۱۲۶۱ ماده میان کمیسیون قضایی مجلس و شورای نگهبان

double-quot

تهران – جارپرس – عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۲۶۱ ماده ی لایحه تجارت گفت : اگر طبق نظر شورای نگهبان این تعداد ماده در صحن مطرح شود حداقل دو سال از وقت مجلس را به خود اختصاص خواهد داد .

 

کد خبر : 4530
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1393 - 13:00
۱۲۶۱ ماده میان کمیسیون قضایی مجلس و شورای نگهبان

 

محمدعلی اسفانی در خصوص آخرین وضعیت لایحه تجارت که اولین بار در سال ۱۳۸۴ تقدیم مجلس شد به خبرنگار پارلمانی جارپرس گفت : این لایحه دو مجلس را از سرگذرانده و نهایتا به شورای نگهبان فرستاده شده است . شورای نگهبان نیز ایراد بی سابقه ای بر آن گرفت که بر اساس آن ضرورتی نداشته که این لایحه بصورت اصل ۸۵ تصویب شود یعنی حتما باید در داخل صحن مطرح گردد .

 

وی ادامه داد : پس از ایراد شورای نگهبان ، این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع داده شد و قریب به دو سال در کمیسیون مسکوت ماند و نهایتا با مذاکرات صورت گرفته امسال مجددا در کمیسیون مطرح شده که آن را با اعمال تغییراتی در میزان مدت آموزشی بودن به تصویب رساندیم .

 

اسفانی افزود : این لایحه پس از تصویب در کمیسیون وارد صحن شده و رای لازم را نیز بر همان مبنای رای کمیسیون دریافت کرده است .

 

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : آقای دکتر لاریجانی فرمودند و قرار بر این شده است که این لایحه بصورت تکماده برای شورای نگهبان ارسال شود تا مورد رسیدگی قرار بگیرد .

 

محمدعلی اسفانی ضمن بیان اینکه اخیرا شورای نگهبان مجددا ایراد قبلی را مطرح کرده است ادامه داد : لایحه تجارت ۱۲۶۱ ماده دارد و اگر در صحن مطرح شود حداقل دو سال از وقت مجلس را به خود اختصاص می دهد و علاوه بر آن مطالب این لایحه بسیار تخصصی بوده و در حال حاضر امکان انجام عمل دیگری وجود ندارد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.