۳ هکتار از جنگل‌های سنندج طعمه حریق شد

double-quot تهران - جارپرس - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اعلام کرد که سه هکتار از عرصه جنگلی روستاهای "برقرو" و "لنگریز" سنندج دچار آتش سوزی شد و به پوشش گیاهی منطقه آسیب وارد کرد.
کد خبر : 54010
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 فروردین 1400 - 16:51
۳ هکتار از جنگل‌های سنندج طعمه حریق شد

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمدرئوف نصری با اشاره به آتش سوزی در جنگل‌های برقرو و لنگریز سنندج اظهار کرد که این آتش سوزی سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی جدی وارد نشده است.

وی افزود که آتش‌سوزی‌ها از حدود یک و ماه نیم آینده شروع می شدند اما امسال با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها و خشک شدن زودتر از موعد پوشش گیاهی، ممکن است آتش سوزی‌ها زودتر از موعد داشته باشیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج با بیان اینکه ۹۷ درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد، تصریح کرد که بخش عمده‌ای از آتش سوزی‌ها عمدی بوده و طبیعت‌گردها نهایت دقت را هنگام تفریح و گردش در طبیعت داشته باشند.
وی مشکل عمده در زمینه آتش سوزی مراتع را عمدی بودن آن دانست و عنوان کرد که اگر برای این مساله فرهنگ‌سازی نشود، با هیچ بودجه و اعتباری نمی توان آتش‌سوزی‌ها را کنترل کرد.
نصری سخت‌گذر بودن عرصه های طبیعی را از دیگر مشکلات در زمان آتش سوزی برشمرد و ادامه داد که این مساله باعث می شود تا دسترسی به مکان‌هایی که دچار آتش سوزی شده سخت باشد.
وی خاطرنشان کرد که سال گذشته ۴۷ فقره آتش‌سوزی در سنندج اتفاق افتاد که ۲ فقره در عرصه های جنگلی به مساحت ۱۵.۳ هکتار و ۴۵ فقره مرتعی به مساحت ۳۴۰ هکتار بوده‌است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: از کل تعداد آتش‌سوزی‌های مرتعی، ۲۳ فقره در محدوده و حریم شهری بود که ۷۸ هکتار را شامل می‌شود و با وجود اینکه این مراتع در حوزه اداره راه و شهرسازی بوده اما ادارع منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نسبت به اطفای آن اقدام کرده‌است.
وی در پایان یادآور شد که دوستداران طبیعت گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.