عبدالملکی خبر داد:

۲۰۲۴ تقاضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد/ ارائه هزار بسته سرمایه‌گذاری

double-quot

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تا پایان دی ماه امسال ۲ هزار و ۲۴ تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد داشتیم که ارزش آن ۷۴۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاران داخلی و ۲.۲ میلیارد یورو نیز از سوی سرمایه‌گذاران خارجی بوده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،

کد خبر : 138598
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 بهمن 1402 - 13:25
۲۰۲۴ تقاضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد/ ارائه هزار بسته سرمایه‌گذاری

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تا پایان دی ماه امسال ۲ هزار و ۲۴ تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد داشتیم که ارزش آن ۷۴۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاران داخلی و ۲.۲ میلیارد یورو نیز از سوی سرمایه‌گذاران خارجی بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حجت اله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پس بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به سوالات مربوط به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پاسخ داد که در میان موضوعاتی مانند واردات خودرو، بسته‌های سرمایه‌گذاری، بورس مناطق آزاد مطرح شد که شرح کامل آن در دو بخش منتشر خواهد شد. بخش نخست این گفت‌وگو را در ادامه مشاهده می‌کنید و بخش دوم در روزهای آیند منتشر خواهد شد.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهشت سرمایه‌گذاری است

عبدالملکی با اشاره به اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بهشت سرمایه‌گذاری است که پنج خصوصیت در این مناطق وجود دارد که در جهان داشتن همه موارد در یک کشور نادر است، اظهار داشت: نخست پایین بودن هزینه تولید شامل نیروی کار، مواد اولیه، زمین، انرژی و دسترسی به تکنولوژی به نسبت جهانی مزیت مهمی را در ایران ایجاد کرده که در مناطق آزاد به طور ویژه برای سرمایه‌گذار به صرفه محسوب می‌شود.

مشاور رییس جمهور تاکید کرد: از دیگر مزایای مناطق آزاد، زیرساخت‌های مناسب است که در تاریخ سی ساله فعالیت این محدوده‌ها به جز اعتبارات عمومی کشور مربوط به این بخش در مناطق آزاد هزینه بیشتری صرف فراهم کردن زیرساخت‌ها شده است.

هزار بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد تومان معادل ۲۰ میلیارد یورو عرضه شده و در ۱۰ رویداد به سرمایه‌گذاران معرفی شد.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد بودجه سالانه مناطق آزاد برای توسعه زیرساخت‌ها صرف شده و باقی مربوط به هزینه‌های جاری بوده است، تصریح کرد: بر همین اساس زیرساخت‌های مناسبی شامل شبکه جاده‌ای، بنادر، فرودگاهی، سوخت‌رسانی، آب و برق و انرژی در این محدوده‌های وجود دارد.

عبدالملکی بیان کرد: سومین شاخصه مهم در توجه به مناطق آزاد ایران، دسترسی مناسب به بازارهای جهان است؛ زیرا نقاط استقرار این مناطق موجب شده، رسیدن به بازارهای داخلی و خارجی را تسهیل کرده، به عنوان مثال برخی مناطق مانند چابهار به تمام بازارهای جهانی دسترسی دارد که این موضوع برای سرمایه‌گذاران اهمیت ویژه‌ای دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.