0 نظر
92 بازدید

۱۳۹ هزار هکتار از اراضی و مستثنیات لرستان سنددار شدند

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: تاکنون ۱۳۹ هزار هکتار از اراضی و مستثنیات استان منجر به صدور سند شده است.
کد خبر : 114983
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 20:32
۱۳۹ هزار هکتار از اراضی و مستثنیات لرستان سنددار شدند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، علی اکبر باقری اظهار کرد: یکی از اولویت‌های حوزه کاری ثبت اسناد و املاک لرستان سنددار کردن اراضی کشاورزی است.

وی با اشاره به وضعیت صدور سند کشاورزی در لرستان گفت: تاکنون ۱۳۹ هزار هکتار از اراضی و مستثنیات استان در قالب بیش از ۳۰۰۴ فقره منجر به صدور سند شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: تا دو سال پیش متولی کاداستر برای اراضی کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی بود اما با توجه به عدم پیشرفت و منابع زیادی که هزینه شده بود امسال متولی کاداستر و صدور سند اراضی کشاورزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

باقری افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک دو نوع صدور سند را انجام می‌دهد که یک نوع سند “تک برگ به تک برگ” و دیگری سند “دفترچه‌ای به تک برگ” است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار ۷۰ درصد تقاضای  صدور سند “تک برگ به تک برگ” ظرف دو روز انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از اجرای تصدیق الکترونیک هویت افراد خبر داد و گفت: این مهم به گونه‌ای است که متقاضی با داشتن ثبت ثنا، گرفتن کد و بر مبنای احراز هویت الکترونیکی و برابر آن به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و می‌تواند سند تنظیم کند و ابلاغ آن از طریق سامانه ثنا ارسال می‌شود.

باقری یادآور شد: سامانه ثبت ثنا یکی دیگر از خدمات سازمان ثبت اسناد است که تمام املاک دارای سند افراد، همه اسناد رسمی که در دفترخانه‌ها تنظیم شده و تمام ازدواج‌ها، طلاق‌ها، شرکت‌ها و موسسات به نام فرد از سال ۹۱ به بعد در آن ثبت و قابل مشاهده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.