شهرداری ، خط مقدم خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران است



به گزارش جارپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ تهران ، اسماعیل دوستی در نشست شورای اداری منطقه ۹ با مطرح کردن این موضوع اظهار داشت: شهرداری از بدو تولد تا مرگ و حتی بعد از آن با انسان سر و کار دارد و نهاد و سازمان دیگری با این دامنه و گستردگی خدمت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری در دهه نخست و دوم انقلاب از زمان فعلی بسیار متفاوت شده و حتی قبل از انقلاب هم بسیاری از ماموریتهای فعلی شهرداری وجود نداشت ، تصریح کرد: تهران در واقع پیشانی مدیریت حکومت است و منطبق کردن وضعیت پایتخت با استانداردهای جهانی نیاز به مدیریت بسیار عقلایی دارد و در حال حاضر با چنین مدیریتی تهران خیلی رشد کرده و خیلی زیبا و متحول شده است.
دوستی اذعان داشت: مدیریت در پایتخت شجاعت می خواهد و این موضوع را دکتر قالیباف شهردار فعلی تهران با اجرای پروژه های بزرگ نشان داده که حاکی از جرات و ریسک پذیری وی می باشد.
وی ادامه داد: نیروهایی که فقط دغدغه کار دارند و وارد جریانات سیاسی نمی شوند باید رشد کنند و در شهرداری تهران نه فقط در حد مدیران مناطق بلکه حتی در حد مدیران ارشد شهرداری ، این نیروها بسیارند و هرچه بتوانیم از درون خانواده شهرداری تهران ، نیروها را رشد دهیم بسیار اثر گذار خواهد بود و باید در شورای شهر و شهرداری تهران از نیروهای شهرداری استفاده کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد اجتماعی محور در شهر نیز گفت: رویکردی که امروزه در مدیریت شهری باز شده رویکرد اجتماعی است و یک شهر خوب و منظم ، شهروند با انضباط و آموزش دیده را می خواهد و به واسطه گستردگی که در شهرها ایجاد شده باید مدیریت شهری را همساز با تحول جهانی به پیش برود.
وی با تشکر از زحمات صادقانه و دلسوزانه مدیریت شهری منطقه ۹ گفت: همدلی و همکاری خیلی خوبی در مدیریت این منطقه از شهرداری به وجود آمده و مدیران منطقه دردهای منطقه را پیدا کرده و در فکر درمان هستند البته خیلی از آنها درمان شده و باقی این مشکلات براساس اعتبارات بیشتر رفع می شود.
دوستی اضافه کرد: امیدوارم که این همدلی بیشتر تقویت شودو اگر همگی نیت مان خدمت به مردم و خالصانه باشد تمامی اختلافات کاهش یافته و همه فکرها و نظرها معطوف به کار می شود.
گرمخانه نیاز اساسی مناطق مرزی پایتخت است
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص احداث گرمخانه و لزوم رسیدگی به افراد آسیب پذیر و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: گرمخانه نیاز اساسی مناطق مرزی تهران است و شهرداری با احداث گرمخانه چتر حمایتی مناسبی را باز کرده و این وظیفه مدیران شهری را سنگین می کند.
دوستی با اشاره به جمعیت حدود ۲ میلیونی که بصورت شناور و سیال وارد پایتخت می شود نیز اظهار داشت: باید برای این جمعیت برنامه داشته باشیم تا خسارتی را ایجاد نکرده و با فراگیری تربیت شهری چیزی یاد بگیرند و همه این موارد به وظایف مدیریت شهری نیز اضافه شده است.
وی افزود: در شهری زندگی می کنیم که پایتخت ام القرای جهان اسلام است و با بهره برداری از مراکزی نظیر گرمخانه به مشکلات افراد و اقشار آسیب پذیر رسیدگی و به نوعی درمان می شوند و در حواشی شهر تهران هم در غرب ، شرق و جنوب نیازمند چنین مراکزی هستیم.
ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نیازمند ۸ هزار اتوبوس است
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: تقویتÂ ناوگان اتوبوسرانی جزو برنامه ها بوده و در حال حاضر به ۸ هزار اتوبوس نیاز داریم.
دوستی افزود: در حال حاضر ظرفیتÂ ناوگان ۵ هزار اتوبوس است که متاسفانه از این تعداد ، حدود ۵۰۰ دستگاه زمین گیر شده وÂ یا در توقفگاه ها در حال تعمیر هستند و عمر مفیدی که هر ۸ سال یکبار باید تعویض شوند هنوز اتفاق نیفتاده است.
وی با بیان اینکه برای خطوط مترو نیز واگن کم داریم نیز گفت: این موضوع در شورا پیگیری می شود و به هر حال وظیفه شهرداری و شورای شهر تقویت ناوگان اتوبوسرانی ، خطوط مترو و حمل و نقل عمومی است.
رفع آلودگی هوا در تهران عزم ملی می خواهد
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت آلودگی هوا در تهران گفت: رفع آلودگی هوا در پایتخت نیازمند عزم ملی است و فقط به دست شورای شهر و شهرداری این مشکل حل نمی شود و حمایت دولت ، مجلس و ملت را می طلبد.
وی افزود: همه مسئولین نظام به فکر حل این مشکل هستند و قطعا در دراز مدت حل خواهد شد.
دوستی به راهکارهای حل مشکل آلودگی هوا اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین کاری که شورای شهر در سال گذشته انجام داد و در سالهای آتی پیگیری می کند توجه ویژه به حمل و نقل عمومی است .
وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس برای خطوط مترو (خط ۶ و ۷) اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: توسعه فضای سبز نیز در این امر نقش مضاعفی را ایفا می کند و دولت هم باید پیگیری کند و همچنین سازمان محیط زیست نیز باید توجه ویژه ای داشته باشد تا گامهای اساسی در رابطه با رفع آلودگی هوای تهران برداریم و در حال حاضر اجرای طرح های مقطعی در دستور کار قرار دارد.
کلیه خدمات منطقه ۹ با آزادسازی پادگان جی محقق می شود
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح امتداد بزرگراه یادگار امام (ره)گفت: با آزادسازی پادگان جی کلیه خدمات منطقه ۹ محقق می شود و این منطقه از شهر تهران به منطقه ای استاندارد تبدیل می شود.
وی افزود: پروژه های ادامه بزرگراه یادگار امام ، کمربند شرق تهران بزرگراه شهید شوشتری و ادامه اتوبان صیاد در دستور کار کمیسیون عمران و حمل و نقل قرار دارد.
دوستی تصریح کرد: در منطقه ۹ و مناطق جنوبی که بزرگراه یادگار امام (ره) از آن عبور می کند ، بافت ریزدانه زیادی داریم که ادامه کار را بسیار سخت می کند.
وی مشکلات پیشروی طرح اجرایی امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) را در قالب دو محور برشمرد و گفت: یکی هزینه زا بودن و دیگری بافت قدیمی تهران که نباید این فرهنگ کهن را از بین ببریم.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اجرای پروژه نیز اظهار داشت: رویکرد اصلی در اجرای این پروژه رفتن به سمت و سوی ایجاد تونل مانند پروژه نواب است و اگر پروژه نواب را مثل ادامه تونل توحید در نظر می گرفتیم شاید از نظر فرهنگی بهتر بود.
دوستی خاطرنشان کرد: طی جلساتی در کمیسیون با حضور شهردار تهران و معاون فنی و عمرانی پروژه های تونل صیاد تا بعثت را داشتیم و شهید شوشتری را شروع کردیم و تونل صیاد را در دست طراحی داریم.
وی با بیان اینکه طرح ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) آماده اجراست نیز گفت: براساس توافقات نهایی با مجموعه پادگان جی ، این پروژه منطقه ۹ را متحول می کند.
توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی در دستور کار مدیریت منطقه ۹ قرار دارد
در ابتدای نشست شورای اداری منطقه ۹ نیز سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه گفت: منطقه ۹ بعنوان قدمگاه حضرت امام (ره) بوده و لازم است که توجه ویژه ای به آن شودو بر همین اساس توسعه فضاهای فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد.
وی با اشاره به بخشی از عملکرد مدیریت منطقه طی یکسال اخیر اظهار داشت: پروژه های منطقه ای و فرا منطقه ای علی رغم اینکه نقدینگی خوبی وجود نداشت با پیشرفت مناسبی همراه بود.
حسینی افزود: پروژه های زیرگذر استاد معین به شهید اکبری ، ادامه بزرگراه یادگار امام (ره)و چندین و چند پروژه دیگر منطقه ۹ را از بن بست خارج می کند و توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی برای این بخش از پایتخت بسیار ضروری است.
وی با اشاره به برخی مشکلات منطقه اعم از بافت ریزدانه و کمبود پارکینگ گفت: همین مشکلات آسیب های اجتماعی فراوانی را ایجاد می کند و مدیریت منطقه تا حد امکان در صدد رفع این معضلات است.
شهردار منطقه ۹ به آماده سازی سرای محله صنعتی فتح و توسعه امامزاده عبدالله (ع) نیز اشاره کرد و اذعان داشت: یکی دیگر از مشکلات نه تنها منطقه ۹ بلکه مناطق دیگر بحث دیون سنواتی است که امکان پرداخت صورت وضعیتها را میسر نمی کند و مراحل تصویب در شورای شهر را گذرانده ولی هنوز اجرایی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر در راستای ایجاد زیرساخت های لازم جلسات منظم و مستمری با دیگر سازمان های خدمت رسان برگزار شد و منطقه ۹ برای اجرای برخی طرح ها به عنوان پایلوت انتخاب شد.
حسینی اضافه کرد: در بحث تفکیک پسماند از مبداء ، اجرای طرح سلامت و راه اندازی مرکز کار آفرینی برای بهبود یافتگان از اعتیاد این منطقه بعنوان پایلوت انتخاب شد و بطور قطع تجربیات این طرح ها در اختیار دیگر مناطق و حتی دیگر شهرها قرار می گیرد.
شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح ها و پروژه های مختلف شهری و البته با حمایت اعضاء شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری تهران به نتایج مطلوبی برسیم و رضایت بیشتر شهروندان را حاصل کنیم.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰