0 نظر
244 بازدید

توانمندشدن بنگاه های رسانه ای دیجیتال/رشد دو برابری صدور مجوز رسانه ای

double-quot
تهران – جارپرس – رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ اسلامی -ایرانی، توانمند شدن بنگاه های تخصصی رسانه ای دیجیتال و صدور مجوز در عرصه های مختلف را از مهمترین کارهای این مرکز در دولت یازدهم عنوان کرد.
کد خبر : 16212
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 شهریور 1395 - 5:39
توانمندشدن بنگاه های رسانه ای دیجیتال/رشد دو برابری صدور مجوز رسانه ای

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سید مرتضی موسویان روز پنج شنبه به تشریح فعالیت های این مرکز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم پرداخت و گفت:برگزاری و حمایت از جشنواره ها، مسابقات، نمایشگاه ها و بازارچه های ملی، منطقه ای و بین المللی،ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی در فعالیت های فرهنگی دیجیتال،تدوین مقررات ، صدور مجوز ، صادر سامانه های الکترونیک برخط ،حمایت از محتوای دیجیتال مبتنی بر خط و زبان فارسی و تقویم شمسی از جمله این فعالیت هاست.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر ، ازصدور مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتال در زمینه های رسانه برخط، رسانه های کاربرمحور، نشر برخط،صدور گواهی ثبت رسانه های برخط اختصاصی ( سامانه ساماندهی)،صدور مجوز ثبت دامنه های خاص (فقط دامنه های دات آی آر)،تدوین مقررات ، صدور مجوز تولید و تکثیر آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال،تدوین مقررات ، صدور مجوز واردات و صادرات آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال،نظارت برفعالیت موسسات و مراکز فعالیت های فرهنگی دیجیتال خبر داد.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به تشریح فعالیت ها و اقدامات این مرکز در دولت یازدهم پرداخت و گفت: تعداد مجوزهای صادر شده بسته­ های نرم ­افزاری داخلی از ۲ هزار و ۹۱۵ در سال ۹۱ به ۳ هزار و ۱۲۴ در سال ۹۴، تعداد مجوزهای صادر شده تکثیر بسته های نرم افزاری خارجی از ۲ هزار و ۴۴۳ در سال ۱۳۹۱ به ۲ هزار و ۸۷۶ در سال ۱۳۹۴ رسیده است.
موسویان افزود: همچنین تعداد مجوزهای صادر شده فعالیت فرهنگی دیجیتال از ۱۷۶ مجوز در سال ۹۱ به ۷۰۲ مجوز در سال ۱۳۹۴ رسیده است.
موسویان همچنین در ادامه شرح فعالیت ها چنین نام برد: نظارت برتوزیع و تکثیر بسته های رسانه های دیجیتال؛ مراکز رتبه بندی و اعطای استاندارد؛ برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و مسابقات؛ واردات و صادرات آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال؛ تشکل های صنفی رسانه های دیجیتال و شرکت های فعال در شهرک ها و مراکز رشد،هدایت و جهت دهی، پایش، پدیدآوردن و انتشار، کاربری رسانه ها، آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال در کشور.
وی ازافزایش آگاهی، مهارت، اقبال و مشارکت عمومی در زمینه امور فرهنگی، هنری و رسانه ای به ویژه پدیدآوردن، انتشار و بهره گیری از رسانه ها، آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال،تسهیل دسترسی عمومی به آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال،توسعه توانمندی های ملی- به ویژه سرمایه انسانی- در زمینه بهره گیری از فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی به منظور، پدیدآوردن، انتشار، تکثیر، عرضه و اجرای آثار، محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه ای،فراهم آوردن بستر شکل گیری و توانمند شدن بنگاه های تخصصی پدیدآوردن و انتشار رسانه ها و آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال وکاهش شکاف برخورداری مناطق مختلف کشور از امکانات فرهنگی، هنری و رسانه ای نیز نام برد.
به گفته وی، این مرکز همچنین توسعه بازار و رونق اقتصاد رسانه ها، آثار و محصولات فرهنگی و هنری،گسترش تعامل هم افزا میان مراکز، مؤسسات و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور با یکدیگر و مخاطبان خود،فراهم آوردن بستر حضور فعال و اثر گذار ایران اسلامی در شبکه گسترده جهانی و بازار بین المللی آثار، محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه ای از دیگر اقدامات این مرکز به شمار می آید.
دوم تا هشتم شهریور ماه ۹۵ به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.