۲۰۶ نماینده خواستار اجرای قانون تقسیمات کشوری به فوریت شدند

double-quot
تهران – جارپرس – ۲۰۶ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستند با قید فوریت دستور اجرای قانون تقسیمات کشور و ارتقای مناطقی که مطابق قانون قابلیت آن را دارند، صادر کند.

کد خبر : 26558
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1397 - 12:14
۲۰۶ نماینده خواستار اجرای قانون تقسیمات کشوری به فوریت شدند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در این نامه که اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه در جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس قرائت کرد، خطاب به دکتر حسن روحانی آمده است: قانون تقسیمات کشوری مصوب ۱۳۶۲ اصلاحات و الحاقات بعدی دولت را موظف کرده نسبت به ارتقای مناطق که بنا برقانون قابلیت ارتقا را دارند، اقدام کند.
در این نامه تاکید شده است: دراین راستا وزارت کشور و سازمان های مرتبط در خصوص روستاهایی که قابلیت ارتقا به شهر و دهستان هایی که قابلیت ارتقا به بخش و بخش هایی که قابلیت ارتقا به شهرستان را داشته اند، اقدام لازم را انجام داده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
نمایندگان مجلس در این نامه تصریح کردند: تلاش های استانداری و وزارت کشور در دولت ناتمام مانده است با توجه به این که اجرای این قانون در راستای توسعه همه جانبه این مناطق می تواند خدمات شایان توجه و ارزشمند و غیر قابل انکاری برای هموطنان عزیز باشد زیرا سال هاست بیش از میلیون ها نفر از مردم کشورمان امیدوار به این اقدام دولت بوده اند و عدم تسریع باعث یاس و ناامیدی و نارضایتی میلیون ها نفر می شود.
در بخش دیگری از این نامه، نمایندگان مجلس از رییس جمهوری خواستند با قید فوریت درخواست اجرای قانون مذکور و ارتقای مناطقی که مطابق قانون قابلیت ارتقا را دارند، صادر کنند.

**نمایندگان اقلیت های دینی: سخنان پمپئو بی اساس است
نمایندگان اقلیت های دینی در بیانیه ای تاکید کردند: سخنان وزیر خارجه و معاون رییس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم رعایت حقوق اقلیت های دینی در ایران کلا بی پایه و اساس است و صرفا در راستای تبلیغات سیاسی با اهداف ضد ایرانی بیان می شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در این بیانیه که توسط محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد، آمده است: سخنان اخیر پنس معاون رییس جمهوری و نیز پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مورد حقوق اقلیت های دینی در ایران کلا بی پایه و اساس است ، انطباقی با واقعیت های موجود نداشته و صرفا در راستای تبلیغات سیاسی با اهداف مشخص ضد ایرانی بیان شده است.
امضاکنندگان این بیانیه تصریح کردند: ایران از منظر آزادی های انجام مناسک دینی، حقوق اجتماعی و آزادی های فرهنگی اقلیت های دیننی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی، در زمره کشورهای جهان است که در آن بستری مناسب، امن و تضمین شده نه تنها برای هم زیستی مسالمت آمیز، بلکه بر پایه رشد و بالندگی جوامع پیروان ادیان گوناگون توحیدی مهیا است.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: سکوت مطلق دولت آمریکا در قبال پایمال شدن حقوق جوامع شیعی در کشورهای عربستان و بحرین، نسل کشی مسلمانان میانمار، یمن و نوار غزه از یک سو و حمایت این رژیم از قوانین جدید التصویب آپارتاید در سرزمین های اشغالی از سوی دیگر، به روشنی بیانگر عدم پایبندی سران آمریکا به آزادی های دینی و مذهبی و موازین حقوق بشر است.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: در ایامی که ایران به تنهایی در برابر توحش تروریسم داعشی به حمایت گسترده از مسیحیان عراق و سوریه می پرداخت سران استکبار جهانی خود را به خواب زده بودندو اکنون پس از پیروزی مقاومت مردم منطقه بر داعش، چنین موضع گیری به اصلاح بشردوستانه آمریکا، تنها و تنها مصداق عینی اشک تمساح است.
نمایندگان اقلیت های دینی در این بیانیه یادآور شدند: تلاش های تبلیغاتی و سیاسی دشمنان ملت موحد ایران، همانند گذشته محکوم به شکست بوده و همبستگی ملی و تاریخی پیروان ادیان توحیدی در ایران حول محور قانون اساسی کشور ولایت فقیه و منافع ملی، سدی مستحکم در برابر الحاد و کفر جهانی است.
در ادامه این بیانیه نمایندگان اقلیت های دینی خاطرنشان کردند: ما پیروان ادیان توحیدی بار دیگر بر وحدت تاریخی و ژرف آحاد ملت ایران تاکید کرده و بر سر میثاقی که برای دفاع و صیانت همه جانبه از میهن عزیزمان داریم همچون همیشه تا پای جان ایستادگی خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.