۳ درخواست مالیاتی اصناف

double-quot تهران - جارپرس - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خواستار تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا آخر تیر، امکان استفاده از تبصره ۱۰۰ برای کسانی که سال قبل اظهار نامه داشته‌اند و در نظر گرفتن تفاوت‌های اصناف برای سقف معافیت در تبصره ۱۰۰ شد.
کد خبر : 125715
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 19:33
۳ درخواست مالیاتی اصناف

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، اکبر پازوکی خواستار تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا آخر تیر شد و با بیان اینکه افرادی هستند که در سال مالیاتی ۱۴۰۰، اظهارنامه تسلیم کرده و از سقف ماده ۱۰۰ خارج شدند، گفت: اما این افراد ممکن است سال قبل به دلیل گرانی کالاها و نبود بازار و قدرت خرید مردم، مبلغ کمتری کار کرده باشند و بتوانند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند و بخواهند ملاک اداره دارایی سال ۱۴۰۰ نباشد.

اما به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و امیدواریم فروشندگان بتوانند از معافیت استفاده کنند.

پازوکی همچنین با بیان اینکه صنف لوازم خانگی پیشنهاد معافیت برای رقم ۱۰ میلیارد تومان را اعلام کرده بود، گفت: اما سازمان امور مالیاتی همه صنوف را با هم در نظر می‌گیرد و مبلغ معافیت برای همه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که باید تفاوت صنوف و افزایش قیمت محصولات برخی از آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، ۳۱ خردادماه، آخرین فرصت استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ یا تکمیل و ارائه اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل است. تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می شود در صورت پذیرش این فرم، از نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.