حیاط خلوت های صنعت خودروسازی واگذار شوند

double-quot
تهران – جارپرس – عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت که یک حلقه مدیریتی به مدت سی سال در صنعت خودرو سازی ما حاکم است و حیاط خلوت های تو در تویی که ایجاد شده است باید به نوعی واگذار شود.

کد خبر : 11378
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 12:35
حیاط خلوت های صنعت خودروسازی واگذار شوند

 

 

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی جارپرس در خصوص اینکه طی سال های اخیر قیمت های خودروی تولید داخل رو به افزایش بوده و این در حالی است که این خودروها روز به روز با کیفیت پائین تر به بازار عرضه می شوند و کمپین نخریدن خودروی تولید داخل نیز بصورت خودجوش میان مردم براه افتاده است، گفت: ما تقریبا از سه سال گذشته با خودرو سازان، وزرای وقت صنعت، معدن و تجارت و مسئولین دولتی جلساتی را برگزار کردیم مبنی بر اینکه وضعیت اداره خودرو سازی نامناسب است و ما در این جلسات نسبت به کیفیت و افزایش قیمت ها گله مند بوده ایم.

 

وی یادآوری کرد: بنده حدود پانزده مناظره از طریق رادیو و تلویزیون با خودروسازان داشته ام. آنان اتفاقاتی که در صنعت خودرو می افتاد را جدی نگرفته و مانند شوخی با آن برخورد می کردند؛ اما واقعیت این است که امروزه خودرو سازان به مشکلات متعددی گرفتار آمدند.

 

نعمتی ضمن بیان اینکه صنعت خودرو سازی ما نیازمند ساختار مدیریتی جدی است، افزود: ما باید به سمت و سویی پیش برویم که بخش خصوصی واقعی در صنعت خودرو سازی های ما فعال شود.

 

وی ادامه داد: ما چندین بار تذکر دادیم و طی تذکر آخر، نعمت زاده پذیرفت که مسئولیت اداره خودرو سازی ها با وی می باشد.

 

نماینده مردم اسد آباد در مجلس اظهار کرد: مردم حق دارند که خودروی تولید داخل را خریداری کنند یا نکنند؛ حق با مشتری است، این بازی بزرگ تجارت است و معمولا مشتری جنسی را می خرد که کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

 

بهروز نعمتی بیان کرد: ما شاهد هستیم که در مقایسه با خودرو سازی های درجه دو دنیا، خودروهای تولید داخل قیمت بالاتری دارد و از سوی دیگر کیفیت پائین تری نیز دارد که لازم است مسئولان به جد بدنبال آن رفته و مسائل را حل کنند.

 

وی ادامه داد: اصلی ترین موضوع ، بحث مدیریتی است و بغیر از این موضوع، خودروسازی ما هیچ مشکلی ندارد و حیاط خلوت های تو در تویی که ایجاد شده است باید به نوعی واگذار شود. همچنین شرکت های زیان آور مانند ۸۰ شرکت در مجموعه ایران خودرو و حدود ۴۰ شرکت در مجموعه سایپا وجود دارد که بار آن را مردم به دوش می کشند.

 

نماینده مردم اسد آباد در مجلس عنوان داشت: این اصلاحات ساختاری باید بصورت جدی انجام پذیرد تا صنعت خودرو سازی ما ارتقا یابد.

 

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از عذر خواهی مدیر عامل سایپا از مردم، اظهار کرد: عذر خواهی وی کافی نیست و باید به سمت و سویی برویم که رضایت مشتری را جلب کنیم. رضایت مشتری نیز با اصلاح قیمت ها و عرضه خودرو و با کیفیت بالاتر به مشتریان صورت می پذیرد.

 

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون متبوعش حداقل چهل جلسه با خودروسازان برگزار کرده است، عنوان داشت: دوستان تذکرات ما را جدی نمی گرفتند و متاسفانه موضوعی که در مجموعه خودروسازی ها وجود دارد این است که یک حلقه مدیریتی به مدت سی سال در خودرو سازی ما حاکم است و آنها خودشان را فوق تخصص خودرو می دانند.

 

نعمتی ادامه داد: آنها افرادی مانند نمایندگان مجلس و سایر کارشناسان را به عنوان کارشناس بر نمی شمردند و این بزرگترین آفت است؛ چرا که آنها معتقدند تمامی اطلاعات جانبی خودرو را می دانند و شخصی دیگری نمی داند در صورتیکه ما معتقدیم اطلاعات را بهتر از آن ها رصد کرده ایم و دقیق تر است.

 

وی افزود: تحقیق و تفحصی که در صنعت خودرو سازی انجام شد بهترین اطلاعات را در اختیارمان قرار داد، اما متاسفانه بدلیل دولتی بودن و حس برتری که خودروسازان دارند صحبت های مجلس و کارشناسان را نشنیدند و امروز به این بحران بزرگ مبتلا شدند.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.