۷۰۰ هزار شمارشگر هوشمند در کشور نصب شد

double-quot تهران- جارپرس- مدیرکل دفتر راهبردی و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: تاکنون ۷۰۰ هزار شمارشگر هوشمند در کشور نصب شده که از این طریق میزان مصرف مشترکان قابل پایش است.
کد خبر : 98490
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 11:50
۷۰۰ هزار شمارشگر هوشمند در کشور نصب شد

به گزارش جارپرس از ایرنا، عبدالصاحب ارجمند روز یکشنبه در جریان بازدید از شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و بررسی اقدامات، فعالیتها و دستاوردهای این شرکت در حوزه های مختلف بویژه، حوزه رؤیت پذیری، کنترل پذیری و هوشمندسازی شبکه توزیع، در نشستی با مدیرعامل و کارکنان این شرکت افزود: شمارشگرهای هوشمند باید رؤیت پذیر شوند ضمن اینکه از ظرفیت موجود در وزارت نیرو برای کنترل پذیری این شمارشگرها نیز باید استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق در کشور گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در دهه های ۸۰ و ۹۰، اکنون به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم در سطح بالا، نصب شمارشگرهای هوشمند را به طور کامل در پیش گیریم.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو اضافه کرد: بازدید از شرکتهای توزیع نیروی برق کشور با هدف تبادل تجربه و پوشش کارها و بیان اقدامات ارزنده این شرکتها در سطح وزارت نیرو انجام می گیرد، با توجه به اهمیت تلفات و هوشمندسازی در صنعت برق، در حوزه هوشمندسازی تنها نصب شمارشگرهای هوشمند مطرح نیست بلکه طرحهای توسعه ای و توجه به کسب و کارها نیز مدنظر است.

ارجمند افزود: شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد از ظرفیت ممتازی در سطح کشور برخوردار است ضمن اینکه از نظر عملی و تجربی نیز پیشگام بوده و در بسیاری از حوزه ها از جمله هوشمندسازی شبکه توزیع، دیسپاچینگ، استفاده از داده های شمارشگرها برای هوشمندسازی، استفاده از نسل های جدید این تجهیزات، پیاده سازی نرم افزارها و پیاده سازی بسترهای مختلف مخابراتی PLC در حوزه شمارشگرهای هوشمند و حتی استفاده از بسترهای هوشمند برای موارد غیرهوشمند آن نیز پیشرو است.

وی بیان کرد: بررسی تجربیات چند ساله شرکت توزیع برق مشهد و نتایج آن، استفاده از این تجربیات برای چشم انداز و راهبردهای هوشمندسازی شبکه برق کشور از جمله اهداف این بازدید بود تا بتوان از این تجربیات برای طرح هایی که در آینده قرار است در سطح کشور اجرا شود، استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز در این نشست گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار شمارشگر هوشمند برای مشترکان این شهرستان نصب شده و کاهش تلفات برق در این شرکت به پنج درصد رسیده است.

محمدرضا رمضانی به تشریح اقدامات شرکت توزیع نیروی برق مشهد در حوزه های مختلف شامل شاخصها، چشم انداز، بهره برداری، مشترکان و هوشمندسازی پرداخت و گفت: این شرکت با ترسیم چشم اندازی که بر اساس استانداردهای بین المللی تدوین شده است، تلاش خواهد کرد که در افق ۱۴۲۰ به سازمانی هوشمند و ناب تبدیل شود.

وی بیان کرد: قرار گرفتن در میان سه شرکت توزیع برق برتر منطقه، یکپارچه سازی شبکه، کاهش خاموشی سالیانه هر مشترک به ۱۶ دقیقه، تحقق رؤیت پذیری ۱۰۰ درصدی بار، کنترل پذیری بیش از ۷۰ درصد مشترکان، انجام ۷۵ درصد از عملیات پایش و صدور دستور کار تعمیر و نگهداری به صورت هوشمند از جمله دستاوردهای این شرکت تا افق ۱۴۲۰ خواهد بود.

تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد نیز یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر و طول شبکه در آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.