شهرک های نظامی منطقه ۹ تهران ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیتهای فرهنگی ایجاد می کند

double-quot

تهران – جارپرس – قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشستی مشترک با شهردار منطقه ، قائم مقام و حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه تاکید کرد: کار فرهنگی نیاز به شاخص ، هدف و تصویری از آن داشته و وجود شهرکهای نظامی در سطح منطقه ۹  ظرفیت مناسبی را برای

کد خبر : 5331
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 شهریور 1393 - 10:38
شهرک های نظامی منطقه ۹ تهران ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیتهای فرهنگی ایجاد می کند
تهران – جارپرس – قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشستی مشترک با شهردار منطقه ، قائم مقام و حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه تاکید کرد: کار فرهنگی نیاز به شاخص ، هدف و تصویری از آن داشته و وجود شهرکهای نظامی در سطح منطقه ۹  ظرفیت مناسبی را برای توسعه فعالیتهای فرهنگی فراهم می کند.

به گزارش جارپرس از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ تهران ، سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه ۹ در این نشست مشترک که با حضور علی محمد نائینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، اردشیر آل عوض مدیر بازرسی این معاونت و مسئولان حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار شد ، اظهار داشت: تمام پروژه ها شهری با پیوست اجتماعی در نظر گرفته شده ولی برای عملکرد اجتماعی و اثرات آن نیز باید برنامه ریزی جامعی شود.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی و اجتماعی و نوع آسیب های اجتماعی محلات منطقه گفت: براساس تدابیر شهردار تهران ، پروژه های عمرانی فرامنطقه ای در این بخش از تهران پیوست های اجتماعی مناسبی را دارد که بطور قطع از تمامی ابعاد برای منطقه تاثیر گذار خواهد بود و اتفاقات خوبی نیز رخ خواهد داد.

حسینی با بیان اینکه پروژه های ادامه استاد معین از شمال به شهید اکبری و از جنوب به ۳۰ متری جی و ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و چندین و چند پروژه عمرانی دیگر منطقه را از بن بست خارج می کند ، افزود: با برنامه ریزی مناسب جهت اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در تلاشیم تا سطح رضایتمندی شهروندان را بالا برده و در راستای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی گامهای مهمی را برداریم.

همچنین علی محمد نائینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست تولید پیام و قالب اجرای برنامه و سنجش اثربخشی کارها در فعالیتهای فرهنگی را مهم برشمرد و گفت: هر منطقه ای در شهر تهران مخاطب خاص خود را دارد و مخاطبان یکی نیستند ؛ علایق ، نگرشها و نیازها در هر منطقه و محله متفاوت است و اگر غیر از این بود فقط یک سیستم فرهنگی برای کل شهر تهران تشکیل می شد.

وی افزود: به تعداد محلات تفاوتهای فرهنگی وجود دارد ، یعنی باورها ، نگرشها و گرایش ها و نوع علاقه و سطح دانش شان ، هیئت هایی که در اینها شکل می گیرد متفاوت بوده و میزان برخورداری از شاخص های فرهنگی در محلات نیز متفاوت است و اگر در هر منطقه ای براساس شاخص های فرهنگی بررسی کنیم به نتایج متفاوتی می رسیم.

نائینی با بیان اینکه مدیریت فرهنگی در واقع شناخت گروه های مختلف مخاطب و وضعیت جغرافیایی آنها است ، اظهار داشت: برنامه ریزی فرهنگی بدون شناخت معنا ندارد و کار فرهنگی نیست.

وی ادامه داد: کار فرهنگی باید به تغییر رفتار منجر شود و برای سنجش آن نیز باید شاخص لازم را داشته باشیم و تا ندانیم دنبال چه چیزی هستیم نباید دست به کار فرهنگی بزنیم و باید هدف و جهت داشته باشیم؛ کار بی جهت  و بدون هدف کار فرهنگی نیست.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مشکل اصلی در انجام کار فرهنگی را نداشتن تصویری از آن برشمرد و گفت: قبل از انجام کار فرهنگی باید یک تصویری از آن تولید شود و تا زمانیکه آن اتفاق به تصویر کشیده نشده اصلا آن کار نباید انجام شود.

وی در خصوص ویژگیهای مدیر و مدیریت فرهنگی نیز گفت: اگر مدیر فرهنگی باور نداشته باشد که در میدان جنگ نرم فرهنگی است ، کارش به نتیجه نمی رسد و امروزه دشمن با همه ظرفیتها و همه سرمایه و فناوری های نوین ارتباطی به میدان آمده و باورها و ارزشهای پایه ای ملت ایران و هویت ملی و انقلابی ما را هدف قرار داده است.

نائینی اضافه کرد: با دگرگونی در هویت همه چیز دگرگون خواهد شد و وقتی ارزشهای فرهنگی در نظامی که بر مبنای دین شکل گرفته و به رهبری مرجعیت شیعه به پیروزی رسیده به چالش کشیده شود و وقتی که دین در عرصه اجتماع ناکارآمد شد ، به طور طبیعی ارزشهای سیاسی ما هم به چالش کشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام انقلابهای رنگی و فروپاشی های از درون ، پیش نیازش تغییر فرهنگی است ، نیز گفت: ده ها کانون فکری در غرب که روشهای مختلف فروپاشی از درون را تئوریزه می کنند ، معتقدندکه اول باید هویت و ارزشها و باورهای پایه ای را هدف قرار داده تا به تغییر در عقاید سبک زندگی ، دانش ، نگاه و نگرش رسید و وقتی تغییر ایجاد شد نگاه به آن نظامی سیاسی موجود هم تغییر می کند و با حادثه و رویدادی می توان این باور را در مردم ایجاد کرد که مشکل وجود دارد و تمامی این تغییر و تحولات نیاز به لشکرکشی نظامی ندارد.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: کانونهای غربی با تغییر در باورهای اساسی جامعه ، مانور جمعیتی و جنبش اجتماعی را ایجاد می کنند و به اهداف سیاسی خود می رسند.

وی تاکید کرد: کار فرهنگی کلا مبتنی بر اشراف محیطی است و استفاده از افراد نخبه و کسانی که آسیب های اجتماعی محلات منطقه را می شناسند ، در قالب تشکیل اتاق فکر می توانند در ارائه برنامه ریزی درست موثر واقع شوند.

نائینی با اشاره به استفاده از ظرفیت شهرک های نظامی سطح محدوده در راستای توسعه فعالیتهای اجتماعی نیز اظهار داشت: با تعریف کارهای مشترک و تنظیم تفاهمنامه با این شهرک های سازمانی ، می توان مخاطب اصلی یعنی همان خانواده ها را درگیر فعالیتهای اجتماعی کرد و در همه بحث های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی انگیزه لازم در این سازمانها وجود دارد.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در هر جایی برای انجام یک طرح فرهنگی ، اقدام جداگانه نیاز دارد و ارزش این کارها به گونه ای است که در میدان کار هر نقطه ای به یک طرح فرهنگی تبدیل می شود.

بر پایه این گزارش ، در این نشست مشترک کلیه مسئولان حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود در زمینه های مختلف پرداختند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.