طرح مشکلات فرهنگیان در جلسه روحانی با آملی لاریجانی/ رویکرد مثبت رییس قوه قضاییه نسبت به مسایل فرهنگیان

double-quot
تهران – جارپرس – سخنگوی دولت در دیدار با نمایندگان تشکل های فرهنگیان ضمن قول پیگیری وضعیت معلمان اظهار کرد: موضوع را در جلسه ای که رییس جمهور با آیت الله آملی لاریجانی دارد مطرح می کند و از رویکرد مثبت رییس قوه قضاییه نسبت به این مسایل خبر داد.

کد خبر : 11394
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 شهریور 1394 - 8:42
طرح مشکلات فرهنگیان در جلسه روحانی با آملی لاریجانی/ رویکرد مثبت رییس قوه قضاییه نسبت به مسایل فرهنگیان

 

 

 

به گزارش جارپرس ، پس از دیدار روز شنبه مورخ چهاردهم شهریور ماه محمود بهشتی لنگرودی ، سخنگوی کانون صنفی معلمان و محمود ایمان زاده ، مسئول روابط عمومی این کانون با محمد باقرنوبخت – که با پیگیری ایمان زاده و به نمایندگی از کانون صنفی معلمان ایران (تهران) صورت گرفت – مقرر شد که روز سه شنبه هفدهم شهریور ماه نیز جلسه ای با حضور نمایندگان کانون صنفی و چند تشکل دیگر با محمدباقر نوبخت تشکیل شود.

 

در این جلسه که صبح روز سه شنبه هفدهم شهریور ماه برگزار شد، نمایندگانی از تشکل های فرهنگیان، مهمان صبحانه کاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بودند. در این دیدار، تشکل های فرهنگیان شامل کانون صنفی معلمان ایران(تهران)، سازمان معلمان ایران، کانون معلمان همدان، انجمن اسلامی معلمان و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در آن شرکت داشتند.

 

سخنگوی دولت در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به مهمانان فرهنگی، از سابقه کاری خود در دبیرستان های شهر رشت، مدیریت دبیرستان و مدیریت اداره آموزش و پرورش باختران اشاره کرد و عنوان داشت که با شرایط فرهنگیان از گذشته تاکنون آشنا بوده و جنس دغدغه ی آنان را می داند ؛ به همین دلیل نیز در دوره های نمایندگی اش در مجلس، از مشکلات فرهنگیان غافل نبوده و برای حل آن ، نظام هماهنگ پرداخت مطرح گردید که متاسفانه جوابگو نبوده و موجب شد مشکلات قبلی ادامه یابد.

 

محمد باقر نوبخت ادامه داد : به همین علت قانون مدیریت خدمات کشوری پیشنهاد شد که این قانون نیز به دلیل مستثنی کردن بسیاری از کارکنان دولت، نمی تواند انتظاراتی را که از آن می رود برآورده کند. در حال حاضر نیز تیمی جهت بررسی مشکلاتی که در پرداخت حقوق ها بوجود آمده تشکیل شده است.

 

وی ضمن اعلام اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در جریان این امر قرار دارد که هر سازمان به چه میزان به کارکنانش حقوق می دهد، به پایین و ناکافی بودن سطح حقوق معلمان نسبت به سایر کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است تا این روند اصلاح گردد. به همین علت زمانی که لایحه رتبه بندی فرهنگیان از سوی وزیر آموزش و پرورش ارائه گردید، با همین دیدگاه و علی رغم مشکلاتی که در بودجه به دلیل تحقق نیافتن در آمدها وجود دارد، با این لایحه موافقت کردم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه این دیدار به مسایل اقتصادی کشور پرداخت و ضمن بیان اینکه کشور با کمبود در آمدها مواجه است، اظهار داشت: این امر موجب شده تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بسیاری از موارد، سازمان ها را دچار کسری بودجه و پرداخت ها کند، اما سعی شده است که درآموزش و پرورش این اتفاق نیفتد.

 

به گزارش جارپرس ، این جلسه با مدیریت محمود ایمان زاده مسئول روابط عمومی کانون صنفی معلمان ادامه یافت و وی هدف از برگزاری این جلسات را تغییر دیدگاه های طرفین نسبت به یکدیگر و در جهت مثبت عنوان نمود.

 

ایمان زاده گفت که چنانچه اینگونه دیدارها با مسئولان مختلف بیشتر باشد، از بدبینی ها و تنش ها می کاهد و کمک بزرگی به رفع مشکلات خواهد کرد.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به گشودن پرونده جدید برای رسول بداقی و دستگیری های اخیر سایر اعضای کانون، عنوان داشت : بازداشت محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان در روز پانزدهم شهریور ماه و درست یک روز پس از دیدار ۹۰ دقیقه ای وی با سخنگوی دولت صورت گرفت که محور این نشست نیز پیرامون مشکلات فرهنگیان بوده است ؛ گفتنی است نوبخت از اعلام این خبر ابراز تعجب و شگفتی کرد.

 

مسئول روابط عمومی کانون صنفی معلمان با اشاره به وضعیت سایر معلمان زندانی از جمله رسول بداقی، علیرضا هاشمی و علی اکبر باغانی اعلام داشت: همسر و سه دختر بداقی بمدت شش سال را بدون حضور پدر خانواده سپری کرده اند و این در حالی است که از همان ابتدا برای بداقی حکم اخراج صادر شده و حقوق وی را قطع کرده اند. ضمن این که با وجود پایان یافتن دوران محکومیت، رسول بداقی همچنان آزاد نشده و پرونده جدیدی برای او تشکیل شده است.

 

بر اساس این گزارش ، در ادامه این جلسه و در نوبت اول ، یکی از نمایندگان از هر تشکل درباره مسائل آموزش و پرورش سخنانی را ایراد کرد. اما با توجه به تمایل نوبخت برای ادامه این جلسات که در جلسه روز شنبه با محمود بهشتی نیز عنوان شده بود؛ مقرر شد که بحث های تخصصی تر مرتبط به آموزش و پرورش در جلسات آینده و در پیوند با برنامه پنجساله ششم که در دست تدوین است، صورت گیرد. لذا ضمن اینکه نکاتی درباره مسائل آموزش و پرورش طرح می شد، نظرات به معلمان زندانی به خصوص بازداشت شدگان اخیر معطوف شد.

 

در ادامه نشست جمعی از اعضای تشکل های مختلف معلمان با سخنگوی دولت ، خانم نقیبی از سازمان معلمان به بروز سرخوردگی و عدم توجه کافی نسبت به شغل معلمی در پی عدم توجه به معلمان اشاره کرد و در خصوص برسمیت شناختن جایگاه تشکل ها توضیحاتی ارائه نمود تا قادر به انتقال مشکلات معلمان باشند. وی همچنین خواهان بازگشت به کار فرهنگیانی شد که به دلایل قضایی دچار مشکل شده اند.

 

به گزارش جارپرس در ادامه این جلسه آقایان خلیل آبادی و مصلحی از انجمن اسلامی معلمان، مسئله زندانیان و قطع حقوق آن ها و همچنین دستگیری های اخیر را عنوان نمودند؛ آنان آموزش را محور توسعه دانسته و معلمان را به عنوان بخش مغفول مانده جامعه در سال های گذشته مطرح ساختند.

 

همچنین آقای مرد از اعضای سازمان معلمان اظهار داشت: آموزش با کیفیت هزینه بر است و هنگامی که ما سرمایه گذاری های لازم برای بالا بردن کیفیت در آموزش و پرورش را انجام نمی دهیم، هزینه های سنگینی در جامعه پرداخت می کنیم که ممکن است دلیل آن را درک نکنیم. باید در نظر داشت که ضعف در آموزش و پرورش آثار منفی زیادی از نظر اجتماعی و اقتصادی دارد.

 

در ادامه ، عبدی رابط تشکل ها با وزارت آموزش و پرورش درخواست تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش به ریاستِ رئیس جمهور تا پیش از آغاز مهر و در جهت رسیدگی به مسائل آموزش و پرورش را ارائه کرد.

 

محمدرضاخواه نیز از کانون تهران با استناد به گزارش مرکز پژوهش های مجلس در ارتباط با تفاوت های فاحشِ موجود میان دریافتی سالانه معلمان با کارکنان سایر سازمان ها و وزارت خانه های دولتی، اظهار داشت : معلمی بتدریج به یک شغل درجه دوم برای برخی افراد تبدیل شده و یا می شود که طبعاً چنین افرادی به کیفیت آموزش اهمیتی نخواهند داد. در عین حال، ساختار متمرکز و یکسویه نظام آموزش و پرورش، معلمان را در هیچیک از تصمیم گیری ها دخالت نمی دهد و به نوعی پیوند آنان با روند پیشرفت کار در آموزش قطع شده است که احساس دلسردی و بی تفاوتی را در معلمان تقویت می کند.

 

در ادامه این جلسه ، آقای بلوهر از کانون صنفی معلمان همدان، خانواده و مدرسه را دو رکن اساسی جامعه دانست و گفت: بازداشت های اخیر که در آستانه آغاز سال تحصیلی صورت گرفته بازتاب های منفی بسیاری را بدنبال داشته است.

 

وی یک فهرست از ردیف هایی که در فیش حقوقی سایر کارکنان دولت وجود دارد و سال هاست که پرداخت می شود، اما هیچکدام برای معلمان در نظر گرفته نشده است را برای جمع قرائت کرد.

 

سبزواری از شیراز نیز با بیان اینکه حضور فعالان فرهنگی در این مکان هیچ تعبیری به جز عشق و احساس مسئولیت ندارد، گفت: بیشترین مشکل آموزش و پرورش، مسائل مدیریتی است. آموزش و پرورش به تنهایی یک کشور پانزده میلیونی است. بنابراین مسئولان آن باید توانایی مدیریت چنین جمعیتی را داشته باشند. همان طور که رئیس دولت در تعیین بعضی از وزرا مشورت گرفته و یا در تعیین بعضی از معاونین وزرا اعمال نظر می کند؛ تعیین معاونت مالی آموزش و پرورش نیز بایستی با مشارکت دیگر دستگاه های برنامه ریزی اقتصادی صورت گیرد. همچنین استفاده از یک مدیر مالی که بر مدیریت منابع ، هزینه ها و درآمدها احاطه داشته باشد، بسیاری از مشکلات را حل می کند.

 

در پایان نیز محمدتقی فلاحی از تهران با تاکید بر سخنان سایر حاضرین، از نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و روحانی به عنوان رئیس جمهور و مسئول اجرای قانون اساسی درخواست کرد که در ارتباط با بازداشت و زندانی نمودن معلمان، به ویژه بازداشت های اخیر موضع گیری نموده و نظر دولت را عنوان نماید.

 

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ضمن قول پیگیری وضعیت معلمان، اظهار کرد: موضوع را در جلسه ای که رییس جمهور با آیت الله آملی لاریجانی دارد مطرح می کند و از رویکرد مثبت رییس قوه قضاییه نسبت به این مسایل خبر داد.

 

همچنین تمامی اعضای حاضر در جلسه خواستار آن شدند که رییس جمهور در این زمینه پیگیرتر عمل کرده و با معلمان شفاف تر سخن بگوید.

 

در پایان ، جلسه با تنظیم برنامه ی ادامه این جلسات به صورت هفتگی پایان یافت.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.