۱۶ معدن استان تهران رفع توقیف شد

double-quot تهران - جارپرس - طبق اعلام معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، پس از آنکه فرآیند مزایده معادن سال ۱۴۰۰ که به دستور دادستان کل کشور معلق مانده بود، رفع توقیف شد، حال واگذاری ۱۶ معدن در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر : 68426
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 16:52
۱۶ معدن استان تهران رفع توقیف شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، اوایل مرداد ماه امسال، سعید عمرانی – معاون قضایی دادستان کل کشور- در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اجرای طرح آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال کشور، انجام مزایده‌ها را تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی موقتا متوقف اعلام و تاکید کرد که اصل مزایده‌های برگزار شده لغو  نشده است، بلکه به صورت موقت متوقف و مجدد وفق مقررات ادامه خواهد یافت.

پس از آن در دهه اول شهریور ماه جاری، محمدجعفر منتظری- دادستان کل کشور- خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور، ضمن استناد به دستور رئیس قوه قضائیه، دستور رفع اثر از بخشنامه مربوط به توقف مزایده معادن را صادر کرد و یک روز بعد این دستورالعمل به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

حال، علی عبدی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران، از در دستور کار قرار گرفتن واگذاری ۱۶ معدن به ایسنا، خبر داد و گفت: پیرو فراخوان مزایده عمومی معادن و محدوده‌های اکتشافی استان تهران از طریق  روزنامه‌های کثیرالانتشار و سامانه تدارکات الکترونیک دولت در خردادماه سال جاری، پس از طی مراحل قانونی مزایده برگزار و ۱۶ متقاضی معدن مورد تائید قرار گرفتند.

وی افزود: پس از اعلام تعلیق مزایده‌های معادن کشور توسط دادستانی کشور مراتب ازطریق قانونی پیگیری و پس از ارائه مستندات کافی دادستانی طی نامه فرآیند مزایده را قانونی اعلام کرد. جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و تامین مصالح و مواد لازم اجرایی پروژه‌های عمرانی و ساختمانی از نتایج مثبت این مزایده است که به شکل کاملا قانونی و در بستر الکترونیکی انجام شده است.

عبدی در پایان تاکید کرد: متقاضیانی که در مزایده معادن فوق حائز شرایط شده‌اند می‌توانند نسبت به پیگیری و انجام مراحل اداری لازم جهت اخذ پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.