0 نظر
163 بازدید

۸۸۳ ناظر بین المللی بر انتخابات مجلس جمهوری آذربایجان نظارت دارند

double-quot

تهران- جارپرس-انتخابات زودهنگام ششمین دوره مجلس ملی جمهوری آذربایجان که از ساعت هشت صبح امروز ( یکشنبه ) به وقت محلی با رقابت یک هزارو۳۱۴نامزد آغاز شده، زیر نظر ۸۸۳ ناظر بین المللی برگزار می شود .

کد خبر : 31817
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398 - 8:02
۸۸۳ ناظر بین المللی بر انتخابات مجلس جمهوری آذربایجان نظارت دارند

انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان در پنج هزار و ۳ ۵۷شعبه اخذ رای ایجاد شده در ۱۲۵ حوزه انتخاباتی در سراسر این کشور به غیر از مناطق تحت تصرف نیروهای ارمنی در قره باغ، برگزار می شود و قرار است ۵ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۴۶۰ نفر از واجدین شرایط رای این کشور تا ساعت ۱۹ به نامزد مورد نظر رای دهند .

در مجموع ۷۹ درصد از نامزدهای انتخاباتی ششمین دوره انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان مرد و ۲۱ درصد نیز زن هستند .

به گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان ۸۸۳ ناظر بین المللی از ۵۹ نهاد و ۵۸ کشور و نیز ۸۹ هزار و ۶۷۶ ناظر محلی برای نظارت بر چگونگی برگزاری این دوره انتخابات مجلس ملی در این کمیسیون ثبت شده اند.

همچنین ۱۹۹ نماینده از ۱۳۲ رسانه بین المللی به منظور پوشش خبری ششمین دوره انتخابات مجلس ملی در جمهوری آذربایجان حضور دارند .

طبق قانون انتخاباتی جمهوری آذربایجان، انتخابات مجلس ملی بر اساس نظام انتخاباتی اکثریتی برگزار می شود ودر سراسر این کشور در مجموع ۱۲۵ حوزه انتخاباتی وجود دارد که از هر حوزه فقط یک نامزد که بیشترین آرای رای دهندگان رابه دست آورده باشد، انتخاب می شود.

ششمین دوره انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان قرار بود در پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود، ولی حزب حاکم “آذربایجان نوین ” که در پنجمین دوره انتخابات پارلمانی اکثریت کرسیهای مجلس ۱۲۵ نفره این کشور را به خود اختصاص داده بود، در اواخر سال گذشته میلادی مبتکر انحلال مجلس و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام با هدف کمک به “الهام علی اف ” رییس جمهوری آذربایجان در زمینه سرعت بخشیدن به اصلاحات ساختاری در این کشور شد.

نزدیک به ۲۰ حزب و تشکل سیاسی و اجتماعی جمهوری آذربایجان برای شرکت در این دوره انتحابات مجلس ملی حضور دارند.

برخی احزاب و تشکل های سیاسی از جمله “جبهه خلق” و “شورای ملی نیروهای دمکراتیک ” که گرایش های غربی دارند، با ادعای نبود شرایط لازم برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف از مشارکت در این دوره از انتخابات جمهوری آذربایجان خودداری کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.