فانی:امیدواریم در بازگشایی مدارس اعضای زندانی کانون صنفی معلمان آزاد شوند/درخواست مکان برگزاری روز جهانی معلم به بنده برسد بررسی میکنیم

double-quot

تهران – جارپرس – وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت که وضعیت اعضای زندانی کانون صنفی معلمان در حال پیگیری است و امیدواریم در بازگشایی مدارس شاهد آزادی آنها باشیم؛ همچنین اگر درخواست یک محل برای برگزاری مراسم روز جهانی معلم به بنده برسد بررسی خواهیم کرد.

کد خبر : 11456
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 شهریور 1394 - 8:23
فانی:امیدواریم در بازگشایی مدارس اعضای زندانی کانون صنفی معلمان آزاد شوند/درخواست مکان برگزاری روز جهانی معلم به بنده برسد بررسی میکنیم

 

 

وزیر آموزش و پرورش در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار جارپرس مبنی بر اینکه در دیدار خانواده های اعضای زندانی کانون صنفی معلمان با وی که هفته گذشته صورت گرفته است مقرر شد که وضعیت آنان پیگیری شود و آخرین اقدامات صورت گرفته در این باره چیست؟اظهار کرد: «خانواده های همکاران فرهنگی ما که بازداشت هستند در خواست دیدار داشتند و ما نیز اجابت کردیم و در خدمت خانواده هاشان بودیم ؛ گزارشاتی دادند ، مطالبشان را مطرح کردند و بنده شنیدم و در حال پیگیری هستند »

 

فانی ادامه داد: « امیدوار هستیم که ان شاا… ما بتوانیم در بازگشایی مدارس شاهد آزادی و استخلاص همکاران عزیزمان باشیم .»

 

 

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوال جارپرس مبنی بر اینکه اعضای کانون صنفی معلمان خواستار برگزاری نشست هم اندیشی با این وزارت خانه در خصوص در اختیار قرار دادن مکانی برای برگزاری مراسم روز جهانی معلم در سیزدهم مهر ماه هستند که به جای برگزاری تجمع ، همایش صنفی در آن مکان برگزار کنند ، گفت :« در رابطه با محلی برای روز جهانی معلم تا کنون درخواستی به دست بنده نرسیده است و اگر برسد بررسی میکنیم »

 

همچنین در این نشست محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تفویض اختیار پیش‌دبستانی‌ها در مهدهای کودک به آموزش و پرورش اظهار کرد:‌ موافقتنامه آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در خصوص مهدهای کودک از امروز در سایت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد : به استناد این موافقتنامه به دنبال مدیریت یکپارچه پیش‌دبستانی‌ها هستیم و تمامی مهدهای کودک که دانش‌آموزان ۵ و ۶ ساله را ثبت‌نام و خدمات پیش‌دبستانی به آنها ارائه می‌کنند از ۳۰ شهریور به مدت ۴۵ روز فرصت دارند در سامانه مدارس غیردولتی اقدامات لازم درباره مجوز را انجام دهند.

 

وی افزود: تمام مدیران و موسسان مهدهای کودک که دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند باید به مدارس غیردولتی مراجعه و نسبت به تهیه مجوز اقدام کنند.

 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص کودکان کار نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش انسداد مبادی بی‌سوادی را به طور جدی دنبال می‌کند.

 

وی عنوان داشت: از بهمن سال ۹۲، این برنامه به استانداران ابلاغ و اخیراً با امضاء وزرا آموزش و پرورش و کشور بر بازگشت کودکان کار به تحصیل تأکید شده است و استان‌ها در جذب دانش‌آموزان تارک تحصیل، بازماندگان و کودکان کار تمام تلاش خود را می‌کند.

 

وزیر آموزش و پرورش نیز در خصوص کار و بازماندگان از تحصیل اظهار کرد: اگر کودکی در سن مدرسه به مدرسه نمی‌رود ممکن است مشکل اقتصادی یا فرهنگی داشته باشد و یا خانواده او اجازه مدرسه رفتن به وی نمی‌دهد.

 

وی افزود: در سال گذشته ۱۰۱ مدرسه تک‌ دانش‌آموز و ۴۸۰۰ مدرسه با کمتر از ۵ دانش‌آموز در کشور داشتیم و دقت لازم در خصوص عدالت آموزشی را افزایش می‌دهیم.

 

فانی ادامه داد: از طریق وزارت کشور و اهرم‌هایی که در این خصوص وجود دارد استفاده می‌کنیم تا این کودکان به مدرسه بازگردند.

 

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را دارد.

 

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی در خصوص مدارس پیش‌دبستانی و تنوع آنها تصریح کرد: سه دسته مدارس پیش‌دبستانی داریم که نخست به طور مستقل و خارج از دبستان‌ها هستند و نرخ شهریه آنها در شورای استان تعیین می‌شود.

 

وی ادامه داد: مدارس پیش‌دبستانی داریم که در مدارس غیردولتی اداره می‌شوند و آنها هم ۸۰ درصد هزینه مدارس ابتدایی را دریافت می‌کنند و دسته سوم مدارسی هستند که از طریق مدارس دولتی اداره و اگر در مناطق محروم باشند از طریق خدمات آموزشی دنبال می‌شود، اما اگر مدارسی هستند که مؤسس اجاره‌ای بابت آن پرداخت می‌کند باید تابع کمتر از ۸۰ درصد هزینه‌هایی باشد که در دوره ابتدایی دریافت می‌شود.

 

در ادامه علی‌اصغر فانی در پاسخ به این پرسش که آیا روند هوشمندسازی مدارس کند شده است، گفت: روند هوشمندسازی مدارس، هوشمند شده است.

 

وی در خصوص تفاوت سرانه آموزشی و اینکه آیا در کیفیت تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: سیاست آموزش و پرورش در دولت یازدهم کاهش تنوع مدارس است و در سال‌های گذشته متأسفانه مدارس متنوع خیلی زیاد شده بود.

 

در ادامه نشست محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل تأکید کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی به محیط مدرسه بازگشتند.

 

وی در خصوص مردودی ۴۷ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی نیز تصریح کرد: هیچ وقت اعلام نکرده‌ایم که مردودی ۴۷ هزار دانش‌آموز به علت دیرآموزی بوده است.

 

دیمه ور افزود: متأسفانه به غلط شایع شده است که نظام ارزشیابی توصیفی باعث ارتقای خودبه‌خودی می‌شود که این چنین نیست.

 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص دلایل این موضوع گفت: آمار مردودی ۴۷ هزار دانش‌آموز ابتدایی مربوط به سال تحصیلی ۹۲-۹۱ است که در آن سال ۳۲ هزار دانش‌آموز دیرآموز داشتیم و طبیعتا شاید معلمان آموزش کافی را ندیده‌اند، خانواده‌ها با آنها آشنایی نداشتند و بخشی هم در مناطق دوزبانه بودند.

 

وی ادامه داد: برای این کار دوره‌های آموزشی ۱۱۰ ساعته را برگزار می‌کنیم اما نمی‌شود دانش‌آموزی که زبان اول او به عنوان نمونه عربی است را با فارسی آشنا کنیم.

 

دیمه‌ور تصریح کرد: بخشی از ناتوانی در این خصوص مربوط به حوزه آموزشی بود و مربوط به سربازمعلمان که باید اعلام کنیم در پایه‌های بالا این رقم کاهش می‌یابد و در ششم ابتدایی فقط ۰٫۳ درصد مردودی را شاهد بودیم.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.