مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران:

۵.۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران جلب شد

double-quot ساری - جارپرس-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران، گفت: ۵.۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب ۲ طرح از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مازندران جلب شد. ‎
کد خبر : 100268
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 19:23
۵.۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران جلب شد

به گزارش جارپرس از استانداری مازندران سید اسماعیل هاشمی، افزود: جذب این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در قالب چهار طرح در حوزه های گردشگری، کشاورزی و زیرساختی مازندران است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین نیروگاه مولد مقیاس کوچک شهرستان آمل و همچنین طرح حوزه درمان شهرستان چالوس با ارزش ۲۹.۴ میلیون دلار در قالب ۲ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته در استان جلب شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اشاره به تامین مالی ۹۵ درصد منابع قانون بودجه استان در سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: در این راستا شناسایی، احصا و تشکیل پرونده اموال غیرمنقول مازاد برای مولدسازی یا فروش و ارسال به اموال دولتی درسطح استان انجام شد.

هاشمی همچنین با اعلام این که از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۴۰ طرح سرمایه گذاری داخلی با اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۱۲۵ نفر و با پیش‌بینی هزینه ۶۰  میلیارد تومانی از سوی این اداره کل مجوز فعالیت دریافت کردند، تصریح کرد: روند اعطای مجوز سرمایه گذاری داخلی با بررسی اهلیت فعال اقتصادی در استان حداکثر ۲ تا سه هفته است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای تکالیف موضوع دبیرخانه استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال  ۱۴۰۱ تاکنون در مجموع۷۲ نشست برای بررسی طرح‌های متقاضی تسهیلات برگزار شده که تعداد سه هزار و ۶۲ طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی با اشتغال پیش‌بینی‌شده هفت هزار و ۱۴۰ نفر به ارزش تسهیلات ۵۹ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال موردبررسی و تأیید قرارگرفته که تاکنون یک هزار و ۱۳۰  طرح موفق به دریافت هشت هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال تسهیلات از این محل شدند.

وی افزود: صدور مبلغ یک‌هزار و ۴۹ میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تحقق  ۱۲۷درصدی درآمدهای عمومی نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۰با رشد ۶/۷۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان باجدیت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با تاکید بر این که دستگاه‌های اجرایی باید کارکنان مجرب خود را برای رایزنی با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف به کار بگیرند، ادامه داد: با تمام توان موانع اداری را برای جلب رضایت فعالان اداری را برخواهیم داشت و به نوعی استان مازندران زیر پای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کند.

صنعت و تولید همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.