۱۲۰۰۰ سوری به حلب بازگشتند

double-quot
مسکو – جارپرس – پس از موفقیت همکاری ایران، روسیه و ترکیه در اجرای توافق خروج تروریست ها از شرق حلب، این منطقه در حال تجربه روند عادی شدن زندگی است و تاکنون ۱۲۰۰۰ نفر از سوری ها به خانه های خود بازگشته اند.
کد خبر : 18927
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1395 - 10:54
۱۲۰۰۰ سوری به حلب بازگشتند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در باره تلاش برای عادی کردن زندگی در این شهر که پس از چهار سال اشغال، دو ماه پیش به صورت کامل از وجود تروریست ها پاکسازی شد، اعلام کرد: در یک هفته گذشته نظامیان روس بیش از یک هزار بمب را خنثی و منطقه ای به وسعت ۷۵ کیلومتر مربع را مین روبی کردند و قبل از این هم بیش از ۳۶۰ هکتار اراضی منطقه پاکسازی شده بود.
پایگاه رادیو روسی اسپوتنیک با اعلام این خبر، افزوده است: در چند روز گذشته نیز در چهار استان سوریه ۵۰ تن کمک های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، دارو و کمک های اولیه پخش شده است و همچنین به زودی یک کشتی کمک رسان حامل مواد غذایی در بندر طرطوس سوریه کناره دریای مدیترانه لنگر خواهد انداخت.
در طول چهار سال اشغال مناطق مختلف حلب، تروریست ها بیشتر ساختمان ها و اماکن اداری و خدماتی این شهر را ویران و خانه های مردم را غارت کردند.
حلب چندین هزار ساله در ۳۵۵ کیلومتری شمال دمشق و نزدیک مرز ترکیه زمانی پایتخت تجاری و فرهنگی سوریه به شمار می رفت.
شهر حلب از نیمه سال ۲۰۱۲ با حمایت کشورهای غربی-عربی به ویژه آمریکا از تروریست ها و گروههای مسلح به جبهه جنگ تبدیل شد.
گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا مانع ادامه عملیات سرکوب جبهه النصره در شرق حلب می شدند که از سوی ارتش سوریه محاصره شده بودند، ولی پس از تنگ تر شدن حلقه محاصره، گروههای مختلف تروریستی مجبور به پذیرش پیشنهاد ترک منطقه شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.