا برند) ؛ نوآوری اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی در ایران، سرمایه گذاری با مخاطره بسیار بالا و داده های اطلاعاتی عظیم از محورهای موضوعی این کنفرانس بود.

همایش ‘آی بریج’ سال گذشته در ۶ سپتامبر ۲۰۱۴ در دانشگاه ‘برکلی’ کالیفرنیا آمریکا برگزار شد .

گزارش دیگری حاکی است، این همایش، بزرگ ترین گردهمایی ایرانی ها در خارج از ایران است که با کار آفرینان دیگر نقاط جهان به تعامل می پردازند.

جشنواره «آی بریج» سعی دارد تجربیات کارآفرین های ایرانی خارج از ایران را به آنها که در داخل ایران قصد بنیانگذاری شرکت های فناوری هستند، منتقل کند. بسیاری از ایرانیان موفق شرکت کننده در این جشنواره نسبت به سرمایه گذاری در شرکت های نوپای فناوری ابراز علاقه کردند.

«داریوش زاهدی» با عنوان بنیانگذار و مدیر مرکز مطالعات کارآفرینی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا، در مراسم افتتاحیه این جشنواره چشم انداز ایران در گسترش فرهنگ کارآفرینی و بنیانگذاری شرکت های نوپای فناوری را روشن خواند و گفت ایران می تواند به کانون کارآفرینی در منطقه تبدیل شود.

«کامران الهیان» یک کارآفرین ایرانی موفق در جهان، معتقد است،موفقیت یک شرکت، روندی چند مرحله ای است. پرورش ایده و اراده مردمی و دولتی و داشتن پیش نیازهای تحقیقاتی و فنی قدم اولی است که بسیاری از کشورها از پس آن برآمده اند، اما مراحل بعدی است که اغلب چالش برانگیز اند، از جمله تبدیل ایده به یک شرکت، درآمدزایی، نگه داشتن مشتری، بسط دادن شرکت، جذب سرمایه خارجی و در نهایت بازگرداندن سود به سرمایه گذارها.

هدف از برگزاری این جشنواره، برقراری ارتباط میان ایرانی های کارآفرین و بنیانگذار شرکت های نوپای فناوری در ایران و دیگر کشورهای جهان اعلام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.